پنج نفر دریک اقدام تروریستی در کانادا مجروح شدند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۶    ۱۳۹۶/۷/۱۰ کد خبر: 139392 منبع: پرینت

تارنمای شبکه خبری 'اسکای نیوز' گزارش داد: درجریان یک اقدام تروریستی در 'ادمونتون' واقع در ایالت 'آلبرتا' کانادا و بر اثر برخورد موتر، 5 نفر از جمله یک افسر پولیس مجروح شدند.

اسکای نیوز روز دوشنبه با انتشار این خبر گزارش داد: یک جوان 30 ساله بامداد روز یکشنبه دراین ارتباط بازداشت شد و پولیس ادمونتون کانادا تایید کرد که از موتری که با افسر پولیس برخورد کرد، یک پرچم (گروه تکفیری–تروریستی) داعش یافته است.

بنابراین گزارش شنبه شب گذشته یک موتر به یک پست بازرسی پولیس در بیرون از استادیوم ورزشی 'کامن ولت' (Commonwealth) برخورد و یک افسر پولیس را به بیرون پرتاب کرد، راننده موتر پیش از فرار با ضربات چاقو چندین بار این افسر پولیس را مورد حمله قرار داد.

اسکای نیوز درادامه افزود: ساعاتی بعد درجریان تحقیقات پولیس ادمونتون به یک موتر ون مظنون شد و آنرا متوقف ساخت که از محل گریخت و درجریان یک تعقیب و گریز به عمد 4 عابر پیاده را زیر گرفت و سپس واژگون شد.

این تارنمای خبری به نقل از رییس پولیس ادمونتون کانادا گزارش داد: مشخصات راننده ون با فردی که پیشتر با پست بازرسی پولیس برخورد کرد مشابهت نزدیکی داشت.

بنابراین گزارش رییس پولیس ادمونتون گفت که این فرد برای پولیس شناخته شده است اما مشخصات و نام وی را فاش نساخت؛ وی گفت که درحال حاضر عقیده بر این است که هر 2 حادثه به یکدیگر مرتبط بوده اند.

درهمین حال شبکه خبری ' NBC ' آمریکا نیز با پوشش این خبر گزارش داد: فردی که تعمدا با یک چاقو به یک افسر پولیس حمله کرد و سپس یک موتر ون را به افراد پیاده رو در ادمونتون آلبرتا کانادا زد، بعنوان 'اقدام تروریستی' مورد بازجویی قراردارد.

شبکه خبری NBC درادامه افزود 'راد نچ' (Rod Knecht) رییس پولیس ادمونتون کانادا تایید کرد که یک پرچم (گروه تروریستی–تکفیری) داعش در صندلی این ون بدست آمده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کانادا
موتر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است