والی پنجشیر اجازه ورود به دفتر کارش را نیافت (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۵۱    ۱۳۹۶/۷/۲ کد خبر: 139117 منبع: پرینت

معترضان خشمگين مانع ورود كمال الدين نظامي والي پنجشير به دفتر كارش شدند.
آنان می گویند آقاي نظامي بطور پنهاني براي كوچي ها در پنجشير انجمن ايجاد كرده است.
فهیم فطرت


افغانستان پنجشیر شهروندان افغانستان والی پنجشیر کوچی ها

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
پنجشیر
نظرات بینندگان:

>>>   از 5 شیر بیرون اش کنید در غیر آن توبه تان خواهد داد گفته باشم
بلخی

>>>   کوچی ها غاصب ترین و پرخاشگر ترین طایفه در افغانستان است که همواره با مردم ده نشین در ستیز بوده حلال و حرام را تمیز نکرده به حاصلات و زمین های مردم هجوم میبرند و حتی باعث قتل و قتال مردم میگردند. در ولایت لوگر این کوچی ها بنام اینکه با گلبدین تعهد حزبی دارند در گندم وفصل های مردم رمه های خود را رها کرده تمام حاصلات مردم لوگر را غارت و سر مال های خود میخورانند. باید جلو این کوچی ها گرفته شود اینها در هر رژیم به همین کار ها مشغول هستند دروقت رژیم کمونست ها این کوچی ها بادولت کمونیستی یکجا بودند و بعدا با گلبدین همرزم هستند کارشان غارت و چپاولگری است.
نادری

>>>   امدن کوچی ها از آن طرف مرز دیورند یک آفات طبیعی خطر ناک سر طان زا در جامعه افغانستان هستند
اقوام کوچی در فصل بهار به چراگاه های افغانسان از بیرون مرز دیورند می آیند, آنها دارای زمین و خانه ای نیستند و «چادرنشین » غژدی نیسن اند, در ایام تابستان برای استفاده از علف خوش خوار به چراگاه های مناطق کو هستانی افغانستان بطور مؤقت به همرای گله بز , رمه گوسفند, گله گاو , شتر ,اسپ به مناطق چراگاه های مرتفع کوچ مي نمایند. این سیستم چرای عنعنوی مفرط وغیر علمی در واحد های چراگاهی افغانستان از طرف کوچی ها معمول بوده که باعث پایمال حاصلات کشور زیبا ما توسط رمه ای های آنها و در نهایت تخریب فرسایش نبتات و فرسایش خاک در مناطق دشتی وکوهی افغانستان گردید ه است.
بسیاری ازچراگاه های کوهی و دشتی افغانستان بعلت چرای بی رویه کوچی ها از بی مسولیت دولت نابکار طرف دار قبیله آنها موجب تخریب بیش از حد با بحرانی عمیق مواجه شده اند وادامه ی این روند کشور ما را با مشکلات بسیار خطر ناک از بابت پامال شدن گیاهان توسط رمه کوچی مانند آمدن برف کوچ ها روا ناب بارانها های موسومی سرازیر شدن سیل های مخربه و کم آبی ,طوفان شن های روان و پیامد آن الوده گی بصری محیط زیست در بعضیر محالت و خشکسالی پی در پی در سرتاسر افغانستان روبه رو کرده است. در اثر چرای بی رویه تنوع حیات وحشی , گیاهان دچار مشکالت بیشتر می شود و با انقاض روبر خوا هد شد. برای کمک این مطلب قوانین برای حمایت ازحیات پوشش گیاهی باید تصویب به اجرا در اید تا گیاهان و جانوران بتوانند دوباره زندگی خود را بازیابند. چرای بی رویه دام ها یک از دالیل سرزمین های تخریب شده ای کاهش پوشش گیاهی می باشد.
واین نوع چرای بی مسولیت طبیعت سرسبز زیبای کشور ما را لکد مال و خاک آلوکرده اند. ترمیم پوشش گیاهی تخریب شده در شیب ها ی تند تپه ها و دامنه کوه ها مشکل و تقریبا غیر ممکن است. رعایت فصل چرا و آماده گی چراگاه جهت استفاده از چرا گاه ها الاقل یک ماه بعد از آب شدن برف ها ویا از اولین بارنده گی در منطقه تا موقع ای که گیاهان به ارتفاع 21 سانتی نرسیده اند چرا غیر علمی و غلط است. چرای دامها در بلندی و ارتفاعات چراگاه ها باعث از بین رفتن پوشش گیاه وبدون رشد ونمو گیا در سالهای آینده و هم موجیب اصلی تخریب منابع طبیعی می شود و نیز از جمله عوامل تهدید کنند اکوسیتم کوهستانی است و پیامد آن آمدن برف کوچ , فرسایش آب ,خاک و سیالب های ویرانگری را به بار می آورد.
هوطنان مهن دوست نمونه ای آفات طبیعی خطر ناک در جامعه افغانستان به نسبت تهيه و تحقق راهبرد تعصب آميز ثواب الدين مخكش کوچی معاون پيشين اداره امور، و بر خورد دوگانه وي در برابر ساير اقوام بومي كشور در امورات رسمي بخصوص در اداره امور اقاي مخكش از سوي ارگ جهت تحقيقات بيشتر به داد ستاني معرفي گرديد.
از نظر اکثریت آگا هان قلم بدست ميبايست مغز تعصب افغانستان يعني اقاي غني احمد زی مورد باز پرس واستجواب ملت افغانستان و نهاد هاي بين المللي حقوق بشر و ساير نهاد هاي معتبر قرار گيرد.

