قراداد خرید بیش از 6500 موتر هاموی امضا شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۰۳    ۱۳۹۶/۷/۱ کد خبر: 139069 منبع: پرینت

قرارداد خرید 6576 موتر زرهی هاموی برای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور امضا شد.

وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه 30 سنبله 96 قرارداد خرید بیش از 6500 موتر هاموی را با شرکت آی ام جنرال با هزینه ای بالغ بر 46 میلیون دالر امضا کرد.

قرار است که این موترها در کمتر از یکسال ساخته و به افغانستان فرستاده شود.

گفته می شود که روسای جمهور دو کشور در آخرین دیدار خود در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل توافق کرده اند که بخشی از کمک های آمریکا به افغانستان از طریق بهره برداری کمپنی های آمریکایی از عناصر کمیاب موجود در معادن کشور جبران شود و صرف ساخت موادی که با امنیت ملی آمریکا مربوط است شود.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پنتاگون
تجیهزات نظامی
نظرات بینندگان:

>>>   یکبار کوچی شوید تا بخت خود را بیازماید !
هر پشتونی که سعی وتلاش خستگی ناپزیر بخاطر دفاع از قوم وقبیله وحتی محافظت از شتران خویش دراین حاکمیت قبیلوی نماید ، باورکنید که زحمات اش به دیده قدر نگریسته میشود ، بطور مثال ازجمله «ثواب الدین مخکش» از اداره امور کوچیگری محافظت از حیوانات به اداره امورریاست جمهوری افغانستان ارتقآ نمود. اینست چانس طلای یک مملک خدا داده.

>>>   فی عراده هفت هزار دالر میشود.
هفت هزار دالر یک موتر زرهی ارزان است.

>>>   پنیر مفت تنها در تلک میباشد ۰
سرشک

>>>   اگر چهل و شش ملیون دالر را که قیمت مجموعی ۴۵۷۶ موتر زرهی هاموی است در نظر بگیریم در اینصورت قیمت تمام شد هر موتر زرهی هاموی در حدود ۱۰۰۵۲ دالر میباشد. در حالیکه قیمت یک موتر جدید نوع عادی آن در حدود ۲۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دالر آمریکایی است. حال چگونه ممکن است که یک موتر زرهی به ده هزار دالر باشد. واضح است که این موتر ها همه داغمه از کار افتاده اند که با کمی رنگ به حساب اردوی ملی آنرا معامله میکنند. یا اینکه زیر کاسه نیم کاسه است.

>>>   اینقدر مو تر ها را چه می کند به عویض اینکه امریکا در طول 16 سا ل فا بریکه می سا خت برای ما وشما سلا ح روان می کند تا همه وطنان ما کشته شو ند او مردم هو شار شوید هچ کفار دوست مسلما ن نمی شود به خاطر چند مشت پو ل اخرت خود را نه سو زانید علیه رزیم اشغا ل گر جهاد نماید

>>>   اینجا می بینیم که کمک های امریکا که بیشتر آن یا توسط خود امریکائی یا توسط جنگسالان فاسد دوباره از افغانستان بیرون می شود و فقط به نام مردم افغانستان قلمداد میشود، مجانی نیست. در عوض آن باید معادن اقغانستان به تاراج و یغما برده شود. به چه مقدار؟ تعین مقدار آن مربوط به امریکا می شود.

>>>   درافغانستان قیمت یک دختر اضافه از پنج ملیون افغانی است

>>>   والله فقط فروش تسلیحات ودوامداری بازار است فضاوت از مردم عزیز ما آیا میشود چنین جنگ تحمیلی کشور را با موتر های زرهی خاتمه داد ویا فروکش کرد با آن تانگ های غول پیکر وتانگ های بیردیم روسی که به نرخ نان قاق فروختند حالا با موتر های آمریکایی وطن را امن میسازند متاثفم با چنین پروژه
ابدال

>>>   نظر دهنده چهارم!
یک کم ذره ریاضی ات را خوب کن.
اولآ ۴۵۷۶ عراده نیست، بلکه ۶۵۰۰ عراده است.
ثانیآ اگر تیلفون موبایل داری، اپلیکیشن ماشین حساب را داونلود کن و ۴۶۰۰۰۰۰۰ را تقسیم ۶۵۰۰ کن، ببین که حاصل اش چند میشود؟
تو که این یک حساب ساده را تقسیم کرده نمیتوانی، اگر برایت بگویم که قطر فضای کیهان چهارده ملیارد سال نوری است. چند کیلومتر خواهد شد؟ شاید شاخ بکشی.
نور در یک ثانیه ۳۰۰۰۰۰ کیلومتر مسافه را طی میکند. یک سال ۳۰۰۰۰۰۰۰ ثانیه میشود.
بدینصورت: ۳۰۰۰۰۰ ×۳۰۰۰۰۰۰۰×۱۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰،در ماشین حساب موبایل محاسبه کن، ببین چند کیلومتر میشود؟
برای خوبتر فهمیدن ات:
سه صفر- هزار، شش صفر- میلیون، نه صفر-بیلیون(ملیارد)، دوازده صفر- تریلیون، پانزده صفر تریلیارد، هژده صفرـ کوارتلیون، بیست و دو صفر- کوارتلیارد، بیست و پنج صفر- پینتلیون، بیست و هشت صفر- پینترولیارد.
فکر میکنم کفایت میکند، هرچند تا دیکاتریلیارد پیش میرود، اما رقم بدست آمده تو، آنقدر نمیشود، بلکه عددی حاوی: یعنی یک اعشاریه بیست و شش پینتیلیون کیلومتر میشود.
۱،۲۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است