انگلیس و آمریکا بر سر رقابت 2 غول هواپیمایی
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۱    ۱۳۹۶/۷/۶ کد خبر: 139268 منبع: پرینت

«مایکل فالون» وزیر دفاع انگلیس روز چهارشنبه در پی تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا مبنی بر اعمال تعرفه سنگین علیه شرکت هواپیماسازی 'بمباردیه'، هشدار داد این تصمیم آینده همکاری‌های دفاعی انگلیس با شرکت هواپیماسازی 'بویینگ' را در معرض خطر قرار می‌دهد.

منابع انگلیسی روز چهارشنبه گزارش دادند که شرکت هواپیماسازی بویینگ با طرح شکایتی به وزارت بازرگانی آمریکا ادعا کرده که شرکت هواپیماسازی بمباردیه برای به دست گرفتن بازار صادرات، دامپینگ کرده و از سوی دولت انگلیس و کانادا، سوبسید دریافت می‌کند.

در پی طرح این شکایت وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که تعرفه واردات سری سی (C-Series) هواپیمای بمباردیه را تا سقف 220 درصد افزایش خواهد داد.

در صورتی‌که این طرح به اجرا گذاشته شود، کارکنان کارخانه تولید بال و قطعات فنی شرکت کانادایی بمباردیه در بلفاست (ایرلندشمالی) که در حدود 4 هزار تن برآورد می‌شوند، شغل خود را از دست خواهند داد.

مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس که در بلفاست به سر می‌برد، اظهار داشت که اقدام بویینگ آینده همکاری‌های دفاعی انگلیس با این شرکت را به خطر خواهد انداخت.

وی افزود: هرچند ما تمایلی به این کار نداریم اما ترجیح می‌دهیم که این اختلاف از طریق گفتگو حل‌ و فصل شود. در همین حال تلاش خواهیم تا از طریق گفتگو با دولت کانادا این مساله را حل کنیم.

'ترزا می' نخست‌وزیر انگلیس نیز صبح روز چهارشنبه در واکنش به این خبر گفت که از تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا به‌شدت ناراحت شده است.

وی گفت که دولت انگلیس از طریق همکاری با شرکت بمباردیه تلاش خواهد کرد تا کارکنان این شرکت شغل خود را از دست ندهند.

یک سخنگوی دولت انگلیس نیز ضمن ابراز تاسف از تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا اظهار داشت که این اقدام ضربه مهلکی به صنعت هواپیماسازی بین‌المللی وارد می‌سازد.

به گفته منابع انگلیسی، سایر شرکت‌های ایرلندی و انگلیسی که با کارخانه تولید بال هواپیمای بمباردیه در بلفاست در ارتباط هستند، از این تصمیم متاثر خواهند شد.

این رویداد در حالی رخ می‌دهد که دولت انگلیس به امید گسترش همکاری‌های تجاری با آمریکا در دوره پسا برگزیت، مشغول مذاکره با اتحادیه اروپا است.

چهارمین دور مذاکرات برگزیت میان نمایندگانی از انگلیس و اتحادیه اروپا از دوشنبه گذشته در بروکسل پایتخت دوره‌ای اتحادیه اروپا آغاز شده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
انگلیس
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است