با نمایشی که ما داریم، دین از ما گله مند است
آن کاری که دشمنان ما به نام اسلام می کنند اسلام نیست و این نمایشی که ما از اسلام دادیم تا امروز متاسفانه اسلام از ما گله مند است. اسلام به این قانع نیست 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۵    ۱۳۹۶/۷/۶ کد خبر: 139293 منبع: پرینت

مراسم ششمین سالگرد شهادت شهید صلح استاد برهان الدین ربانی در کابل برگزار شد.
گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، امروز پنج شنبه 6 میزان عبدالرب رسول سیاف رهبر جهادی و رییس شورای حراست و ثبات در این مراسم گفت: چند مطلب می خواهم مختصرا عرض کنم. مطلب اول این است که افغانستان و رادمردهای افغانستان تنها در ساختن افتخارات و ملت خود نه بلکه در ساختن افتخارات برای تمام بشریت سهیم بوده اند.

وی افزود: ما در ساختن افتخارات بشریت و تمام جهان بشریت سهیم هستیم. سید جمال الدین از لحاظ علم و قلم چنان بزرگ شده بود که به هر کشوری رفت از عظمت وی نتوانست وی را در خود جا بدهد. وی از یک شهر به دیگر شهر از یک کشور به دیگر کشور می رفت. بعد از وی می توانیم در مورد جوانانی صحبت کنیم که کل دنیا را از دست از دست کمونیسیم نجات دادند. این سهم گیری این ملت در ساختن افتخارات تاکتیکی جهان بشریت بوده است و استاد شهید ما یک شخصیت چند بعدی بوده است. هم توسط قلم، هم توسط زبان، هم توسط جهاد در ساختن این تاریخ برای ملت ما و برای جهان اسلام و برای جهان بشریت سهیم بوده است.

سیاف معتقد است نباید بگذاریم خون شهیدان بزرگ ما پایمال شود و افزود: وظیفه ما این است که به این تاریخ ببالیم، آن را نگاه داریم نه اینکه آن را لکه دار کنیم. این مردم شمشیر های پر افتخار این ملک هستند. اینها این ملک را آزاد کردند. اینها گرچه از دست رفته اند اما بازهم نگه دار این وطن همین ها بوده اند.

وی خطاب به حکومت می گوید: به این حساب تقاضا از حکومت همین است که بداند جهاد یک فریضه از اسلام است. جهاد یک رکن از اسلام است. اگر کسی مجاهد را بد و رد می گوید جهاد را بد و رد گفته است و جهاد را بد و رد گفتن تجاوز به حریم اسلام است. این مانند این است که مردم نمازگزاران را بد بگویند.

سیاف می گوید که حکومت نیز به بسیاری از شعایر دین توجه نمی کند و بیان داشت: اگر طالبان اسلام را از درک وحشت، تجاوز، وحشت ضربه زدند و جهان اسلام را از درک فسق و قساد و رشوت و دزدی و غارت و چور و چپاول و از درک فحشا ضربه زدند.ما خود باید از آن پاسداری کنیم. اسلام بیچاره در بین دو آسیا آرد است. آن کاری که دشمنان ما به نام اسلام می کنند اسلام نیست و این نمایشی که ما از اسلام دادیم تا امروز متاسفانه اسلام از ما گله مند است. اسلام به این قانع نیست.

این رهبر جهادی می گوید: تقاضا داریم که این حکومت در روشنایی قانون اساسی ما باید یک خط واضح بین هنر و فحشا را رسم کند که ما بفهمیم که کدام هنر است و کدام فحشا است. امروز این سر حد در این بین وجود ندارد. امروز یک زن نیم برهنه در میان مردم می آید و در افغانستان می رقصد این را هم به نام هنر رد می کنند. اگر این هنر باشد ما از هنر منکر هستیم. دین اسلام چنین چیزی را قبول ندارد.

وی در اخیر گفت: نباید بگذاریم که آرمان های شهیدان به هدر رود و کشور غرق در فحشا شود. ما باید در مقابل این آرمان ها و این کشور احساس مسولیت کنیم و از زندگی ذلت بار رها شویم و به دین مقدس خودمان پناه بریم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
سیاف
ربانی
نظرات بینندگان:

>>>   سخنان بسیار آموزنده و کوتاه واندرزهای سالم صحت وسلامتی و نیکو کاری زیاد برایت وبه همه مردم افغانستان وبه مسلمان آرزومندم .
عبدالله ریحان

