نخست وزیر اسپانیا و سهمیه بندی پناهجویان در آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۸    ۱۳۹۶/۷/۲ کد خبر: 139089 منبع: پرینت

سازمان عفو بین الملل از «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا خواست که در سفر خود به آمریکا و نشست با «دونالد ترامپ»، مخالفت کشورش با سیاست های رییس جمهور امریکا در خصوص پناهجویان را مطرح کند.

به گزارش خبرگزاری افه، آمریکا در سال گذشته میلادی تعداد 110 هزار پناهجو را پذیرفته بود اما امسال بر اساس نظر ترامپ قصد دارد فقط با پذیرش 50 هزار پناهجو موافقت کند.

سازمان عفوبین الملل همچنین دیگر تصمیم های مشابه ترامپ از جمله ممنوعیت ورود اتباع مسلمان به آمریکا و یا ساخت دیوار حائل در مرز با مکزیک را مورد انتقاد قرار داد و از نخست وزیر اسپانیا خواست مساله لزوم رعایت حقوق بشر را چه در نشست با رییس جمهوری آمریکا و چه در جلسات دوجانبه بین 2 کشور مورد تاکید قرار دهد.

به عقیده سازمان عفو بین الملل، ممنوعیت ورود مسلمانان به آمریکا یا ساخت دیوار حایل بین مکزیک و امریکا، تبعیض آمیز و نقض حقوق کسانی‌ است که از خشونت و درگیری های مسلحانه فرار کرده و نیاز به حمایت بین المللی دارند.

عفو بین الملل همچنین خواهان بسته شدن گوانتانامو شد، جایی‌ که هنوز 41 زندانی در آن بسر می‌ برند و 6 نفر آنها ممکن است بدون تضمین های لازم از سوی کمیسیون های نظامی، محکوم به مرگ شوند.

این سازمان همچنین خواستار این تضمین شد که پایگاه های نظامی آمریکا در اسپانیا برای تسهیل یا ارتکاب نقض حقوق بشر استفاده نخواهد شد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر اسپانیا قرار است روز سه شنبه 26 سپتامبر (4 میزان) در کاخ سفید با رییس جمهوری آمریکا دیدار و گفتگو کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
اسپانیا
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است