تعارض و منافع کشورهای بزرگ دلیل نیامدن صلح است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۱    ۱۳۹۶/۷/۱ کد خبر: 139080 منبع: پرینت

روز جهانی صلح با حضور برخی از مقام های دولتی در کابل برگزار شد. محمد کریم خلیلی در این مراسم با دعوت از مخالفان مسلح به صلح اظهار داشت که در جنگ نه دولت و نه مخالفان مسلح پیروز نخواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، سلمان حسینی استاد دانشگاه در برنامه «استودی خبر» در خصوص بعد جهانی ناامنی در افغانستان می گوید: متاسفانه امروز در نظام بین الملل رویارویی کشورها خصوصا قدرت های بزرگ مستقیما تاثیر منفی روی افغانستان دارد. رویارویی و تعارض منافع کشورهای بزرگ تاثیر مستقیم روی بی ثباتی و ناامنی افغانستان دارد. به دلیل اینکه کشورهای بزرگ و قدرت های جهانی که امروزه بازیگر نظام بین الملل هستند تلاش می کنند که جنگ های نیابتی را در کشورهای ضعیف و در کشورهایی که در واقع می توانند جنگ های نیابتی را راه بیندازند از جمله افغانستان انجام دهند.

وی افزود: کشورما که یکی از کشورهایی است که قدرت های بیرونی بیشتر در تلاش هستند بتوانند آن را میدان جنگ درست کنند و جنگ های نیابتی را به راه بیندازند. از دهلیزها و مرزهای جغرافیایی خود دفاع کنند و بتوانند جنگ ها را در بیرون از خانه خود راه بیندازند. از طرف دیگر قدرت های هژمونی و تاثیرگذار در سطح نظام بین الملل تلاش می کنند که کشورهای رقیب خود را به چالش بکشاند و این چالش کشیدن به ناامن شدن افغانستان منجر می شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
صلح
کشورهای بزرگ
نظرات بینندگان:

>>>   ظاهرا، واو بعد ازکلمه تعارض درعنوان مقاله اضافی میباشد، لطفا اصلاح کنید. برای بار هزارم میگویم، حداقل عنوان مقاله را دقت کنید که اشتباهی نداشته باشد.

>>>   در طو ل 40 سا ل جنگ در افغا نستا ن از دست امریکا است همه پروژه ها طا لب و داعش از امریکا است شما بیبند با استراتیزی جدید امریگا انتحار و انفجار دفعتا در کابل ختم شد این همه کلید جنگ در دست امریکا است
و در طول 40 سا ل خو ن همه شهدای وطن ما باید امریکا جو اب بدهد
او مردم شما چرا اینقدر بی خبر هستید جهاد نماید علیه کفر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است