نمونه اخلاق مدیریتی در سرکنسول افغانستان در مشهد
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۵۸    ۱۳۹۶/۷/۷ کد خبر: 139315 منبع: پرینت

پرستيژ و وقار نمايندگي هاي سياسي فقط با همدستي و تعامل اتباع با مسئولين حاصل مي شود.
بسیار مسرور و خرسندم که کنسولگري جمهوری اسلامی افغانستان در مشهد به سانِ آيينه تمام نماي ملت عمل مي كند و اينروزها در گفتگو هاي سياسي و بگومگوهاي مردمي نامش بيشتر از ديگر كنسولگري ها سَر ﺯﺑﺎﻥ است و بيشتر از قبل ارزش آفريني مي كند. بدون شك انتصاب و عملكرد سركنسول هاي مختلف در گذشته موثريت و كارايي خود را در اين اداره بجا گذاشته امّا بحثي كه جريانِ اين تغييرات ملموس و محسوس را سرعت بخشيده و اين اداره را وارد فاز جديدِ ارایه خدمات باكيفيت ساخته انتخاب اقاي راغي و تيم كاري شان به اين سمت است. شايد درشت ترين محورِ برنامه ريزي ها و طرح سازي هايشان حمایت از حقوق هموطنان و ارایه خدمات سریع و روان کنسولی، دانشجويي، اقتصادي و فرهنگي باشد. كاركرد شان در بابِ توسعه و تعمیق مناسبات و روابط تجاری ميان افغانستان و ايران را منِ دانشجو بيشتر حس مي كنم.

دوستانيكه به نمايندگي سياسي ما در مشهد سرزده باشند از اخلاق مديريتي، رفتار سازماني و خوش برخوردي كاركنان با ارباب رجوع مطلع و خشنود اند. سهم دهي به بانوان محترم در بخش هاي مهم و مختلف اين اداره و فرصت دهي به جامعه دانشجويي گواهي بر برابرانديشي رهبري كنسولگري و توجه به تساوي جنسيتي و دانشجونوازي از سوي ايشان و تيم كاري شان است. استاد راغي براي ما و خيلي هاي ديگر جايگاه فراتر و سنكين تر از يك سَركنسولگر دارد، او يك استاد است. استادي كه سالها است شغل پيامبران را تعقيب مي كند و پيوسته افتخارِ تدريس و ايستادن جلوي صنف را داشته، تلفيق آموزه هاي علمي و داشته هاي دانشگاهي با پس زمينه پُردستاورد و درخشان كاري سبب شده تا بهتر و موثرتر از ديگران در سازماندهي و سمت و سو دادن به امور مهاجرين عمل كند.

در مديريت مفهومي به نام "تهديداتِ پسارشد" وجود دارد كه بيان مي كند اگر فرد و سازماني در يك بازه ي زماني كوتاه مدت به پيروزيها و اهداف كلان دست پيدا كند بدون شك رقبا، هم رديفان و عناصر كم تعهدِ دروني احساس ذلت، حقارت و حسادت مي كند و اين سبب مي شود كه با جمع و جور كردن حرف و حديث نامعتبر و سرهم كردن چند بهتان براي خدشه دار كردن تصوير و لطمه زدن به جايگاه افراد و اداره تلاش كند. الان هم از روزي كه راغي صاحب و تيم كار بلدشان با يك چشم انداز كاري و برنامه ريزي راهبردي وارد عمل شدند خيلي ها مغرضانه دارند تخريب مي كنند و به سنگ اندازي در اين مسير مشغول اند، نكته ي قابل توجه و اميدواركننده در اداره اقاي راغي سلامت اداري است. سراغ نداريم كسي ره كه ادعا كند براي انجام امور از ايشان مطالبات صورت گرفته باشد، در ساختار تشكيلاتي اش چهره هاي جوان و دانش آموخته صدرنشين اند كه خود نويد جوانگرايي مي دهد، از حال و احوال بازرگانان مطلع است و با پيگيري مستمر با دوستان ايراني زمينه مبادلات و مراودات تجارتي را مساعد ساخته و هيچ پرداخت غيرقانوني و إضافي از سوي تاجرين به هر دو دولت صورت ﻧﻤﻲ گيرد، ده ها مورد مشكلات حقوقي مهاجرين روزانه توسط مسوولين حل مي شود، به دانشجويان در طَي مراحل و انجام امورشان جهت ذخيره زمان و رسيدگي به دروس هميشه أولويت داده شده، تكثر و تعدد قومي و زباني در اداره برق مي زند، فعاليت هاي عمراني و مرمت ساختمان اين نمايندگي براي جلوه نمايي و اقتدار كشورمان جريان دارد، مهمانان و مديرانِ ارشدِ كشورمان در سفرهاي شان به اين استان آبرومندانه و عزتمندانه قدر و مهمانوازي مي شوند و صدها موضوعي ديگر ازين دست كه به دليل رعايت اختصار ذکر نگرديده است.

