غنی توانایی ارایه چشم انداز آینده را نداشت
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۳    ۱۳۹۶/۷/۱ کد خبر: 139065 منبع: پرینت

رییس جمهور توانایی ارایه چشم انداز مشخص از افغانستان در سازمان ملل را نداشت.
بسیاری از نخبگان سیاسی افغانستان بر این باور هستند که اشرف غنی نتوانسته است سخن شیوا و تاثیرگزاری در نشست سازمان ملل در نیویورک داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، شیوای شرق آگاه مسایل سیاسی در برنامه «تحول» می گوید: باور من این است که همانطور که استاد دانشگاه کابل در چهار سال نمی تواند یک مقاله علمی تولید کند، رییس جمهور افغانستان هم توانایی آن را ندارد که یک پارادایم، یک متن و یک چشم انداز و یک نگرش و یک بیانیه سیاسی که نمایندگی از وضعیت ملت و اوضاع منطقه کند چنین بیانیه ای را در سطوح کلان و بین المللی مطرح کند.

وی افزود: دلیل اینکه اشرف غنی به بازخوانی و تبار شناسی منابع تروریزم نپرداخته این به ضعف نگرش دیپلماتیک و سیاسی ما در چنین تریبون بسیار بزرگ جهانی بر می گردد.. به نظر من ضعف اساسی در نداشتن تعریف مشخص و اتوریته مشخص و اراده سیاسی مشخص مبتنی بر دید واقع گرایانه نسبت به معضل تروریزم است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
غنی
سازمان ملل
نظرات بینندگان:

>>>   بسیاری از نخبگان سیاسی افغانستان بر این باور هستند که اشرف غنی نتوانسته است سخن شیوا و تاثیرگزاری در نشست سازمان ملل در نیویورک داشته باشد

نخبگان سیاسی افغانستان اگر نخبه می‌بودند می‌دانستند که ملت افغانستان با ملت شدن و کشور شدن به جای هرج و مرج این مسائل را به سازمان ملل نشان می‌دادند تا راه کج به خودشان و دیگران نشان ندهند

از دیدن سازمان ملل خالی برای سخنرانی غنی بسیار خوشحال شدم
خوشحال‌تر می‌شدم اگه احمدی نژاد را به سازمان ملل راه نمی‌دادند
اما این خالی شدن سازمان ملل بسیار بهتر است
ملتها و کشورهای جهان باید به رتبه و مرتبه حساس باشند و خشک و تر را با هم نسوزانند
باید بیشترین احترام را برای متمدن‌ترین پیشرفته‌ترین کشورها قايل باشند
تا تبلیغی باشد برای تمدن
و اعتراضی به توحش و تحجر

حالا در سرتاسر متن بالا انگار نخبگان سیاسی افغانستان به بیراهه رفته‌اند
چون تصور می‌کنم حرف حساب این حرفهاست نه آن حرفها

>>>   پیرو کامنت قبل

خالی بودن صندلی‌های سازمان ملل
امیدوارم اعتراض به توحش و تحجر باشد

امیدوارم ملتهای جهان و دولتهای جهان
به تمدن و توحش و تحجر حساس باشند
تا تبلیغی باشد برای ملتها و دولت‌های خوب
و اعتراضی باشد برای ملتها و دولت‌های بد

>>>   لطیف پدرام

فرض کنیم سند اداره امور افشا نشده بود عقل ما نمیرسید که بفهمیم در چه وضعیتی قرار داریم؟ آیا اتفاقات مهم تر از این سند در برابر چشمان ما شکل نگرفتند؟ سرود ملی به پشتو تغییر کرد، با درج نام قهرمان ملی در قانون اساسی مخالفت کردند، قانون ثبت احوال نفوس را بعد از تصویب و توشیح ملغی کردند، قانون تحصیلات عالی را به دلیل واژه ی دانشگاه معلق گذاشتند. فرودگاه کابل را به نام یک مزدور(کرزی) نام گذاردند، نمایندگان شان در مجلس تهدید کردند که غیر پشتون ها را از افغانستان اخراج میکنیم چرا که مهاجر هستند، سران برجسته ی ما را به قتل رساندند، قدرت را به زور غصب کردند، کرسی های امتیازی برای خود در مجلس نمایندگان گرفتند و…
چرا این تعدی ها وستمگری های آشکار را ندیدید، چرا سکوت کردید و فراتر از آن جوانان و نیرو های مبارز ما را به نام دروغین وحدت ملی اغفال کردید یا به باد نفرین گرفتید؟

>>>   یکبار کوچی شوید تا بخت خود را بیازماید !
هر پشتونی که سعی وتلاش خستگی ناپزیر بخاطر دفاع از قوم وقبیله وحتی محافظت از شتران خویش دراین حاکمیت قبیلوی نماید ، باورکنید که زحمات اش به دیده قدر نگریسته میشود ، بطور مثال ازجمله «ثواب الدین مخکش» از اداره امور کوچیگری محافظت از حیوانات به اداره امورریاست جمهوری افغانستان ارتقآ نمود. اینست چانس طلای یک مملک خدا داده.

>>>   چند نفر بعنوان مزاح یا مسخره به غنی دومین متفکرجهان خطاب کرده اند، غنی هم باورکرده است، این عنوان بسیارکلان اورا مغرور وخودخواه ساخته که حتی حاضرنیست درمورد تنظیم محتوای چنین سخنرانیهای کلان وبین المللی اش از اطرافیان خود درارگ استفاده کند.
حقجو

>>>   غ غلا مک خا ص امریکا است وی را امریکا در چو کی قدرت با تقلب های فراوان ریس جمهور سا خت

>>>   هوطنان مهن دوست نمونه ای آفات طبیعی خطر ناک در جامعه افغانستان به نسبت تهيه و تحقق راهبرد تعصب امیز تبار اشر عنی احمدزی بنام ثواب الدين مخكش کوچی معاون پيشين اداره امور، و بر خورد دوگانه وي در برابر ساير اقوام بومي كشور در امورات رسمي بخصوص در اداره امور اقاي مخكش به دروع از سوي ارگ جهت تحقيقات بيشتر به داد ستاني معرفي گرديد.
از نظر اکثریت آگا هان قلم بدست ميبايست مغز تعصب افغانستان يعني اقاي غني احمد زی مورد باز پرس واستجواب ملت افغانستان و نهاد هاي بين المللي حقوق بشر و ساير نهاد هاي معتبر قرار گيرد.
هموطنان آگاه قلم بدست مطلب را دقیق بخوانید واگر قابل نقد است نقد کنید ؛ دلسوزی و همدردی تان را به وطنیکه بیش از 100 سال است پایمال انسانهای نا انسان و همرای آمدن حیوانات از آن طرف مرز دیورند بوده است همیشه عمال کوچی ها قاچاق اسلحه مواد انفجاریه بد ا خل افغانستان است و باغث گسترش جنگ به شمال افغانستان شده اند و بوسیله تبصره یک دوسطر کامنت در پای مضمون نشر شده دلسوزی تا به وطن جنگ زده نمایان کنید.
ممنون


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است