ما افغانستان را ترک نمی کنیم
حمایت جامعه بین المللی تحت بیرق ناتو ترتیب یافته است. ما در اینجا هستیم که استراتژی جدید را اعلام کنیم و اینکه استراتژی جدید فرصت های جدیدی برای ما مهیا کرده است 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۴    ۱۳۹۶/۷/۵ کد خبر: 139256 منبع: پرینت

نشست خبری اشرف غنی رییس جمهور افغانستان، جیمزمتیس وزیر دفاع آمریکا و ینس استولنبرگ دبیر کال ناتو در کابل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، جیمزمتیس وزیر دفاع آمریکا ما می خواهیم تروریزم را از افغانستان دور کنیم که قصد دارند جان افراد بی گناه را بگیرند. ما در اینجا هستیم که از افغانستان حمایت کنیم. این هیات متعهد است که صلح را در افغانستان پیش ببرد. افراط گرایی در آسیای جنوبی و اینجا همه کشورهای جهان را تهدید می کند.

وی افزود: حمایت جامعه بین المللی تحت بیرق ناتو ترتیب یافته است. ما در اینجا هستیم که استراتژی جدید را اعلام کنیم و اینکه استراتژی جدید فرصت های جدیدی برای ما مهیا کرده است. فرمانده ناتو در افغانستان، جنرال نیکلسون اعتماد افغان ها و همچنان جامعه بین المللی را به دست آورده است. 39 کشور در ناتو فعالیت دارد که متعهد شده است که افغانستان را در کنار ما حمایت کند. و ما افغانستان را ترک نمی کنیم و نمی گذاریم که دشمن بی رحم مردم را بکشد و قدرت رابه دست آورد.

وزیر دفاع آمریکا می گوید: تعهد مجدد ما امروز نه تنها برای نگرانی های مشترک امنیتی ما است بلکه همچنان بر اساس اعتماد ما است. شما و رییس اجرایی رهبری خوبی از خود نشان دادید که افغانستان را یک افغانستان متحد بسازید. مطمین هستم که روحیه احمدشاه مسعود با داکتر عبدالله است و حتما برای کشور کار جدی خواهد کرد.

متیس، در خصوص انتخابات گذشته افغانستان می گوید: انتقال صلح آمیز قدرت در افغانستان یعنی انتخابات گذشته در حالیکه تروریزم در افغانستان وجود دارد نه تنها یک کار مشکل بوده است بلکه یک دستاورد تاریخی توسط مردم افغانستان به حساب می آید. باشد که مردم افغانستان همیشه اولویت شما باشد.

وی در خصوص حمایت آمریکا از افغانستان بیان داشت: ما می توانیم شما را در این راستا بهتر و بیشتر حمایت کنیم که قوای شما در مقابل تروریزم قوی تر مبارزه می کند. هدف هم این است که افغانستان دوباره مبدل به پناهگاه های امن تروریزم مبدل نشود. باشد که افغانستان و نیروهای امنیتی اش چنان قوی شود که خود به تنهایی بتواند از پس این امر بیاید. طالبان هم باید بفهمند که با کشتار و جنگ نمی توانند کاری از پیش ببرند.

متیس افزود: ما به شکل خاص از پلان چهارساله امنیتی افغانستان حمایت می کنیم چرا که باید نیروهای امنیتی افغانستان بتوانند با حمایت دشمنان را به کام مرگ بکشانند. باشد که از مردم بی گناه محافظت شود.