>>>   کوچی از نامش پیدا است که کوچی است. اگر یک کوچی کاری غید از رمه داری و کوچیدن دایمی انجام داد دیگر کوچی نی بلکه یک شهروند عادی است .
آنچه که فعلن مشکل ایجاد کرده نبود تعریف واضح و روشن از کوچی در قوانین افغانستان است.
یک تعدادمردم که نه رمه دارد و نه غژدی از امتیاز کوچیگری برخوردار هستند مثل اعضای مجلس یا فامیل احمدزی. این مسله باید از نظر علمی بررسی شود و مرز کوچی و غیر کوچی معلوم شود.

>>>   زنده باد مردم بیدار پنجشیر.

>>>   غ هم یک کوچی یهو دی است که غلا م حلقه به گوش ترامپ است

>>>   كوچي ها سالها سؤ استفاده از نام خود كرده اند، در حاليكه همه شان غني تر از مردم عادي اند، بزرگترين سرمايه دار ها كوچي هستند، اشرف غني كوچي است، كفايت ميكند، حالا ضرورت به اين سؤ استفاده ها نيست، بروند در مناطق پكتيا و لوگر مسكّن گزين شوند، مردم پنجشير بايد اجازه اين تجاوز را ندهند، بخدا چند سال مهاجر ساخته ميشويد.

>>>   بخاطر غضب زمین هد وجابجاشدن نسل اوغان مانند صفحات شمال کشور همه جاهارا باید اشغال کنند. مردم حالا بیدار شده نمیخواهند که مار را زیر آستین خود جادهندبااحترام

>>>   تحت نام کوچی نصف شمال را گرفتن وبعداً دعوا ملکیت میکنند

>>>   کوچی ها را به وطن شان برگردانید. کشور ما را به گند می کشانند. فساد و قتل و دزدی را در کشور ترویج کرده و سپس صاحب خانه را از خانه اشت بیرون می کنند. وقتی مشخص و یقنی است که کوچی های زا پاکستان هستند چرا باید آنان را به عنوان شهروند کشور بشناسیمو کشور را تسلیم آنان کنیم. آنان یهودی هستند در اشغال خاک دیگران مهارت دارندو خود را برتر از دیگران می دانند غروری انسان کش دارند.

>>>   كوجي ها مردم. أين كشور هستند ميتوانند. در هر كوشه كشور سكونت. كنند شما ها كه كوجي ها را غير افغان ميدانيد به اصليت. خود مراجعه. كنيد كه إز بقاياياي كي باقي مانده أيد أصلا مهاجر شما هستيد
زنده باد كوجيها

>>>   كوچى ها يكى از ساكنين أين كشور است و انها حق دارند در هر نقطه از افغانستان زنده گى كنند هويداست كه أين يك تعداد از اوباش هاست كه از طرف بعضى أشخاص مغرز دكته ميشوند والى صاحب پينجشير حق دارد كه متخلفين را از طريق ارگانهاى كشفى شناساى نموده و ان ها را به سارنوالى معرفى نمايند بايد بدانيم كه كوچى ها قشر فقير جامعه است

>>>   مردم بیدار،اصیل ورسالتمند پنجشیر هیچگاهی به خاک فروشان موقع ندهید که به جنین خیانت نا بخشودنی دست بکار شده معامله های ننگین ، پنهانی راعملی بدارند .ع-ب-کابل

>>>   باید جوانان مبارز شهر کابل تمام عیار مسلح شوند و تا زمانی که از قره باغ ، غوربند ، شکردره ، دهنه ی غوری ، جنوب کابل .... تروریستان نابود نشوند ما بیشتر از هر روزی مسلح تر شویم . در غیر آن فاشیزم و تروریستان افغانی برای حذف ما هرکاری که شیطان رجیم بلد است انجام خواهند داد ....