>>>   جناب استاد سیاف محترم !
خداوندعمرطولانی وصحت باعافیت نصیب شما گرداند
به تازه گی کتابی بنام ( بازی شیطانی ) نشر وترجمه شده اینکه سید جمال چی کرد دران کتاب حقیقتش مستند درج است ، حقیقت پنهان نمیماند امروز نه فردا نه پس فردا روشن میشود
دران زمانه اکثریت افراد از جواسیس ومردوران بر یتانیای کبیر بوده اند
ر

>>>   افرادی به ظاهر بزرگ با حرف ها ونظرات کـــوچــــک
هــمــــه مشـــکــــلات کشور از نظر استاد سیاف خلاصه شده به پیرهن کوتاه یا دراز اگر دراز بود همه مشکل افغانستان حل است اگر کوتاه بود افغانستان واسلام هردوتباه شده !! ده ها مشکل زندگی را برای مردم مشکل ساخته فساد درادارات حکومت ناکام جنگ و اعمال وحشیانه اشرار انتحاروانفجار بیکاری مهاجرت ها همه اینهارا فراموش کرده صرف وصرف به لباس زنان توجه دارند وهمه بدبختی وعقب افتادگی این کشور به نظر اینها همین موضوع زرنان است !!
مولاناهای ترورست پاکستان از منافع ملی پاکستان صحبت میکنند وهرگز برحکومت از موضوعات مانند لباس کوتاه نازک یا دراز وضخیم را انتقاد نکرده اند هرمولانای ترورست حتی بیشتر از دین به فکر پاکستان است وهرکدامش مانند یک رهبر مسئول صحبت میکند
( فـکر هرکس به قدر همت اوست )
ر

>>>   سیاف صاحب در باره فسق و فساد فرمودند در قدم اول باید نزدیکان خود را به دار بیاویزد که قرغه مرکز فسق و فساد درست کرده اند
این نصیحت های بیهوده درد ملت را دوا نمیکند گپ مفت آسان است شما خود در ۱۶ سال اخیر کدام گلی را به آب داده اید که چنین اتهام به دولت میبندید.
به نظر بنده آقای غنی هزاران بار بالاتر از شما به حال ملت فکر میکند و هر روز در صدد راهی برای بهبودی ملت بیچاره است .
شما خود میدانید که جهاد فقط با شمشیر نیست که ابعاد دیگری هم دارد که در آن با تمام رهبران مجهاهدین متاسفانه ناکام بوده اید.

>>>   مشـکل افغانستان پاکستان است یا آریانا سعـــیـــد ؟؟
عـلـمـا ی دینی که رهبران مذهـبی جامعه هستند حرف وگـفــتـــار وکردارشان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است واین کردارمیتواند ملت رابه جهت مطلوب ویا نامطلوب سوق دهد در زندگی مردم پیشرفت کشورها کامیابی وناکامی حکومات موثر باشد
وقتی یک عالم دینی برمنبر ایستاده میشود وهـــــزاران شنونده دارد ویاوقتی عقب مکروفون محافل سیاسی قرار میگیرد گفتارش را مردم جدی می پندارند وبه آن اهمیت میدهند
درکشورهمسایه پاکستان از زمان تاسیس که تحت نام اسلام صورت گرفت ابوالاعلی مودودی که بنیانگذار جمعیت اسلامی پاکستان ویکی از بنیاد گرایان بود تا مولاناهای امروزی مانند سمیع الحق وفضل رحمن حرف اول شان منافع ملی پاکستان است وخودرابه موضوعات کوچکی مانند لباس پوشیدن مردم یا یک ودو شخص مصروف نساختند ، حتی درین اواخر ملاهای پاکستان شورای دفاع از پاکستان را تشکیل دادند سیاست خارجی حکومت را کنترول میکنند روش اقتصادی حکومت را تائید یارد میکنند
درافغانستان برعکس کشور های همسایه تعدادی علمای دینی همیشه خودرا مصروف خرده گیری در امورات جزئی وکوچک نموده اند برسیاست های سرنوشت ساز هیچ توجهی ندارند سیاست های کلان حکومت را توجه نمیکنند درمنابر ومحافل سیاسی روی موضوعاتی توجه میکنند که یا منافع گروه کوچکی را تامین میکند ویا اینکه مسایل خیلی بی ارزش یک ودونفربه اصطلاح هنرمند را طوری وانمود میکنند که گویا آن عمل به سرنوشت افغانستان ویا اسلام بستگی دارد درحالیکه آن کردار هیچ طرفدار ویا تاثیری براجتماع ندارد صرف یک حرکت لحظه ئی برای چند ساعت وروزی است وفراموش میگردد
بزرگان دینی ویا منتقدین حکومت که سهم مناسب دریافت نکرده اند ویا فرد مورد نظر شان به منصب تعیین نگردیده نباید پیراهن تنگ آریانا سعید را پیرهن ...بسازند ، اینهاباید بالاتر ازهمه منافع عام وکشور را درنظر بگیرند آنچه برسرنوشت همه موثر است را محراق توجه شان قراردهند مثلا حکومت را مجبور سازند تاراه محو فسادرا دریابد ، سیاست خارجی حکومت چگونه باشد ،چاره وعلاج ازبین بردن بیکاری را برای حکومت نشان دهند ، مخالفین حکومت را از کشتن برادر وهموطنش منع سازند ،در زندگی شخصی وعمل شخصی خود شان فارغ از هرنوع استفاده جوئی ومعاملات سیاسی واقتصادی باشند .
( ر )

