آلمانی‌ها هنوز درباره اتحاد تردید دارند
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۲۶    ۱۳۹۶/۷/۸ کد خبر: 139339 منبع: پرینت

نتایج یک نظر سنجی نشان می‌دهد که 27 سال بعد از سقوط دیوار برلین حدود نیمی از شهروندان آلمانی همچنان به اتحاد بین شرق و غرب اعتقاد ندارند و بر این باورند که جدایی همچنان حاکم است.

به گزارش روزنامه "میتل دویچه سایتونگ"، نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که روند همگرایی و اتحاد آلمان در غرب و شرق این کشور حدود 27 سال بعد از سقوط دیوار برلین پیشرفت بسیار کمی داشته است.

بر اساس نظر سنجی موسسه فورسا، تنها نیمی از شهروندان آلمانی بر این باور بودند که انسان ها 27 سال بعد از وحدت آلمان به یک ملت متحد تبدیل شده اند. در سپتامبر 2011 هم 47 درصد شهروندان چنین باوری داشتند. در حال حاضر 46 درصد شهروندان بر این باورند که همچنان جدایی در آلمان حکمفرما است. 4 درصد شهروندان هم در اینباره ابراز بی اطلاعی کردند.

این نظر سنجی بین 13 و 21 سپتامبر از بین حدود 1037 آلمانی واجد شرایط انجام شده است.

بر این اساس در ایالت های شرقی آلمان سهم افراد مشکوک به اتحاد آلمان با 55 درصد بیشتر از ایالات غربی هست که 54 درصد چنین اظهار نظری داشتند.

همچنین تفاوت های آشکاری در این راستا بین پیرها و جوان ها وجود دارد. در حالی که در مجموع 65 درصد 14 تا 21 ساله ها اعتقاد دارند که آلمان به یک ملت متحد تبدیل شده است در گروه سنی بالای 60 سال تنها 40 درصد چنین اعتقادی دارند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
المان
برلین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است