بر ماست كه با تشويق، همكاري و ارتباط مستمر با همكاران اين نمايندگي در حفظ هيبت و وقار پرچم ملي كشور مان در اين كشور همسايه سهم بگيريم، ملاك قراردادن رفتارهاي شخصي، كدورت هاي بي معني و ملاحظات قومي زباني در قضاوت كاركرد اين ديپلوماتان كار زشت و ناپسند است. اجازه دهيم با دست باز و با روحيه و انگيزه روزافزون براي تعالي افغانستان كار كنند. به اميد يك افغانستان مستقل، مقتدر، مترقي و متحد!

ن معتمد


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کنسولگری مشهد
اخلاق
نظرات بینندگان:

>>>   به حق چنین است اقای راغی تهران ۳۰۰ تذکره صادر وتایید شده مشهد ده هزار تذکره این یعنی تلاش مضاعف

>>>   خدمات کنسولگری مشهود است وقابل تقدیر اما نمی دانم افرادی که منافع شخصیشان به خطر افتاده توطیه می کنند
عاصم

>>>   امیدوارم چند مدیر دیگر مثل آقای آقای راغی نمایندگی های دیگر ایران بیایند.
مشکلات مهاجرین کمتر شود.
راجی

>>>   وقتی مدیری دلسوزباشد رشوت خوارها وقومگراها توطیه می کنند کاش همه مدیران کشور اینگونه بودند. ومورد حمایت قرار می گرفتند مردم خوبی ها را می فهمند دولتمردان هم قدر مدیر خوب رابدانند.
جعفری دانشجو مقیم مشهد

>>>   تشكر ميكنم از كنسولگري افغانستان در مشهد كه فعاليتها وعملكردشان بسيار منظم شده ودرخدمت رساني به مهاجرين بهترين ومثمرثمرترين عملكرد رادارند واميدوارم ان دسته از افرادي كه به خاطر منافع شخصي دست به دروغ پردازي وتوطئه ميزنند چمشان را به روي حقايق بازكنند
مصطفي احمدي ازمشهد

>>>   من به نوشته ن معتمد اعتماد دارم

>>>   اين نوشته تحت تأثير گرايش هاى قومى و سمتى قرار گرفته و هر آنچه كه در آن ذكر گرديده كذب و مداحى بى مورد مى باشد. اين قنسلگرى آلوده به تعصبات گروهى مي باشد و كارمندان محلى از پايين تا رده بالا همه متعلق به يك سمت و جريان مى باشد در حاليكه أكثريت قاطع نفوس مهاجرين در مشهد از همطنان هزاره ما مى باشد.
محمودى

>>>   امیدواریم همین انرژی وعلاقه سرکنسول محترم و همکا انشان پایدار بماند و براثر برخوردهای عقده یی مقاوم بمانند
حسن عزیزی

>>>   افرین بر دانشجوی واقع بین وقدرشناس امیدوارم اقای وزیر خارجه کشورمان چنین مدیران خوبی راشناسایی و برای خدمت به مردم بفرستد ریس جمهور کشور هم از این رقم ادم ها حمایت کند. اگر نکند ناجوانمردان کشور این افراد را تا امید می کنند.
نعیم احمدی کابل

>>>   سایه همه خوبانی چون راغی مستدام باد.
روحانگیز هراتی

>>>   نهايت تشكر وقدرداني رو دارم از كنسولگري افغانستان درمشهد
حسين زاده ازمشهد

>>>   تلاش شبانه روزی سر کنسولگری جمهموری اسلامی افغانستان در مشهد قابل تحسین و تمجید است

>>>   اداره سالم جنرال قونسلگری افغانستان در مشهد بیانگر همت مضاعف، دانش و تکنالوجی روز و مدیریت مدبرانه جنرال قونسل جمهوری اسلامی افغانستان است که با تلاش شبانه روزی در خدمت مهاجرین افغان قرار دارد
میوند شریفی مشهد

>>>   بلی قابل تشویق وتقدیر است گرچند اصطلاح معروف( به یک گل دو گل دنیا بهار نمی شود)امید وارم که افراد لایق در کشور ما زیاد شود

>>>   اقاي ن. معتمد، سلام !
خرسندم كه مطلب مثبتي در مورد استاد راغي عزيز خواندم و اگر واقعاً چنين باشد مايهء دلگرمي و افتخار است . رسايي قلم و حفظ روال نوشتهء تان از شروع تا پايان ؛ خيلي برايم جالب و خوشايند بود .

