آمریکایی ها درباره معادن افغانستان دروغ می گویند
برخی معادنی که از آنها هیچ نامی برده نمی شود مانند معادن هلمند و هیچکسی هم اطلاع درستی از آن مناطق ندارد و آمریکایی ها هم همیشه سعی داشتند تا این منطقه را ناامن نگهدارند، همچنان در ابهام قرار دارد 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۲    ۱۳۹۶/۷/۳ کد خبر: 139148 منبع: پرینت

به گزارش بخش سیاسی شبکه اطلاع رسانی افغانستان ( afghanpaper )، بر اساس آمارهاي جديد منتشر شده از سوي وزارت صنايع و معادن کشور، ارزش ذخاير معدني کشف شده در ولایات شرق افغانستان بيش از 3 تريليون دالر ( سه هزار میلیارد دالر ) است.

محترم وحیدالله شهرانی وزیر صنایع و معادن در زمان ریاست جمهوری کرزی در سال 89 در جمع خبرنگاران در کابل در اینباره اظهار داشت: براساس تحقيقاتی که در مورد ارزش معادن افغانستان كه به شكل مشترك از سوي اداره زمين شناسي و وزارت دفاع آمريكا به درخواست دولت افغانستان صورت گرفت، ارزش اين معادن به سه هزار ميليارد دالر مي رسد. ولي روشن نيست كه چگونه در آمار ارائه شده از سوي آمريكا و وزارت صنايع افغانستان تا اين حد تفاوت وجود دارد. زیرا خارجی ها ارزش این معادن را یک هزار میلیارد دالر اعلام نموده اند یعنی حدود یک سوم ارزش واقعی آن.

رییس‌جمهوری سابق نیز که در جاپان بسر می برد، پس از این آگاهی از ارزش واقعی این معادن، در یک کانفرانس خبری در توکیو گفت: از قرار معلوم رقابتی بر سر منابع و ثروت های معدنی دست نخورده کشورمان، بین جامعه بین المللی رخ خواهد داد.
وی ضمن ابراز این نگرانی افزود: برای استخراج این معادن و سرمایه‌گذاری در معدن‌ها، كشورهاي حامي و كمك‌كننده در اولویت هستند و دولت افغانستان به سرمایه‌گذاری‌های کشورهایی که در چند سال گذشته بیش از همه به افغانستان کمک کرده‌اند، ارجحیت می دهد.

از سوی دیگر اعلام همگانی این خبر که باعث جنجال فراوانی نیز در محافل مختلف گردید، سبب ایجاد رقابتی شدید بین کشورهای جهان نیز شد و دولت افغانستان نیز از این فرصت نتوانست بهره برداری کند یعنی آمریکایی ها نگذاشتند دولت افغاسنتان در این زمینه تصمیم گیرنده باشد.

قرار بود نمایندگان حدود ۲۰۰ شرکت از سراسر دنیا در کانفرانسی در لندن شرکت کنند که راجع به واگذاری استخراج ذخایر آهن معدن حاجیگک، با دولت افغانستان به توافق برسند.

این اعلام همگانی بخاطر هشداری است که مقام های افغانستان دادند که سال‌ها طول خواهد کشید تا این منابع به ثروت تبدیل شود که آمریکایی ها به مرور زمان از حضور دیگر کشورها جلوگیری کردند.

لازم به ذکر است که که کشورهای قدرتمند منطقه یعنی چین ،جاپان، هند و روسیه همکاری خود را در این باره اعلام کرده بودند تا در معادن افغانستان سرمایه گذاری کنند که آمریکا اجازه این کار را به دولت افغانستان نداد.

شايان ذكر است وحيدالله شهراني وزير معادن و صنایع سابق افغانستان، ذخاير نفتي کشور را بيش از 6/1 ميليارد بشكه و ذخاير گازي موجود در كشور را نيز بيش از 444 ميليارد متر مكعب تخمین زده بود.