وی در اخیر گفت: همچنین تجلیل به عمل می آورم از انگیزه حکومت وحدت ملی برای مبارزه با فساد اداری. این هدف مشترکی است که ما نیز از آن حمایت می کنیم. امیدوار هستیم بتوانیم با همکاری هم افغانستان را کشوری با ثبات بسازیم و مشکلات را حل کنیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست خبری
ناتو
نظرات بینندگان:

>>>   وزیر دغاع امریکا گفت که ما افغا نستا ن را ترک نمی کنیم برای چه ترک کنند در طول 40 سا ل جنگ را در افغا نستا ن انها اورد تا اینه به بهانه های مختلف در کشور چنگ را دامن زدن و جو انان کشور ما را شهد سا ختن و حا لا دیگر که افغا نستا ن را اشغا ل کردن دیگر رها نمی کنند

>>>   دولت افغانستان باید یک دیپلوماسی فعال داشته باشد که بانی منافع همه مردم ما باشد ما نگذاریم که دیگران برای ما استراتژی درست کنند خود باید خط مشی را تا جای که امکان دارد طرح کنیم. دولتمردان باید به آینده ملت فکر کنند نه به چوکی و قدرت تا باشد مسوليت وجدانی و و طن دوستی خود را ادا کنند .
نشود که بطور میراثی دست دست ما سال های سال به طرف آمریکا دراز باشد . درست که ما نیاز به همکاری داریم اما نباید خود را دایم غلام آمریکا بسازیم .
نگذاریم که اوغان ها برای بقا خود دست به معامله بزنند چون خانه همه ما ست همه آسیب میبینیم

>>>   امریکا چرا آمده که پس بره.

>>>   ماهم پساد را ترک نمیکنیم

>>>   حرف های شما وترامپ چندان اعتباری ندارد کی میداند که فردا اسرائیلستان دوباره شمارا فریب داده معامله دیگری براه اندازید که بیشتر به نفع شماباشد

>>>   ترک نکنید! چرا ترک کنید؟؟ غنی را از برون آوردید "رییس جمهور" ساحتید، پای عبدالله کردیدرا از کوچه ها جمع کردید و "رییس اجراییه"؟؟؟ مقررش کردید!!! این کارها را هیچ احمقی مفت و رایگان انجام نمیدهد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

>>>   Khorosoni heeft 2 nieuwe foto's toegevoegd.
یک خبر خوش وامیدوارکننده برای بشریت...!!!
وزارت دفاع اعلان کرد که : در طول ده روز عملیات قوای هوای وبحری روسیه یعنی از تاریخ 19 تا 29 سپتامبر، در سوریه 2359 تروریست نابود شده اند و 2700 آنها مجروح گردیده اند.
امریکا درطول 16 سال اش درافغانستان اینقدر جنایت کار طالب را نکشته است.

>>>   Nasir Khalid
دوستان واقعی بعد از مدتهای دوری در اغوش همدیگر و در حسرت دیدار.
خوب شد بالاخره انتظار به پایان رسید
رهبر حزب اسلامی گلبدین حکمتیار با سفیر امریکا در کابل

اکنون جناب حکمتیار صاحب از امت رسول الله جدا و به اصلیت خود پیوستند مبارکشان باد

>>>   چرا افغانستان را ترک کنید، بفرمائید، خانۀ خود شماست. هرچه دل تان می خواهد، بکشید و با خود ببرید. ما معادن دستنخوردۀ ناب داریم که بیشتر به درد شما می خورد، زیرا تخنیک مُدرن شما به این ماده ها ضرورت دارد. ما ذخایر نفت و گاز فراوان داریم، که حتماّ به کار شما می آید. ما میلیون ها افراد فقیر و بیکار داریم، که منتظر اند، که چه وقت شرکت های شما به استخراج معادن ما آغاز می کنند. ما عادت داریم که برای یک معاش بخور و نمیر از صبح تا شام در تونل های معادن برای تان کار کنیم. خلاصه اینجا همه چیز رایگان در خدمت شما حاضر است، شما فقط امر کنید.

>>>   مردم میگویند ده ها پروند طیاره که روزانه از فراز کابل عبور و مرور میکنند یورانییم را از پایگاه ساخته شده در لوگر انتقال میدهند!! حقیقت موضوع را از "سر قوماندان اعلی"!!!!؟؟ پرسان کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است