>>>   در مورد فرصت دهی به بانوان دقیقا درست گفتین، کارمندان کنسولی انقدر به فکر حل مشکلات بانوان هستند که شماره شخصی شأن رو بهشون میدن وو حتی نیمه شب هم تلگرامی خدمات عرضه میکنند و‌ پیشنهادات.......
مفسدین فی الارض تو‌کنسولی ندیم،خواصی و عطایی هستند که بارها پیشنهاد های بی‌شرمانه دوستی و روابط غیر اخلاقی به مراجعه کنندگان خانوم که مشکل دارند میدهند،

>>>   چیزی که من دیدم کاملا برعکس این نوشته هاست.نویسنده طناز خوبی هستی

>>>   مدیریت درست جنرال کنسول افغانستان در مشهد قابل تمجید است و ما افغانهای که سالها پشت تذکره ای تابعیت میگشتیم امروز در اثر تلاش این مرد بزرگ در حقیقت به آسانی تابعیت به دست آوردیم.
علیرضا عرفانی مشهد

>>>   نوشتار متن اين اطلاعيه تجارتي توسط شخص آقاي سيد نور الله راغي تهبه وجهت نشر به اين روز نامه إرسال شده است تا خود را رنگ وروغن بدهد وبا دادن صفات استاذي ومديريت خوب وغيره از خود دفاع نامه تحرير نمايد. نمي دانم در چه زماني ودوراني جناب شان استاذي كردند جالبتر از همه جناب شان هم بنام هاي مستعار نظر مي دهد وجناب خودرا توصيف وصفت مي كند در حاليكه در حقيقت خودرا مسخره مي نمايد.
با عرض محبت به اقاي راغي
همصنفي بدخشي تان

>>>   از زنها سوی استفاده می شود.

>>>   سلام جناب محمودی شما کجا زندگی می کنید در حال حاضر از حدود ۴۰ کارمند کنسولگری نزدیک ۳۰ نفر از شایستگان قوم عزیز هزاره هستند من دانشجو هستم خودم دیدم همه کارمندان بخش بایمتریک هزاره هستند ۲۰ نفرند اشتباه کردی داداش شما خودت مفرضی کار دانشجویان هم که اغلب از قوم ما هستند بی نوبت انجام می شود.
محمد خاوری دانشجوی دانشگاه آزاد مشهد

>>>   آقای راغی جدای از مدیریت خوب یک استاد دانشگاه مهربان است. فردی اهل فرهنگ قلم و اندیشه خداوند اورا برای جامعه افعانستان نگهدار.
وحید امینی مشهد

>>>   اقای راغی چون اهل فکر است در این کشور مظلوم واقع شده چون کسی صاحب فکر ودوستدار مردم را نمی تابد متاسفم برای افراد عقده یی کسانی که منافع شخصی شان بالاتر از همه کس و همه چیز است
بهرامی هامبورگ

>>>   من چندوقت قبل جهت اخذ ویزا برای مسافرت به مزارشریف وبازدیدازاماکن تاریخی به کنسولگری افغانستان درمشهدمراجعه کردم تافهمیدندایرانی هستم درداخل کنسولگری بسیاررفتاروبرخوردبدی کردند وجواب ندادند وازخیررفتن به مزارشریف گذشتم ازکنسولگری که بیرون امدم برای ایران وایرانی متآسف شدم که چندمیلیون افغانی راتحمل میکند وسرمایه کشور وپول مردم ایران راهدرمیدهند وصعی کردم هرجاافغانی دیدم اوراردکنم . محمد (ایرانی ازمشهد) پیام رامنتشر وپیگیری کنید

>>>   حضور تعدادفراوان افاغنه در کوچه کنسولگری افغانستان درمشهد موجب ایجادمزاحمت برای ساکنین ومجاورین ومردم میباشد وهرروزهم بیشتر میشود چنانچه به این وضع رسیدگی نشود ازنیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تقاضای رفع سد معبر خواهیم کرد.
ساکن درکوچه مجاور

