دشمن می خواهد هر روز یک کربلا داشته باشیم
دشمنان ما باید بدانند که در میان ما تفرقه آورده نمی‌توانند، ما یک صف و یک ملت هستیم و به دین واحد عقیده داریم. هر مذهب ما موجب افتخار ماست و مسوولیت نگهداری‌اش، مسوولیت هر افغانستانی و هر مسلمان است 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۸    ۱۳۹۶/۷/۹ کد خبر: 139353 منبع: پرینت

من امروز بحیث یک نمازگزار به مسجد امام زمان آمده ام، هر خطری که متوجه اهل تشیع باشد، متوجه اهل تسنن نیز خواهد بود.

مراسم روز عاشورا قبل از ظهر امروز یکشنبه 9 میزان 96 در مسجد جامع امام زمان در کابل با حضور رییس جمهور، سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری، سید یوسف حلیم قاضی القضات و رییس دادگاه عالی، فرید حمیدی دادستان کل، مولوی قیام الدین کشاف رییس شورای سرتاسری علمای افغانستان و علمای تشیع و تسنن برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، محمد اشرف غنی، رییس جمهور در این مراسم درخصوص ویژگی عاشورا گفت: مناسبت‌های مانند عاشورا، فرصتی در اختیار می‌گذارد تا بازگشت مجدد داشته باشیم به مفاهیمی که منظومه ارزشی ما را تشکیل می‌دهد، ارزش‌هایی که بزرگان ما بخاطر آنها رزمیدند، خطرهای بزرگ را پذیرفتند و زندگی خود را بخاطر آنها قربانی کردند.

رییس‌جمهور افزود: امام حسین بخاطر اهدافی کوچک و پیش پا افتاده به مصاف آن خطر بزرگ نرفت. او خود در وصیتی به برادرش محمد بن حنفیه فرمود که “همانا من در پی جاه و مقام و فساد انگیزی و ستمگری برنخاسته‌ام، بلکه برای اصلاح امور امت جدّ خود، قیام کرده‌ام”.

محمد اشرف غنی گفت: من امروز بحیث یک نمازگزار به مسجد امام زمان آمده ام، هر خطری که متوجه اهل تشیع باشد، متوجه اهل تسنن نیز خواهد بود.
وی افزود: دشمنان ما باید بدانند که در میان ما تفرقه آورده نمی‌توانند، ما یک صف و یک ملت هستیم و به دین واحد عقیده داریم. هر مذهب ما موجب افتخار ماست و مسوولیت نگهداری‌اش، مسوولیت هر افغانستانی و هر مسلمان است.

رییس جمهور خاطرنشان کرد که در شرایط کنونی افغانستان، یزیدیان عصر حاضر می خواهند که زندگی را بر مردم افغانستان تلخ کنند و آنها را پریشان و در به در سازند.

رییس‌جمهور کشور افزود: شما می بینید و می شنوید که یا مانع رفتن پسران و دختران به مکاتب می شوند، یا پل ها و سرک ها را ویران می کنند و یا جلو کلینک، داکتر و واکسین را می گیرند. شما می بینید که در بازارها، مساجد و مناطق پرازدحام، حملات انتحاری را انجام می دهند و برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان در مساجد قتل عام می کنند، آرزوی شان این است که در این سرزمین، هر روز یک کربلای جدید به وجود بی‌آورند.

رییس‌جمهور غنی تصریح کرد که وفاداری به آرمان‌های این رهبران معنوی، از ما می‌طلبد که صفوف خود را منسجم‌تر، دست‌ها را محکم‌تر و دل‌ها را عمیق‌تر از همیشه بهم پیوند بدهیم. ایستادن ما در برابر توطئه‌ها و پرده برداشتن از نیت‌های شوم و تفرقه افگنانه، بخشی از همان اصلاحی است که امام حسین و سایر بزرگان ما در نظر داشته اند.

