ساز مخالف سوسیال دمکرات‌ها با مرکل
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۱۷    ۱۳۹۶/۷/۸ کد خبر: 139335 منبع: پرینت

حزب سوسیال دمکرات بر اساس وعده‌ای که داده بود خود را برای پیوستن به اپوزیسیون آلمان آماده می‌کند.

حزب سوسیال دمکرات آلمان بعد از شکست سختی که در نوزدهمین انتخابات پارلمانی خورد و با ریزش شدید آرا نسبت به دور قبل مواجه شد اعلام کرد که دیگر نمی خواهد در دولت ایتلافی شرکت کند و می خواهد رهبری اپوزیسیون را بر عهده گیرد.

"آندرس ناهلس" که اخیرا به ریاست فراکسیون حزب سوسیال دمکرات نایل آمده و جانشین "توماس اوپرمن" شده است در گفتگو با هفته نامه "اشپیگل" ساز مخالف با مرکل در مساله بحران پناهندگان را در پیش گرفته و خواستار یک رویکرد سختگیرانه تر در سیاست پناهندگان شده است.

وی تاکید کرد که مهاجرانی که در آلمان زندگی می کنند باید بهتر ادغام شوند. هم زمان آن پناهندگانی که به قواعد پایبند نیستند باید در انتظار عواقب آن باشند. ما ساده لوح نیستیم. وقتی حدود یک میلیون پناهنده به سوی ما می آیند همه آنها مطلوب نیستند.

ناهلس همچنین از حزب خود خواست که قدرتمندانه تر در مساله امنیت داخلی عمل کند و در سیاست پناهندگان رویکرد مشخص و شفاف تری را در پیش گیرد.

وی همچنین در رویارویی با رویکرد درهای باز مرکل بر روی پناهندگان اعلام کرد که در صورت هجوم بیشتر پناهندگان بستن مرزها ضرورت دارد.

رییس فراکسیون حزب سوسیال دمکرات آلمان همچنین بر خلاف مرکل برای همکاری با حزب چپ در پارلمان اعلام آمادگی کرده و گفت: ما حالا 4 سال حضور در اپوزیسیون را در پیش رو داریم و باید خود را برای مسوولیت مشترک در حمایت از دمکراسی و توافق روی یک یا چندین راه آماده کنیم.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مرکل
دمکرات
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است