در هر حال برخی معادنی که از آنها هیچ نامی برده نمی شود مانند معادن هلمند و هیچکسی هم اطلاع درستی از آن مناطق ندارد و آمریکایی ها هم همیشه سعی داشتند تا این منطقه را ناامن نگهدارند، همچنان در ابهام قرار دارد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معادن افغانستان
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   کوریای جنوبی با این مردمان کوچک ومساحت کوچک وتاریخ که خیلی کتر از پنجهزار سال است یک نوع پارچه ساخته اند که هرشی را نامرئی میسازد مثلا شما پارچه رابا دودست پیشروی خود میگیرید شما نامرئی میشوید درحالیکه پارچه مانند جالی سوراخ سوراخ است فلمش در یو تیوب مو جود است واقعا چنین است که هرشی را نامرئی میسازد
خلاصه ما بدترین مردم وبد ترین کشور جهان هستیم

>>>   مهم این نیست که ارزش معادن افغانستان چند است. مهم آن است که در قرارداد ها و استخراج آن شفافیت وجود داشته باشد و اگر امکانات آن موجود باشد، با سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و دولتی و مختلط و خصوصی، در زمینه تبدیل آن به مواد صنعتی و پخته اقدام شود و همچنان زمینه فروش این تولیدات صنعتی در داخل و خارج کشور مهیا شود.
برای این کار ما سیستم جدید تعلیم و تربیه و همچنان ساختن فابریکه های تولیدی و تاسیسات زیر بنیادی ترانسپورتی غرض انتقال مواد خام به فابریکه های تولیدی و غیره نیاز داریم.
من که دین و کلتور و عنعنات و رسم و رواج های افغانستان را می بینم، کاملأ ازین امر به دور هستند.
در پروگرام های دینی و روز های رمضان و محرم و غیره، در تلویزیون ها یک قرآن کریم را در فضای آسمان نشان میدهند و آسمان و ستاره ها را خلقت خداوندی دانسته و به نظاره آن مینشینند و حیران به خلقت خداوندی میشوند.
بدون آن که بدانند که این قوای طبیعت است که سبب تبدیل انرژی به ماده میشود و این قوای جاذبه است که اتم های هایدروجن را متمرکز میسازد و در اثر تراکم و حرارت زیاد به ستاره ها تبدیل میشوند و در مرکز آن در اثر جوش هستوی،عناصر ثقیله بمیان می آید و در آخر عمرشان این ستاره ها انفجار میکنند و همه عناصر ثقیله در آسمان پراگنده میشوند و باز دوباره در نقطه دیگری از فضای کیهان، این عناصر ثقیله در اثر قوه جاذبه تراک پیدا میکنند و سیاره یی مثل زمین را تشکیل میدهند و این عناصر ثقیله بعضی شان خود شان معادن میباشند، مثل آهن، مس و غیره و بعضی شان به شکل فزیکی و یا کیمیاوی باهم تعامل میکنند و انواع و اقسام مختلف منرال ها و احجار را تشکیل میدهند، که به شک معادن در روی زمین و زیر زمین قرار دارند.
دفعه بعد یک مشت خاک از روی زمین و یک مشت خاک از یک قبر کهنه از بقایای یک جسد و یا بقایای یک کنده درخت را بگیرید و به یک لابراتوار بیولوژی و جیولوژی بروید و آن را زیر میکروسکوپ بگذارید و بپرسید که از چه تشکیل شده اند و چطور تشکیل شده اند و از هرکدام این عناصر و منرال ها و احجار برای چه استفاده میشوند و چه قسم به مواد پخته تبدیل میشوند و بازار فروش آنها در مارکیت های جهانی به شکل خام و یا پخته چیست؟
علم و دانش در سطح جهانی به اندازه یی پیشرفت نموده است که در لابراتوار ها، اتم های عناصر را موقعیت و ساختمان شان را تغیر میدهند و عناصر جدید را بمیان می آورند.
اما شما هنوز نمیدانید که خاک جسد شما از چه ساخته شده است و با خاک جسد یک درخت و یا با خاک روی سرک چه تفاوت دارد، چه رسد که درک از معادن و منرال ها و احجار و غیره معادن خویش را داشته باشید.
فقط بنشینید و به زمین و آسمان نظاره کنید و حیران به خلقت خداوندی شوید و نماز بخوانید و روزه بگیرید و تحفه آخرت ذخیره کنید.
بدون آن که کوچکترین چیزی از واقعیت جهان طبیعی را درک کنید.
امید وارم نشر شود.