>>>   گله دین بیشتر از بابت فروش وغصب زمینهای دولتی توسط رهبران تنظیمی است مثلا دین میگوید فلان رهبر تنظیمی که زمین های دشت چمتله الی میدان شهر را برای دیگرانفروخت مال میراثی اش بود؟
دین میگوید رهبران تنظیمی چرا برای قوماندانان شان اجازه میهند تا اموال بیت المال را غارت کنند آدم بکشند قاچاق کنند واینها همه زیر نام دین !

>>>   پاسخ حمیرا «ثاقب» به شیخ الحدیث
استاد بزرگوار جناب آقاي سياف
نقدي بر رقص زنان داشتيد ان هم در كشوري اسلامي كه نقدتان در اين جامعه و از منظر ديني قابل قبول است.
اما از فساد اداري كه زنان در چرخه ان نابود ميشوند، چيزي نگفتيد.
از فساد اخلاقي مرداني كه برای لقمه اي نان زنان نادار را مجبور به تن فروشي ميكند، چيزي نگفتيد.
از دختركان ساده ای كه غرق در شادماني های كودكانه از سوي ملای مسجد مورد تجاوز قرار ميگيرند، چيزي نگفتيد.
از زنان بيوه سربازان شهيد كه توسط مامورين حكومتي هتك حرمت مي شوند، چيزي نگفتيد.
از دختركان نوبالغي كه در سرك ها توسط تعدادي از مردان عياش هتك حرمت ميشوند، چيزي نگفتيد.
از زناني كه توسط شوهران شان گوش و بيني بريده ميشوند، واداربه تن فروشي ميشوند، چيزي نگفتيد. فكر نمي كنيد وقت ان رسيده تا از واقعيت هاي زندگي زنان نيز صحبت كنيد؟

>>>   تنفيذ اسلام و عدالت را از خود و فاميل و قريه و ولايت و بعد مملكت شروع نمائيد، با وجود احترام زياد به استاد سياف، متأسفانه هميش أضافه گوئي ميكند، اگر شما رهبران اسلامي و جهادي لاأقل عدالت را در تنظيم هايتان بر قرار ميكرديد، مردم باز هم از شما راضي ميبودند، مگر بدبختانه خودت، ممتاز برادر زاده دزد و چپاولگرت بتمام معني ميشناسيد، كه حتي ملكيت هاي مجاهدين و شهدا را در أطراف و اكناف پغمان غصب نموده و بفروش رسانده است، ولي تو حكم شرعيت را بالايش نافذ نكردي، و تنها معذرتت نمايش تأسف و تأثرت از عملكرد او است، آيا دزدي و بدمعاشي و بچه بازي ممتاز بدتر از رقص چند رقاصه نيست؟ من خودم بصفت يك نهضتي، مجاهد، مهاجر از عملكرد همه رهبران نام نهاد جهادي در برابر عوام الناس خجالت ميكشم، خود را إصلاح نمائيد، مرگ دامنگير همه است.

>>>   این آب و دا نه فراوان از کوتاهی دامن اوست.
هرچه دامن کوتاه تر قصر ها بلند تر و هرچه حرف بیشتر عمل کم تر.
استاد محترم پیش از رفتن حساب مالی اتحاد اسلامی را صاف کن و نشر کن در غیر آن احمدشاه احمدزی بعد مرگت پول اسقاطت را هم نخواهد پرداخت.
چرا این 60 یا 70 حزبی که است هرساله گذارش ماای خود را نشر نمیکنند و این جامعه مدنی و دونر ها همچنان.

>>>   Yar
ابرقدرتها در طول تاریخ یا چشم به منابع نفتی و سایر منابع طبیعی شما داشته اند یا چشم به اشغال کشور شما به همراه منابع طبیعی اش.

