ناتو متعهد به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان است
ناتو متعهد است که نیروهای امنیتی افغانستان را حداقل تا سال 2020 تمویل کند. برای تقویت نیروهای هوایی افغانستان و همچنین تقویت فرماندهی افغانستان ناتو متعهد است 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۹    ۱۳۹۶/۷/۵ کد خبر: 139254 منبع: پرینت

دبیرکل ناتو سرزده و بدون اطلاع قبلی با وزیر دفاع آمریکا وارد کابل شد.
وی با شرکت در یک کنفرانس خبری با رییس جمهور کشور پیرامون تعهد ناتو برای تجهیز و تامین نیروهای امنیتی افغانستان وعده همکاری داد.

در نشست خبری و ینس استولنبرگ دبیرکل ناتو، جیمزمتیس وزیر دفاع آمریکا و محمد اشرف غنی رییس جمهور افغانستان شرکت داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، ینس استولنبرگ دبیرکل ناتو در این نشست می گوید: تعداد زیادی از مرد و زن زیر بیرق ناتو به اینجا آمدند و جان خود را از دست دادند و تعداد زیادی از آنها به معلولیت و مسایل دیگر مواجه شدند و همچنان این جنگ ها هزینه های مالی را نیز با خود داشته است. جامعه بین المللی میلیاردها دالر را مصرف کرده است. اما اگر افغانستان را در این شرایط ترک هم کنیم هزینه بیشتر از این را باید بپردازیم.

وی افزود: اگر قوای ناتو خیلی زود افغانستان را ترک کنند، پس خطر این وجود دارد که افغانستان دوباره به یک وضعیت هرج و مرج مبدل شود و بازهم ش
اید پناهگاهی امن برای تروریزم بین المللی شود. دفعه قبل که چنین چیزی انجام شده بود باعث شد که جادثه یازده سپتامبر در آمریکا رخ دهد و در آن تقریبا سه هزار نفر کشته شدند. ما نمی توانیم اجازه دهیم چنین چیزی دوباره رخ دهد. همچنین امکان دارد دوباره در منطقه بی ثباتی بیشتر شود از جمله اینکه مهاجرین برای مصونیت خود به اروپا سفر کنند. پس این خطرات برای امنیت خودمان، برای جامعه خودمان و برای اعتبار خودمان خطراتی بسیار بزرگ هستند و برای مردم افغانستان نیز مایوس کننده و نگران کننده خواهد بود.

ینس استولنبرگ، می گوید: ناتو درک می کند که وقتی شرایط مشکل می شود ما استقامت خود را حفظ می کنیم و به خاطر همین است که استقبال به عمل می آورم که تعداد زیادی از کشورها تعهدی را برای کمک های بیشتر ماموریت ما در افغانستان ارایه کنند. از جمله اینکه سربازهای بیشتری از آمریکا قرار است به افغانستان بیاید. مبارزه با فساد اداری و حفاظت از حقوق همه شهروندان افغانستان از جمله زنان و دختران این کشور از تعهداتی است که دولت افغانستان ارایه کرده است و باید در این زمینه کار جدی کند.

وی در هشدار به طالبان می گوید: طالبان باید بفهمند که آنها نمی توانند در میدان نبرد با ما مقابله کنند و پیروز شوند. ولی می توانند از راه مذاکرات دستاورد خوبی داشته باشند. من دولت افغانستان را تشویق می کنم که زمینه را به خاطر صلح و مصالحه آماده بسازد. پس من از پروسه کابل استقبال به عمل می آورم که در ماه ژوین راه اندازی نموده است. حکومت افغانستان می تواند روی حمایت ما حساب کند. ناتو کمک و حمایت خود را تا اینکه پروسه صلح و مصالحه را به موفقیت برساند ادامه می دهد.ما می توانیم با کمک هم افغانستان را یک کشور با ثبات تر بسازیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
دبیرکل ناتو
وزیر دفاع
نظرات بینندگان:

>>>   Khorosoni heeft 2 nieuwe foto's toegevoegd.

یک خبر خوش وامیدوارکننده برای بشریت...!!!
وزارت دفاع اعلان کرد که : در طول ده روز عملیات قوای هوای وبحری روسیه یعنی از تاریخ 19 تا 29 سپتامبر، در سوریه 2359 تروریست نابود شده اند و 2700 آنها مجروح گردیده اند.
امریکا درطول 16 سال اش درافغانستان اینقدر جنایت کار طالب را نکشته است.

>>>   Nasir Khalid
دوستان واقعی بعد از مدتهای دوری در اغوش همدیگر و در حسرت دیدار.
خوب شد بالاخره انتظار به پایان رسید
رهبر حزب اسلامی گلبدین حکمتیار با سفیر امریکا در کابل

اکنون جناب حکمتیار صاحب از امت رسول الله جدا و به اصلیت خود پیوستند مبارکشان باد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است