>>>   به حق انتخاب تیتر خبر مرقومه, عصاره ویژگیهای شخصیتی و زوایای اخلاقی جناب آقای راغی را در بر میگیرد. اخلاق مدیریتی ایشان همواره موتور محرکه جنرال قنسولگری ج.ا.افغانستان در مشهد و مشوق تمامی کارمندان این نمایندگی است.
شایسته سالاری و سپردن امور به دست افراد متخصص, حاکم کردن ضوابط در پذیرش و جذب کارمندان جدید, حمایت از اقشار علمی_فرهنگی_هنری و ورزشی هموطنان, تسریع در فرآیند ارائه خدمات و دهها مورد دیگر تنها گوشه ای از زوایای مدیریتی ایشان را در بر میگیرد. بنده خود به عینه شاهد بوده ام که دغدغه خاطر ایشان در پاسخگویی به امورات مراجعین بدان حد است که شخصا و پس از اتمام ساعات اداری, اقدام به پیگیری و رفع مشکلات آنها میکند. تنها در بخش صدور تذکره و پاسپورتهای ماشین خوان, مجموعه اقداماتی که در طول چند هفته اخیر صورت گرفته است نشان از کارآمدی و لیاقت ایشان در عرصه مدیریت دارد. راه اندازی سامانه نوبت دهی اینترنتی صدور و تأئید تذکره و پاسپورتهای ماشین خوان, راه اندازی سیستم پشتیبان پاسخگویی به صورت آنلاین در تمام طول شبانه روز, پذیرش مراجعین حتی در روزهای پنج شنبه و بعد از ساعات اداری و... که منجر به صدور صدها تذکره و پاسپورت تنها در طی چند هفته شده است, مؤید اخلاق مدیریتی ایشان است. امیدوارم نسل این قبیل مدیران که خلأ حضورشان در جامعه احساس میشود; تکثیر یابد و شاهد روی کار آمدن مدیرانی همچو ایشان در سایر سمتهای مدیریتی کشور باشیم.
بنده جا دارد فرصت را مغتنم شمرده و به زعم خود از زحمات ایشان و همچنین سایت افغان پیپر من باب در خبر مرقومه که در راستای سنت حسنه معرعی و تشکر از مدیران لایق و کارآمد است تشکر و قدردانی کنم و توفیق بیشتر و روزافزون آنها را از خداوند منان خواستار باشم.
ع.تقدسی

>>>   درود بر راغی صاحب که مایه افتخار کشور هستی...

>>>   دستی که کمک می کند،
از دستانی که برای دعا بالا می روند مقدس تر است. به راستی که همه تلاش مسئولان در این نمایندگی برای ایجاد سهولت ها و رفع مشکلات مهاجرین عزیز و رنجدیده افغانستانی است و این تلاش قابل قدر است.
ی مرادی

>>>   ايشان صحيح مي فرمايند و تشكر ويژه دارم از جناب اقاي راغي ايشان فردي بسيار با اخلاق هستند و مخصوصا تا جاييكه امكان دارد هم سعي ميكنند مشكلات را حل كنند؛ رفتار و كردار كاركنان هم بسيار عالي ست! تشكر

>>>   به صراحت و قاطعیت میگوییم که اقای راغی محترم نمونه یک مدیر دلسوز و مهربان و گره گشای مشکلات مردم جدااز قومیت و شکل و رتبه شان بدون هیچ چشم داشتی از مردم و بدون درخواست مردم از ایشان خودشان دست بکار می شوند و کار گشای مشکلات مردم هستن

>>>   بنده هم به سهم خودم از تلاش هاي بي دريغ چنين مدير لايق و با درايت جناب آقاي راغي محترم، كسي كه با شروع ساعات اداري تا پايان روز و چه بسا پاسخگويي خارج از ساعات اداري و حتي در روز رخصتي (پنجشنبه ) با وجود تعداد كثيري از مراجعه كنندگان در روزهاي اخير چه مربوط به صدور تذكره چه صدور پاسپورت هاي الكترونيكي و ساير بخش ها كه صبورانه و بدون فوت وقت با وجود موانع مختلف سعي در تسهيل انجام امور اداري و به خصوص براي قشر دانشجويان عزيزمان مينمايند، كمال تشكر و سپاس را دارم .
با نهايت احترام زهرا كريمي / مشهد مقدس

>>>   تبلیغاتی نباشد این؟

>>>   آمار صدور تذکره و تایید آن را که در رسانه ها دیدم نسبت به تهران که ۳۰۰ تذکره صادر وتایید شده در مشهد بیش از ده هزار تذکره خود گواه بر مدیریت خوب اقای راغی و تلاش بی وقفه هیات تذکره مستقر است دوستانی که بدبین و مغرض هستند بسیار ناجوان هستند یا خودشان با حل مشکلات مردم رضایت ندارندما قدردان این مدیر خوب و همکارانش هستیم خسته نباشید واقعا
محمد ایمانی

>>>   کارهای صدور تذکره درکنسولگری خوب است قیمت بالای پاسپورت و مشکلاتی از قبیل مغایرت اسم ها عکس دار نمودن تذکره ها تفاوت تاریخ و محل تولد ها مشکل ساز اطت برای مردم والا تلاش پرسونل کنسولگری وسرکنسول ستودنی است
رضا ابراهیمی

>>>   در تمام سفارت خانه های مملکت همین وحشت جریان دارد. بی سواد ترین ...ترین و بی نظافت ترین خویش و قوم های مقامات با نکتایی های کجو راست دیپلومات شده لکه ننگ برای افغان ها شده اند.

>>>   از این حرفها نزنید و این خوبی کنسولگری مشهد را منعکس نکنید، زیرا اگر اشرف غنی و دار و دسته باخبر شوند مسئول کنسولگری را برکنار کرده و یک آدم مفسد را جایگزین او خواهد نمود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است