وی گفت: خوش‌بختانه افغانستان نمونه قابل تمجیدی از همزیستی مذاهب اسلامی است که با وجود تلاش‌های مکرر دشمنان ما، هیچ رخنه‌ای میان مردم آن به وجود نیامده است. عناصر افراطی و فرصت طلب که در پی دامن‌زدن به احساسات تنش‌آلود میان پیروان مذاهب هستند و گاهی حتی این رفتار را در جامۀ دوستی می پوشانند، جایی در میان مردم ما ندارند.

محمد اشرف غنی اضافه کرد که مردم افغانستان به اعتدال دینی باور دارند و تعبیرهای هیچ طرفی را که باعث تفرقه و دشمنی شود، نمی پذیرند. راه حضرت امام حسین، راه وحدت میان مسلمانان بود، نه راه اختلاف. راه اعتدال بود، نه افراط و راه خیر بود، نه راه شر.

رییس جمهور غنی گفت: افراط که باعث تفرقه، جنگ و شر می گردد، با جوهر و حقیقت اسلام مطابقت ندارد. هر اقدامی که در آن کینه، تفرقه، تعصب و بی رحمی باشد، در حقیقت اقدام مخالف درس ها و توصیه های حضرت امام حسین و سایر بزرگان دین است.

وی افزود: اگر دیروز امام حسین و یاران با وفایش در میدان کربلا در مقابل شِمر و یزید و ابن زیاد ایستادند و بخاطر آرمان‌های بزرگ خویش جام شهادت نوشیدند، امروز فرزندان دلیر ما در صفوف نیروهای دفاعی و امنیتی کشور با همان تعهد در مقابل تروریست‌های سنگدل می‌رزمند و برای دفاع از مردم خود قربانی می‌دهند.

رییس جمهور کشور گفت: پیروی ما از خانوادۀ پیامبر گرامی اسلام و از یاران نامدار او می‌طلبد که در این شرایط حساس کشور همۀ یکدل و یک زبان در کنار نیروهای دفاعی و امنیتی خویش قرار داشته باشیم و برای تحقق رویاهای نیاکان خود در جهت رسیدن به جامعه‌ای امن، مرفه و مترقی، مبتنی بر ارزش‌های اسلامی، همه یکجا تلاش کنیم.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مراسم عاشورا
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   آفرین به رئیس جمهور غنی، واقعا منصفانه ومعقول ومستند سخنرانی کرده وبسیارعالی قضایای فعلی کشور را به وضعیت آنروز امام حسین(ع) ربط وگریز داده است، ازتمام دوستان قلم بدست خواهشمندیم که سخنرانیهای رئیس جمهور کرزی ووزیران شان، ونیز اشرف غنی ووزیران وسائررجال کشور را (متنی وصوتی وتصویری)درایام عاشوراها را مستند جمع آوری کرده وبعنوان سندهای تاریخی ازمقام ومنزلت امام حسین(ع) درنگاه نظام سیاسی کشور و سند اتحاد شیعه وسنی درتاریخ کشورمان نگهداری شود.
جوان

>>>   در عمل دیده شود چه میشود.

>>>   Raheel
طالبان نیروهای اشغالگر اند. اشغالگران چنگیزی که کار شان ویرانی و کشتار و اشغال سرزمینهای ماست. با اشغالگران جز با زبان سلاح با هیچ زبان دیگری نمیشود صحبت کرد.

>>>   لطفا قهرمان فيس بوكي نباشيد!
جلسه مقدماتی بخاطر رسیدگی به مشکلات غوربند، امروز ساعت ۳ پارک حصه اول خیرخانه

