آل خلیفه: حق ندارید علیه اسراییل صحبت کنید
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۱    ۱۳۹۶/۷/۴ کد خبر: 139187 منبع: پرینت

کشورهای عربی که به طور جدی از ناحیه ایران احساس خطر می‌کند، برای دفع این خطر، بهبود روابط و افزایش سطح همکاری با تل‌آویو را در دستور کار دارند.

روزنامه انگلیسی زبان «تایمز آو اسراییل» چاپ تل آویو در شماره خود نوشت: «آل خلیفه در راستای تحکیم روابط با اسراییل، به خطبای مذهبی دستور داده که حق ندارند علیه اسراییل صحبت کنند.»

به نوشته این روزنامه، منامه یکی از کشورهایی است که به طور جدی از ناحیه ایران احساس خطر می‌کند و برای این دفع خطر، بهبود روابط و افزایش سطح همکاری با تل‌آویو را در دستور کار دارد.

این روزنامه نمونه‌های متعددی مانند سفر رسمی «هییت مذهبی اسراییل»، «مسوولین فدراسیون فوتبال اسراییل» و… به منامه و دیدار با پادشاه آل خلیفه را نشانه‌های تلاش منامه برای تابوزدایی از روابط رسمی با تل‌آویو دانست.

یکی از مقام های اسراییل در گفتگو با پایگاه تحلیل استراتژیک میدل ایست آی در مورد روابط میان تل‌آویو و منامه گفت: «من فکر نمی‌کنم به زودی سفارتخانه رسمی در پایتخت‌های طرفین گشوده شود؛ اما احتمال سفر وزیر بازرگانی و هیئات اقتصادی را بسیار بالا می‌دانم.»

یکی از مقام های آل خلیفه نیز در مورد روابط با تل‌آویو به میدل ایست آی گفت: «من روابط با تل‌آویو را ناپسند نمی‌دانم، درست برخلاف روابط با تهران! اسراییل نه امنیت ما را تهدید می‌کند نه برای ما امر و نهی دارد؛ در حالی که ایران دقیقا عکس آن است. منطقا ما باید به دشمن ایران نزدیک شویم یعنی اسراییل!»

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اسراییل
آل خلیفه
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است