>>>   جوانان مبارز شهر کابل تمام عیار مسلح شوند و تا زمانی که از قره باغ ، غوربند ، شکردره ، دهنه ی غوری ، جنوب کابل .... تروریستان نابود نشوند ما بیشتر از هر روزی مسلح تر شویم . در غیر آن فاشیزم و تروریستان افغانی برای حذف ما هرکاری که شیطان رجیم بلد است انجام خواهند داد ....

>>>   نظر دهنده دوم
تو همانند انهایی که به آسمان مینگرند کور ونابینایی ...
اگر انها به آسمان نگاه میکنند وقدرت خدا را نمیبینند تو نیز بر زمین مینگری وکور هستی ونمیفهمی همه اینها ساخته دست خدای یگانه وبی همتا ست.
خداوند در کتابش بارها شما نادان ها را به تفکر واندیشیدن با دیدن وگردش بر روی زمین وتحقیق وهمچنین استفاده از آفریده هایش وکشف اسرار زمین واسمان دعوت نموده وشما فرزندان ادم را برای ابادانی این کره خاکی رهنمون شده.برای ان است که پی به قدرت لایزالش ببرید .ورا بپرستید که باز گشت همه به سوی اوست .در همان نماز وروزه که تو انرا به سخره میگیری عجایبی است که تو از درک ان عاجزی
چون درک همه مخلوقات خداوند چه در زیر زمین وچه در روی زمین ، اسمانها وحتی در وجود انسان چشم بصیرت میخواهد که تو وامثال تو از ان محرومی .
افلا تبصرون، افلا تفکرون و.....

>>>   ای معدن خدا خرابت کند افغانستان را خراب کردی با این ارزش ملیاردی وملیون خود. تا که نفع به ما برسد بخاطر تو معدن خراب خراب شدیم از دست قدرت های استکباری.
معدن طلب

>>>   امریکائی ها دروغ میگویند وافغان ها غارت گری میکنندحالا نوبت به قبرستان هارسیده:
شماری از باشندگان ساحهٔ دشت شور مزارشریف تأکید می کنند که برخی از افراد زورمندان زمین های قبرستان را غصب کرده اند. این مسئله را رئیس عدلیه ولایت بلخ نیز تأیید می کند و می گوید: بیش از ۲ جریب زمین قبرستان غصب شده است. اجساد قبرستان را بیرون کردند و ساختمان آباد می سازند برخی از باشندگان منطقه دشت شور در ناحیه هشتم شهر مزارشریف تأکید می کنند که این زورمندان بعضی از اجساد را از قبر بیرون کرده اند و در جای آنان دیوار ساخته اند که این مسئله از طرفی خلاف اصول اخلاقی و اسلامی است و از طرف دیگر غصب زمین است. امید که یکی از باشندگان دشت شور مزارشریف است، می گوید: این ساحه از گذشته های دور بنام قبرستان دشت شور مسمآ بوده و مربوط به مردم می باشد و اجساد باشندگان این ساحه و سایر مناطق در این قبرستان دفن هستند. نامبرده می افزاید که به تازگی برخی از افرادی که تاهنوز مشخص نشده اند که مربوط به کدام جریان می باشند، آمده اند و این ساحه را غصب کرده و در ساحه ای که اجساد دفن می باشد، دیوار می سازند که این کار خلاف ارزش های اسلامی است.
ر

>>>   دوستی افغانستان امریکا هر روز بیشتر میشود امریکائی ها مقبولترین وسریعترین سسگ شانرا بنام Afghan Hound نامگذاری کرده اند حالا ماهم باید اقلا یک میدان هوائی مثلا میدان هوائی کابل را بنام ترامپ نامگذاری کنیم ، اگر همان نام را از یو تیوب بپالید می بینید چقدر مقبول است
ر

>>>   خداکند همین حرکت کُـرد ها باعث تحریک بلوچهای اسرائیلستان گردد تا درد سر بزرگی برای اسرائیلی ها ایجاد کنند
ر

