فرصت انزوای پاکستان را در سازمان ملل از دست دادیم
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۳    ۱۳۹۶/۶/۳۰ کد خبر: 139032 منبع: پرینت

ما دقیقا در یک نقطه حساس در سازمان ملل متحد قرار داشتیم که می توانستیم پیام مردم افغانستان و پیام قربانی های مردم افغانستان را و ارزش هایی را که هر روز قربانی جنایت های طالبان و گروه های دیگر مشابه می شود به جهانیان برسانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، ناهید فرید عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: چند نقد اساسی در سخنان رییس جمهور در سازمان ملل وجود دارد. اول اینکه ما منتظر بودیم بعد از این تصویری که جهان در مورد پاکستان اخیرا ارایه کرده است اشرف غنی به آن، در سخنان خود نپرداخت و این کشور را مورد نقد قرار نداد. مساله دیگر در مورد طالبان بود که بعد از حملاتی که در سال اخیر ما در افغانستان داشتیم که بسیار تکان دهنده بود و قربانی های مظلوم فراوانی داشت انتظار داشتیم که که رییس جمهور در سخنان خود حامی آنها را در جهان منزوی می خواند و تهدید می کرد. اما اشرف غنی بگونه مشخص در مورد پاکستان حرف نزد.

وی افزود: در این نشست همه کشورهای جهان پیام اشرف غنی را می شنیدند. ما دقیقا در یک نقطه حساس در سازمان ملل متحد قرار داشتیم که می توانستیم پیام مردم افغانستان و پیام قربانی های مردم افغانستان را و ارزش هایی را که هر روز قربانی جنایت های طالبان و گروه های دیگر مشابه می شود به جهانیان برسانیم. این بار فرصتی بود که رییس جمهور می توانست با یک تحکم و جدیت پیام مردم افغانستان را برساند. اما در سخنان خود این کار را نکرد و ما این فرصت را از دست دادیم تا پاکستان را منزوی ساخته و از حامیان آن بخواهیم تا بر این کشور فشار آورده و تحریم های خود را اعمال کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سازمان ملل
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   عجب زمانهِ شده؟ دال خور‌های پاکستانی به ما هشدار میدهند که کشور بزرگ هند دوست دیرین افغانستان در افغانستان نقش سیاسی و نظامی نداشه باشد. و رهبران نامنهاد ما چی‌ می‌کنند؟ خاموشانه هنوز هم عذر و زاری دارند که پاکستان جان لطفا دیگر مردم ما را نکش. کجاست غیرت افغانی که به این پاکستانی‌های دال خور و نوکران انگلیس با صدای بلند فریاد بزند و امر کند که دال خور ....تو کی‌ هستی‌ که به ما فرمان بدهی که کدام کشور با ما روابط داشته باشد یا نه؟ شما ....را ما اسلام آموختیم و برایتان کمتر از ... اهمیت قایل هستیم.

>>>   اشرف غنی درست همان چیزی را ارایه کرد که هم موافق خواسته های رییس جمهور جدید امریکا باشد و در عین حال پاکستان را نیز نرنجاند.
بنأ از تراتیژی جدید امریکا حمایت کرد و از پاکستان نام نبرد.
رییس جمهور پاکستان هرنوع دخالت هند را در افغانستان مردود شمرد و آن را سبب ازدیاد تشنج در افغانستان خواند.
درین میان داکتر عبدالله ازبخش دیگر اتراتیژی جدید امریکا که همانا نقش اقتصادی هند در افغانستان است، حمایت کرد و با یک گروه تاجران عازم هند شد.
این که در انتخابات آینده افغانستان از رییس جمهور امریکا گرفته تا وزیر دفاع امریکا و دولت پاکستان، از کی ها حمایت خواهند کرد، آینده نشان خواهد داد.
بهرصورت هرسه شان در رقابت تنگاتنگ در انتخابات آینده افغانستان قرار خواهند داشت.

>>>   نماینده محترم مجلس که انتظار داشت غنی احمدزی حرف دل مردم و واقعیت ها را بگوید.نماینده مجلس در حقیقت خود را معرفی میکند که چقدر ساده لوهانه فکر دارد و فکر میکند. شما ها فقط معاش بگیر استید و بس. شما درمقابل دفاع از مردم خود عاجز استید و جواب ندارید چون صدایی تان را مزدوری که در راس است نمی شنود و از مزدور را بادارش ( امریکا ).
مردم افغانستان در نزد آمریکا مانند گوسفندان اند آماده قربانی به خاطر منافع خود.
انتظار غیر از این از غنی احمدزی نمی رفت.

>>>   آقای قبلی گفته بود که بروید ، بکشید این ها همه وحشی های هستند که تن شان به سر شان ارزش ندارد و این جناب هم جز این چه چیزی توقع دارید؟ جناب ریس جمهور هم چیزی که بهش داده بودن ، خواند ، زیادی توقع بی جا است ، همان آش و همان کاس ،همان آش ، اما بدون کشک

>>>   غنی مثل شمشیر دو لبه میماند اون اشتباه کرزایی را تکرار نخواهم کرد
کرزایی روزی که آمد تاجیک هارا از غار های پنجشیر کشاند ازبک هارا از زیر زمینی های ازبکستان
هزاره هارا از سر فلکه های ایران همه را جمع کرد و یگ دولت تمام عیار از همه اقوام ساخت
به یگ دماغ رتبه ای مارشالی داد به یگ هزاره پست معاونت و ازبک را هم در ارتش اما همین که سیر شدن به آب خور خویش لگد زدن
و مرگ بر کرزایی را شروع کردن
اما غنی بر عکس او هم با شمشیرش نوک دماغ همسایه های بدماش را میبرد هم نیش شمشیرش را به قلب مزدوران داخلی فرو میآورد
میرویس هراتی

>>>   غ خو یک غلا م حلقه به گوش است
اما کرزی در قصه امریکا نبو د و .شها مت با لای داشت اما غ عمرش در امریکا سپری شده و دخترش در فلم های امریکای کار می کند

>>>   خانم ناهیدشما که نماینده هرات هستید از دست اورد های خو دهم چیزی بگوئید.تما م وقت مروف داد و ستد هستید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است