حالا نوبت ماست تا شجاعت مان را يكبار ديگر ثابت سازيم.
انتظار نسل امروز از بزرگان و مجاهدين ديروز خاك زدن به چشم مردم است انها يا خوب و يا بد رسالت شان را چندين سال قبل در مقابل وطن و مردم شان انجام داده اند، انها درست زماني به مبارزه اغاز كردند كه مانند ما جوان بودند و ضرورت جدي براي دفاع از وطن مانند امروز احساس مي شد و توانستن وطن از لوث مداخله گران و طالبان پاك سازي كنند، نسل امروز بايد از جان فشاني هاي ديروز انها قدر داني نموده و منحيث برزگ از تجارب شان استفاده نمايند، و براي امروز خود دست بكار شوند با خوابيدن در خانه و بودن در موتر هاي مودل سال و نوشتن مقاله هاي كوتاه و طولاني در صفحات اجتماعي نميشود آرامش به ارمغان آورد و نام خود را مبارز گذاشت، جوانان با تعهد در ١١ سنبله خاطر نشان ساختن كه نسل جديد نسل مبارز است، امروز كه حلقات معلوم ميخواهند پروان را به سرزمين سوخته تبديل كنند از عقب فيس بوك هاي تان برخاسته در عمل واضيع سازيد كه كور خوانده اند، اگر واقعا دل تان به اين كشور تان ميسوزد و دنبال نام كشي نيستيد.

حسيب غبار

>>>   م الدین غیاثی
گويند (زور کاکاست که انگور ده تاکاست) . ایا چهار نفر طالب پای لچ و کون لچ را دولت جمع ناتو نابود کرده نمی تواند ؟ ویا زیر کاسه نیم کاسه هاست و نباید نابود شوند . حیف حیف مردم و سرزمین ما که میدان رقابت های ابرقدرت های جهان و منظقه ای شده است . همه از دست خود مردم ما است .بقول حافظ : من از بیگانگان هرگز ننالم كه با من هرچه كرد آن آشنا كرد

>>>   بارک الله

>>>   وزیر خارجه پاکستان اين پرسش ها را مطرح كرده است:

- آیا پاکستان مسئول اختلافات میان داکتر عبدالله و اشرف غنی است؟

- سربازان ارتش و پوليس افغانستان كه سلاح هاي شان را مي فروشند، آيا پاكستان مسوول است؟

- قاچاق، كشت و توليد مواد مخدر در افغانستان افزايش يافته، آيا پاكستان مسوول است؟

- آیا پاکستان مسئول حضور داعش در سه ولایت افغانستان است؟

- آیا پاکستان مسئول گسترش نفوذ طالبان در بیش از ۴۰ درصد از خاک افغانستان است؟

>>>   با این سیاست های « افغانی » شان ، افغانستان و مردم افغانستان را تباه کردند ولی هنوزهم هیچ درسی نگرفتند.
اين پاكستان پاكستان گويي ها ، همه سنگ و كلوخ را برفرق پاكستان شكستن افگار عمومي را ازجنايت ، وحشت و كشتار طالبان و داعشيان و حاميان ارگ نشين آنها منحرف ساختن است .

>>>   Aziz Arianfar
دشواری در این است که همه تنها و تنها پاکستان را به باد نکوهش می گیرند. اما همیشه هنگامی که سخن از منابع تمویل تروریسم به میان می آید از امریکا گرفته تا انگلیس و کرزی و غنی و مجاهد و کشر و مشر و روشنفکر همه خاموش اند و حتا یک سخن هم نمی گویند. ناگفته پیداست که پاکستان بدون پشتیبانی مالی اعراب توان کشیدن بار جنگ در افغانستان را حتا برای یک ماه هم ندارد. چهل سال آزگار است که اداره اوقاف سعودی بیشترین بخش هزینه جنگ افغانستان را می گردازد. اما نه کسی آن را تحریم می کند و نه کسی می گوید که سر چشمت ابر است و ما هم سالانه سی هزار حاجی می فرستیم . اگر هر کدام 5 هزار دالر هزینه کنند، 150000000یعنی 150 میلیون دالر به کیسه شیوخ می پردازیم.

>>>   گفتار های شعاری را مردم افغانستان به قدرکافی تجربه کرده اند.
با ید در عمل پیاده شود تا مردم از بزرگان تقلید همدیگر پذیری را بیاموزند اگر این حرف ها درحد شعار باشد هیچ گاه مورد پسند مردم این سرزمین رنجدیده قرار نخواهد گرفت.
مسافر


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است