>>>   به نظر دهنده سوم!
کور تو هستی که به افسانه دین باور داری.
اگر باور نداری یک مرتبه قرآن را با معنی آن بخوان.
در قرآن آمده است که رعد و برق خشم خدا است.
برو در مرکز هواشناسی و بپرس که چرا این قهر خدا تنها در بهار و تابستان واقع میشود،اما در خزان و زمستان واقع نمیشود.
من که میگویم .... هستی.باور کن.
در قرآن آمده است که ساختیم زمین را و آسمان را چتر آن.
در حالیکه آسمان یک خلا بزرگ است که تریلیون ها تریلیون ستاره ها و سیاره ها مثل زمین در آن قرار دارند.
در قرآن آمده است که کوه ها به قدرت خدا از یک منطقه له منطقه دیگر حرکت میکنند.
اینها کوه ها نیستند که حرکت میکنند،بلکه تپه های ریگی هستند که حرکت میکنند.
محمد که کاروان های تجارتی خدیجه را از یک منطقه ریگستان عربستان به منطقه دیگر انتقال میداد و شب هنگام در راه استراحت میکرد و فردا بر میخواست و می دید که یک کوه تپه ریگی که در پهلویش بود،صد متر آنطرف تر قرار دارد،فکر میکرد که به قدرت خدا حرکت کرده است،در حالی که شمال این تپه ریگی را آهسته،آهسته از یک منطقه به منطقه دیگر ،شب هنگام در اثر وزش خویش انتقال میداد.
همینطور صد ها چیز دیگر که به نظر محمد قدرت و معجزه خداوندی است،در حالی که همه شان عوامل طبیعی دارند و هیچگونه قدرت خداوندی در عقب آنها قرار ندارند.
بناً تا زمانی که مثل تو ....ها و بی عقل ها درین سرزمین باشد،این سرزمین هبچگاهی روی پیشرفت و تمدن و روز نیک را نخواهید دید.
در مغز شما در عوض علم و دانش،گوه و گنس زیادی مانند فرایض و سنت ها و واجبات و مستهبات،وضو و غسل و تیمم و استنجا قرار دارد.در عوضی که مثل آدم واری روزانه شاور بگیری و سر وجان خود را بشویی.
امید وارم بدون کم و کاست نشر شود

>>>   آنتونی وینر، عضو سابق کنگره آمریكا، همسر دستیار هیلاری كلینتون نامزد سابق ریاست جمهوری، به دلیل انتیم چت با دختر نوجوان 15 ساله به 21 ماه زندان محكوم شد.

>>>   در این بلبشور خانه پر از خون آتشی که ما خودمان بنام اسلام بر سر خود و مردممان زده و درست کرده ایم معلوم هست که توانسته نخواهیم کرد کشورمان را اداره کنیم، ما هنوز هم محتاج نان خالی خود به خارج هستیم و نمی توانیم گندم و نان خالی خود را تولید و تاًمین کنیم، زیرا در کشور ما ثبات و امنیت سیاسی درکار نیست و هر شخص و گروه تروریستی اسلامی برای خود دولت است، آنوقت از بیگانه چه انتظار و توقعی دارید؟ بدون امریکا همین دولت مرکزی ماهم سقوط کرده و کل افغانستان بدست طالبان خواهد افتاد، بنابراین شعارهای ضد آمریکایی ما به نفع گسترش ترور و وحشت در خدمت طالبان بوده و هست به چه چیز و دست آورد خود افتخار کنیم ؟

>>>   وقتي داكتر انس وزير اطلاعا ت فرهنگ بود هياتي ازان وزارت پيشنهاد حفر و استخراج آثار تاريخي يك منطقه را به وزير اوردند، وزير پيشنهاد حفريات را منظور نكرد و گفت كه خاك امانتدارتر از ماست ، بگذاريد تا همانطور زير خاك باشد
مهاجر<<<<<

>>>   از همین خاطر هلمند نا آرام است تا تمامی معدن های آنرا امریکائی ببرند وبا طالبان نصف نمایند
سرباز ملی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است