نكات مهم نشست خبري شاه حسین مرتضوی
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۴    ۱۳۹۶/۷/۳ کد خبر: 139165 منبع: پرینت

۱ -حکومت وحدت ملی درحالی مسوولیت را به عهده گرفت که کشور با ۴۰۰ میلیون دالر کسر بودجه مواجه بود.
2 - زمانیکه حکومت وحدت ملی مسوولیت را به عهده گرفت سیاست خارجی ما باهمکاران بین المللی درهاله ای ازابهام قرار داشت.
3 - امضای پیمان استراتژیک با امریکا نشان از رابطه استراتژیک و تعریف شده افغانستان و امریکا می باشد.
4 - حکومت وحدت ملی فرهنگ نوینی را درعرصه حکومت داری بنا نهاد که مبنای آن قانون اساسی، پاسخگویی، شفافیت و کارجمعی در راستای نهاد سازی می باشد.
5 - مبارزه علیه فساد اداری از شعار به عمل بدل شد. مرکز عدلی و قضایی درهمین راستا شکل گرفت و طرح استراتژی ملی مبارزه علیه فساد نیزدر حال نهایی شدن است.
6 - سیاست خارجی ما در ۵ عرصه با موفقیت های همراه شده است. نشست های وارسا، بروکسل و راهبرد جدید امریکا نشانگر این موفقیت می باشد.
7 – بر اساس پلان چهار ساله، قوای هوایی افغانستان با سرمایه گذاری به ارزش ۶ میلیارد دالر تجهیزمی گردد. تا ختم سال ۲۰۲۱ به تعداد ۱۵۹ چرخ بال بلک هاک به نیروهای هوایی تحویل داده خواهد شد.
8- براساس پلان امنیتی چهار ساله حاکمیت دولتی در هشتاد در صد مناطق کشور تامین خواهد شد.
9 - افغانستان درعرصه تجارت و ترانزیت به نقطه وصل همکاری برای کشورهای منطقه بدل شده است.
10 - نهادهای عدلی و قضایی با اصلاحاتی که انجام شده در صدد کسب اعتماد دوباره مردم می باشد.
11 - اراده حکومت برای برگزاری انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی جدی است. تمام آمادگی ها برای این کار در حال انجام است. هیج فرد و مقامی حق مداخله در امور انتخابات را ندارد.
12 - برای نخستین بار اخذ امتحان کانکور با شفافیت برگزار شد. با تلاش های که صورت می گیرد امتحان کانکور معیاری خواهد شد.
13 - بن بست در مسیر توزیع تذکره برقی شکسته شده است. اداره مذکور برای توزیع تذکره آمادگی کامل دارد.
14 - عواید کشور با اقدمات اصلاحی که صورت گرفته است درحال افزایش است. با الکترونیکی سازی بخش جذب عوایید این میزان افزایش خواهد یافت.
15 - حکومت در تامین صلح دست آوردهای داشته است. صلح بین الافغانی با موفقیت های همراه بود. صلح نیازمند حوصله استراتژیک و وسعت نظر سیاسیون می باشد.
16 - سیاست مدیریت آب ها به صورت همه جانبه دنبال می شود. این سیاست با حمایت مردمی و اجماع سیاسی همراه می باشد.
17 - حمایت از فامیل های شهدا از اولویت های حکومت است. برای فامیل های شهدا در شهرک های ایجاد شده سهم مشخص در نظر گرفته شده است.
18 - افغانستان از ذخایر طبیعی خود به صورت اصولی و هدفمند در راستای خود کفایی اقتصادی استفاده خواهد کرد. و ازتجارب کشورهای مطرح دنیا در بخش انکشاف اقتصادی بهرمند خواهد شد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرتضوی
نشست خبری
نظرات بینندگان:

>>>   اقای مرتضوی دروغگویان درغگویند مگر عاقلان و شاهدان و بیندگان انرا تحلیل درست کند و دروغگویی و لفاظی را از حقیت گویی وواقعیت بینی تفکیک و لکوراست و بی پرده میگوید که دروغ ادمی را کند شرمسار و بی اعتبار دیگر کسی به سخنان دروغ ان گوش ندهد بار بار چه رسد که قبول کند چنین دروغ سخنان شاخدار دور از واقعیت را تکرار تکرار چه فاید خواد داشت به صاحب دروغگو بجز بدنامی و شرمسار چه خوب است که رخ بطرف راستگویی شود تا شود صاحب وقار نه انکه همه را زند بیک دور قمار و ابرویش ریزد است صد در صد بحت گردد به اینچنین قمار .

>>>   1- کرزی گفته بود شش ملیارد دالر دربانک است دروغ بود ؟
هرچه هست حکومت غ بهتر از کرزی است
اگر شروپساد درحکومت غ نمیبود حالا دست آورد هایش دوچند بود

>>>   Ariaie
دولتى كه معترض مدنى را بخاطر اعتراض به حضور يك جنايتكار در جايگاه رسول خدا شكنجه و محاكمه مى كند، يك رژيم ضد مردمى ، حامى جرم و جنايت، و مخالف إزادى بيان است

>>>   Ayendagan
ثروت افسانه ای بابای فساد جهان افشا شد...!
روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل» با انتشار گزارشی مدعی شده که «حامد کرزی» این روبای مکار رئیس جمهور پیشین کشور یکی از بزرگترین امپراطوران مالی دوبی است. دیلی‌میل که در این گزارش حامد کرزی را به فساد متهم کرده است، نوشت: مجموع ارزش املاک مربوط به اعضای خانواده حامد کرزی در دوبی، به ۹۰ میلیون پوند انگلیسی می‌رسد.
این خبر در حالی توسط این روزنامه انگلیسی منتشر شده که دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور پیشین افغانستان تاکنون واکنشی به آن نشان نداده است.
در سال ۲۰۱۶ نیز یک روزنامه به اسم «پیپل ویت مانی» ۱۰ سیاستمدار پر درآمد جهان را معرفی کرده بود که حامد کرزی رئیس جمهوری پیشین افغانستان در این رده‌بندی جایگاه نخست را داشت. براساس گزارش این روزنامه، که‌ در سال ۲۰۱۶ منتشر شده بود، حامد کرزی بطور میانگین ۸۲ میلیون دالر سالانه بدست آورده است و حدود ۲۴۵ میلیون دالر سرمایه دارد.
همچنین پایگاه اینترنتی «مدیا مس» نیز سال گذشته با انتشار گزارشی رئیس جمهور پیشین افغانستان را بعنوان ثروتمندترین سیاستمدار جهان معرفی کرده بود که دفتر کرزی آن را رد کرده و کذب دانست.
بنابر ادعای مدیا مس، تنها سرمایه شخصی ریس جمهور پیشین افغانستان مبلغ ۲۴۵ میلیون دالر و همچنین درآمد سالانه کرزی از ماه مارس سال ۲۰۱۵ الی مارس ۲۰۱۶، ۸۲ ملیون دالر بوده است.

>>>   واقعآ جای افتخار است آقای محترم مرتضوی ؛ دیگر دولت ها وحکومات باید ترقی , پیشرفت و پلان گزاری های موثر را از ما یاد بگیرند من همیش فکر می کردم که آ یا در جهان امروز کدام کشور دیکر خواهد بود که به سویه افغانستان مترقی و با نظم باشد واشخاص نخبه مثل ع غ و مرتضوی داشت باشد؟
والله بیشک .

>>>   یک نفر شاه حسین را از خواب بیدار کند. تا چشمانش را شسته و درست به اطراف نگاه کند.

>>>   این مفردات صرف برنامه اند و کار عملی و ثمر بخش در اجرای آنها وجود ندارد کی اجرا شده اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است