>>>   استاد سیاف محترم درمورد شایعه بیوه های نظامیان شهید هیچ حرفی نگفتی ؟

>>>   استاد بزررررررررررررگوار ، سلام !
بد گفتن مجاهد به معني بد گفتن جهاد نيست ! ما در طول ٤٠ سال گذشته ، شايد چهل تا مجاهد واقعي نداشته باشيم . مجاهدين واقعي انهم از رده هاي پايين ، يا شرافتمندانه شهيد شدند ، يا بقاياي شان در فقر و تنگدستي حيات بسر ميبرند ولي زالو / شُلُك هايي بنام رهبران جهاد، خون مردم بيگناه را مكيدند و مكيدند و هنوز هم عطش خونريزي و خون نوشيِ شان فروكش نكرده است . خودت هم ميداني كه اين زالو ها به شمول خودشما در حق اين ملت ، چه جفا هايي كه نكردند ؟ با مظلوم نمايي و خود را موسيچهء بيگناه نشان دادن، مردم جنايات شما و هم قماشان شما را نميبخشند. لب و دهنت را به خاك نمال ! اگر دين گِله يي دارد؛ از شما به اصطلاح علماي دين دارد كه از احساسات پاك مردم شريف كشور تان سؤ استفاده كرديد و مسلمان را به قتل مسلمان تشويق كرديد ! سينهء زنان را بريديد و بر فرق انسان ها ميخ كوبيديد. رقص مرده را ابداع كرديد ووووووو خود را به كوچهء حسن چپ نزن و به چشم مردم خاك نزن ! در روز حساب ، شما رهبران روسياه ، اولتر از ديگر گنهكاران به دوزخ خواهيد رفت . ان شأالله !

>>>   چتل ترین حیوان روی دنیا خوک است ولی خوک از سیاف کرده برتری دارد

>>>   این ها نیک گفتاران زشت کردارند

>>>   درود به همه نظردهنده گان محترم.
فقط کوتا مینویسم که در باره گفته های استاد سیاف خیلی بی انصافی کردید.
مسافر بچه .

>>>   واعظان که این جلوه برمحراب ومنبر میکنند
چون به خلوت میروند ان کار دیگر میکنند
مشکلی دارم زدانشمند مجلس باز پرس
که توبه فرمایان چرا خود توبه کمتر میکنند

>>>   یک مهاجر به اروپا بدوستش در افغانستان تلفونی خبر داد که تمام خوکها در اروپا مظاهره کرده اند که در افغانستان چرا ما را با س... مقایسه کرده اند!!!!!

>>>   مجاهدين واقعي ،شرافتمندانه شهيد شدند ، یا فعلا هم باتمام ارمان اسلامی، در صف نیروهای دولت علیه مسلمان نماها مبارزه میکند.
کما مسل سابق.
عبدالرب رسوا سیاف، سخنش در نخر زمان ودودرویی خود نمایی میکند.
باید از سیاف .........سوال کرد؟ تو درکجا جهاد کردی؟ جز باپولهای عربستان دين وهابی را درمیان مسلمانان افغانستان رایج ساختی خودد اولین دین وهابی درافغانستان هستی.
تو مجاهد نیستی بلکه شی..............ط......هستی.
دروغ گو سیاف.

>>>   ازینکه در وقت روسها جهاد کرده ای وحالا که بیشتر از چهل مملکت کفری در افغانستان تجاوز کرده اند وتو هم انرا میپذیری ویا از ترس بادارانت صدایت را نمی کشی جهاد دوران روسهایت نیز زیر سوال است دیگر اینکه دارائی ات قبل از جهاد چه مقدار بوده وقرار معلوم اکنون کشتی هایت در استرالیا بار کشی نموده وتو متمول ترین رهبر جهادی هستی واضح است که جهاد تو از همان ابتدا تحت رهبری امریکا بوده وهدف تو نیز از جهاد جز تجارت نبوده است حالا نیز که گاهگاهی در منبر ها ومجالس بانک بر می اوری دستور بادارنت است واغفال مجاهدین .
کاکه از کابل

>>>   باید برای تمام ملّت مسلمان از همه ادیان در افغانستان یاد اور شود.
ومن کاملاًّ اظهار کرده میگویم که ما از طالب وداغش و حقّانی نمیترسیم ،چرا که رودررو با ما جنگ میکند انتهار میکند، امّا ازغبدالرب رسول سیاف سیا دل دورو وهابی،که در زیرپوست ملّت افغانستان بنام عالم..........جاه گریفته، همه سخن هايش دروغ فریب دهنده است میترسیم.
چرا که همه ملّت افغانستان شا هد است که سیاف جهاد نکرده فقط خیانت تفرقه و قاطل ۱۰۰ها مسلمان هست از جمله فطوا قتل عام مردم افشار کوچگ ترینش اسست.
باید ملّت افغانستان این .....خوب دقت کند که اصل وهابی زد اسلام است.
ناصری وقار از قندهار.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است