نگرانی دبیرکل سازمان ملل از اوضاع افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۰    ۱۳۹۶/۷/۴ کد خبر: 139192 منبع: پرینت

هیچ پیشرفت قابل توجهی در گفتگوهای صلح میان حکومت و طالبان به میان نیامده است.

گزارش سه ماهه دبیر کل سازمان ملل درباره افغانستان نشان می دهد که اوضاع امنیتی افغانستان بسیار ناامن باقیمانده و چندین بخش کشور میان نیروهای دولتی و طالبان دست بدست شده است.

در این گزارش، درباره روبرو شدن حکومت وحدت ملی با انتقادهای فزاینده برخی از چهره های سیاسی که حتی در درون نظام هستند یاد شده است که مثال برجسته آن شورای نجات افغانستان با عضویت جنرال دوستم، عطا محمد نور و محمد محقق گفته شده است.

دبیر کل سازمان ملل با ابراز نگرانی از معلق ماندن تصمیم های کلیدی درباره انتخابات های کشور در گزارش خود آورده است که تصمیم های کلیدی درخصوص انتخابات هنوز هم معلق مانده است. احزاب سیاسی، بوجود نیامدن اصلاحات و ناامنی را چالش های بزرگ در برابر انتخابات است.

درهمین حال سازمان ملل متحد از ثبت بیش از 5 هزار و 500 رویداد امنیتی درسه ماه سوم سال روان میلادی خبر می دهد. یافته های گزارش تازه سازمان ملل متحد نشان می دهند که از 15 هم ماه جون تا پایان ماه اگست 5532 رویداد امنیتی در سراسرافغانستان ثبت شده اند.

در گزارش هرچند از کاهش سه درصدی حمله های انتحاری، آدم ربایی و ترور سخن گفته شده اما تلفات غیرنظامیان بلند گفته شده است.

گفتنی است که 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل گزارش دبیر کل این سازمان ملل را به بحث گرفتند و اوضاع افغانستان را بررسی کردند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای امنیت
اوضاع افغانستان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است