با کُشتنِ تو اسلام را کُشتند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۴۰    ۱۳۹۶/۷/۸ کد خبر: 139320 منبع: پرینت

و زینِ تو را بر او واژگونه یافتند ، از پسِ پرده ها (ىِ خیمه) خارج شدند ، درحالیکه گیسوان بر گونه ها پراکنده نمودند ، بر صورت ها لطمه میزدند و نقاب از چهره ها افکنده بودند و بصداى بلندشیون می زدند و از اوجِ عزّت به حضیض ذلّت درافتاده بودند و به سوىِ قتلگاه تو مى شتافتند، در همان حال شِمرِ ملعون برسینه مبارکت نشسته و شمشیر خویش را برگلـویت سیراب می نمود، بادستى مَحاسنِ شریفت را در مُشت می فِشرد، (و بادست دیگر) باتیغِ آخته اش سراز بدنت جدا مى کرد، تمامِ اعضا و حواسّت از حرکت ایستاد، نَفَس هاىِ مبارکت در سینه پنهان شد و سرِ مقدّست برنیزه بالا رفت، اهل و عیالت چون بردِگان به اسیرى رفتند و در غُل و زنجیر آهنین برفراز جهازِ شتران دربند شدند، گرماى (آفتابِ) نیمروز چهره هاشان مى سوزاند ، در صحراها و بیابانها کشیده می شدند، دستان شان به گَردَن ها زنجیر شده، در میان بازارها گردانده می شدند.

اى واى بر این سرکشان گناهکار!، چه اینکه با کُشتنِ تو اسلام را کُشتند و نماز و روزه (خدا) را بدون یاور رها نمودند و سُنّت ها و احکام (دین) را از بین برده شکستند و پایه هاىِ ایمان را منهدم نمودند و آیاتِ قرآن را تحریف کرده، در (وادىِ) جنایت و عداوت پیش تاختند.

براستى رسولِ خدا «که درود خدا بر او و آل او باد» (با شهادتِ تو) تنها ماند! (یامظلوم واقع شد) و کتاب خداوندِ عزّوجلّ مَتروک گردید و آنگاه که تو مقهور و مغلوب گشتى، حقّ و حقیقت موردِ خیانت واقع شد و به فقدانِ تو تکبیرِ خدا و کلمه توحید، حرام و حلالِ دین و تنزیل و تأویلِ قرآن جملگى از بین رفت و پس از تو تغییر و تبدیلِ (احکام)، کفر و اِلحاد و بى سرپرستىِ دین، هوا و هوس ها و گمراهی ها، فتنه ها و باطل ها جملگى (برصفحه روزگار) ظاهر شد، پس پیکِ مرگ نزدِ قبرِ جدّت رسول خدا «که رحمتِ بى پایانِ خداوندى بر او و آلِ اوباد» ایستاد، و با اشکِ ریزان خبرِ مرگِ تو را به وى داد و اینگونه گفت که: اى رسولِ خدا! دخترزاده جوانمردت شهید شد، خاندان و حَریمَت مُباح گردید، پس از تو فرزندانت به اسیرى رفتند و وقایع ناگوارى به عترت و خانواده ات وارد شد، پس (از شنیدنِ این خبر) رسول خدا مضطرب و پریشان گردید و قلبِ هراسناکَش بگریست و فرشتگان و انبیاء (بخاطـر مصیبتِ تو) او راتسلـیت و تعـزیت گفـتند و مادرت زهـرا (از انـدوهِ مصیبـتِ تو) دردنـاک شد و دستـه هاىِ ملایکه مقـرّبین در آمد و شد بودند، پـدرت امیرمؤمنـان را تعزیت می گفتند، مجالسِ ماتم و سوگوارى براىِ تو در اعلاعلیّین برپا شد.
زیارت ناحیه مقدسه

آصف حسینی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امام حسین
عاشورا
نظرات بینندگان:

>>>   اگر واقعا طوریکه تلفظ میکنیم بنویسیم باید همینطور مد وشد زر و زیر داشته باشد تا منت با آنچه تلفظ میکنیم مطابقت داشته باشد
ر

>>>   این جمله درست نیست.(با کشتن تو اسلام را کشتند)
اسلام نمرده است و نمیمیرد.
شهادت حسین به خاطر زنده ماندن اسلام بود که چنین شد.

>>>   من عالم دین نیستم ولی از علمای دین شنیده ام که خداوند خودش نگهدار دین اسلام است و هیچ کس توانایی "تحریف آیات قرآن" را ندارد.

>>>   بامی انت و امی یا حسین
حسین جان پدر و مادر و فرزندانم فدایت

>>>   Raheel
جنگ طالب را هرکس هرچه تعبیر کند، برای من طالب وسیله ییست در دست فاشیزم برای ویرانی مناطق غیر پشتون و جلوگیری از زندگی و پیشرفت شان. مثالش را از فراه تا بدخشان خود بیابید.

البته به پاس خاطرآنهایی که یاد گرفته اند رنگ خاکستری را نیز بشناسند و به موجودیتش اعتراف کنند، می گویم که این جنگ جنبه ها و کارآمدها و عاملین داخلی و خارجی دیگری نیز می تواند داشته باشد، اما اصلی ترین مسالۀ جنگ برای آنهایی که ویران می شوند و نالان می شوند و از خانه های شان برون رانده می شوند و وسایل زندگی و معیشت شان از آنها گرفته می شود، مساله قومیست و حکومت فاشیست غنی و دستیاران و همدستان نو و کهنه اش همه در پشت آن قرار دارند.

غوربند تازه ترین مثال است. تنها تاجیکان غوربند اند که مورد حمله قرار می گیرند. پشتون غوربند اگر دولتی باشد یا غیر دولتی محفوظ و مصوون است.

من به اعتراض آنهایی که حرفم را قومی تلقی می کنند کاری ندارم. اما از آنها اینقدر می خواهم که به وجدانهای شان رجوع کنند و بگویند که آیا مساله شکل قومی ندارد؟

>>>   Omar Ahmad Parwani
اخبار تازه از جنگ غوربند:
طبق گزارش ها جنگ شدید در منطقه چهارده غوربند شروع شده است. منطقه بین فرنجل، بازار سیاه گرد و دشتک قمچاق است. حمله از دره تنگ ملاخیل آغاز شده، جایی که قبلا طالبان پایگاه داشتند.
عاقبت مردم غوربند و شمالی بخیر، این وضعیت ها همه شامل مزایای صلح با جناب حکمتیار میتواند باشد که نوید ختم جنگ داده بودند.
پ.ن: البته تدبیر و کاردانی رییس اجراییه برای مدیریت مدبرانه ی جغرافیای رای انتخاباتی اش، از چشم تان بدور نماند.

>>>   عنوان کاملاً اشتباه است. امام حسین شهید شد دیگر امامان وفات کردند اما اسلام تا روز قیامت زنده خواهد ماند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است