>>>   همه میدانند که کوچی ها طالب حرام خور ونامرد اند کوچی ها تابعیت پاکستان را دارند در انجا خانه داشته وسرمایه های افغانستان را غارت نموده به وطن شان پاکستان انتقال نیدهند.
هلمندی

>>>   هوطنان مهن دوست نمونه ای آفات طبیعی خطر ناک در جامعه افغانستان به نسبت تهيه و تحقق راهبرد تعصب امیز تبار اشر عنی احمدزی بنام ثواب الدين مخكش کوچی معاون پيشين اداره امور، و بر خورد دوگانه وي در برابر ساير اقوام بومي كشور در امورات رسمي بخصوص در اداره امور اقاي مخكش به دروع از سوي ارگ جهت تحقيقات بيشتر به داد ستاني معرفي گرديد.
از نظر اکثریت آگا هان قلم بدست ميبايست مغز تعصب افغانستان يعني اقاي غني احمد زی مورد باز پرس واستجواب ملت افغانستان و نهاد هاي بين المللي حقوق بشر و ساير نهاد هاي معتبر قرار گيرد.
هموطنان آگاه قلم بدست مطلب را دقیق بخوانید واگر قابل نقد است نقد کنید ؛ دلسوزی و همدردی تان را به وطنیکه بیش از 100 سال است پایمال انسانهای نا انسان و همرای آمدن حیوانات از آن طرف مرز دیورند بوده است همیشه عمال کوچی ها قاچاق اسلحه مواد انفجاریه بد ا خل افغانستان است و باغث گسترش جنگ به شمال افغانستان شده اند و بوسیله تبصره یک دوسطر کامنت در پای مضمون نشر شده دلسوزی تا به وطن جنگ زده نمایان کنید.
ممنون

>>>   کوچی ....از آن طرف از پاکستان با اسحل و موداد ترکنده یا مواد انفجاریه بخاطر نابودی مردم بومی افغانستان به داخل افغانستان می شوند. او مردم غیور دلر افغانستان کوچی کله دار دیگر به وطن و چرگاه محل تان راه ندهد. مقاله هموطن وطن دوست که رایع به آمدن کوچی های آفت طبعی و آسب راسان محیط زیست را دقیق بخوانید .

>>>   بلی ان گب درست است کوچيها در سراسر افغانستان و خصوصا در ولسوالی چهاراياکه در ولايت کابل زمينهای مردم را غضب و گوتيها ساخته اند و رمه شان در مزرعه مردم تباهی اورده.لذا مدم بنجیر به حق هستند و حکومت بايد به داد مردم ولسوالی چهارسياب بايدبرست

>>>   میگویند که مخکش متعصب است اما شما تعصب دارید که در یک ولایت اجازه ایجاد یک انجمن را به مردم این کشور نمی دهید شرم است به شما که خود را از دیگر مردم بالاتر فکر می کنید

>>>   أصل كوچي ها افغان نيست، أصل شان از هند است، و همان جت هاي هند هستند، تاريخ را مطالعه نمائيد.

>>>   کوچی از افغانستان است و تاجیک مهاجر از تاجکستان و هزاره و ازبک مغولستان استند ، پس هزاره ها و تاجیکها و اوزبیکها فوری وطن ما را ترک کنید که مهمانی بس است

>>>   باز "انتخابات" نزدیک شده میرود، به تحریک "دزدان" مثل .. یکدیگر را دندان بکنید!!!!

>>>   کوچی ها و هم نوعان کوچی بر ملا بقایای مهاجرین بنی اسرایل هستند بخواهند و یانخواهند شباهت های بسیار قوی و زنده هم نشان دهنده همین است که باید متوجه باشند به دگران نگویند که گذشته تان را دریابید اسم های قریه جات که از دگر اقوام بوده و به اساس جنگ و ماجراجویی و حرام کاری زمام داران زمان به این اقوام مهاجر داده شده پشتون از پشته گرفته شده پشته بر زمین های للمی گفته میشود تا اینکه دگران را وادار به اصلیت شان کنیم اصلیت خود تان را بخوانید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است