برجسته ترین خیانت های هزاره ها به افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۳    ۱۳۹۶/۷/۱۰ کد خبر: 139414 منبع: پرینت

در واکنش به کتابچه علی احمد جلالی که به اسم کتاب نشر کرده و ياوه گویی دختر جلالی، عبدالله وطندار چنين نوشته است:

1838 - در این سال، شاه شجاع درانی یکی از رهبران هزاره های سدوزی ابدالی، با حمایت نظامی و همراهی سربازان انگلیسی و به قصد گرفتن قدرت از دست یکی از کاکازاده هایش به اسم دوست محمدخان، وارد کشور شد. در یک مرحله، وقتی انگلیسی ها در کمپ نظامی شان، 50 تن از اسیران جنگی مدافع وطن را نزدش آوردند، او آنچنان از دیدن آن هموطنان غازی اش خشمگین شد که دستور داد همه را سر بزنند. او باورداشت که هموطنانش سگ هایی هستند که باید یاد بگیرند که چگونه از صاحبان شان، پیروی کنند.
لازم به یاد آوری است که این رهبر خاین هزاره های ابدالی در سال 1833 پیشاور را در بدل کمک نظامی به رنجیب سینگ حاکم پنجاب بخشیده بود.
1879 - در این سال، محمد یعقوب خان از رهبران هزاره های ابدالی، خوشحال از مرگ پدرش و تشنه ی رسیدن به قدرت، معاهده ی گندمک را با انگلیس ها امضا کرد. وی با امضای این معاعده، بخش هایی از سرزمین و کنترول بر سیاست خارجی کشور را به انگلیس ها بخشید. بهای نقد این خاکفروشی و نوکری، سالانه شش صد هزار روپیه بود که انگلیس ها باید به محمد یعقوب خان پرداخت می کردند.

1893 - در این سال، عبدالرحمن خان یکی از خونخوارترین رهبران معاصر هزاره که بخشهای کلانی از مردم افغانستان را با کمک نظامی و مالی انگلیس ها نابود کرد، نوکری برای آنها را به صورت علنی از افتخاراتش می دانست، و معاعهده ی را با انگلیس ها امضا کرد و بر اساس آن بخش های وسیعی از سرزمین هموطنان پشتون و کنترول بر سیاست خارجی کشور را به آنها بخشید. وی در بدل این خاکفروشی و بی عزتی، سلاح های بسیار و مشاورت نظامی در مقابل هموطنانش به دست آورد، و بیش از یک و نیم ملیون روپیه به صورت سالانه از انگلیسی ها دریافت می کرد.

1929 - نادرخان یکی از رهبران هزاره ها که در هند بریتانوی تولد شده بود به کمک انگلیس ها و در قلمرو تحت حاکمیت آنها، لشکر دوازده هزار نفری را جمع آوری کرده به جنگ هموطنانش به کابل آورد. بعد از فتح کابل، این لشکر دست به چور و چپاول و بی رحمی های بسیار در کابل و اطرافش زد، و به این ترتیب، این خان بیگانه پرورده ی هزاره های ابدالی، خودش را با کمک مستقیم بیگانه به شاهی رساند.

هزاره ها در طول تاریخ معاصر شان، خیانت های بی شمار را در حق مردم و اقوام سرزمینی که امروز افغانستان نامیده می شود انجام داده اند. قدرت، حاکمیت و حتی قلمروی نسبتا وسیع شان تا حدودی زیادی، حاصل این خیانت ها و نوکری ها برای بیگانه، و مخصوصا انگلیس ها است. امروز تنها آرزویی که دیگران دارند، فقط یک اعتراف ساده و نگاه کردن صادقانه به خود شان است و بس. همین را هم قبول ندارند.

عبدالله وطندار


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره ها
خیانت
نظرات بینندگان:

>>>   برعکس کفته است...زنان تان میرود درخارج برهنه کنسرت میدهد اول زنان تان راجمع کنید بعد دهنتان را مسواک بزنید بعد راجع به هزاره گپ بزنید انهم حقیقت را بکویید
یاران ابوذر

>>>   فقط هه هه هه هه هه هه، جدی نگیر بابا دختر جلالی یا تاریخ افغانستان را کور خوانده ویا هم ادویه روان گردان استفاده کرده

>>>   بهترین حرف ها را گفتید، همین پشتون ها خاین و وطن فروش هستند.نه برادران هزاره. اینها هیچ عهد وپیمان ندارند....اینها از دروغ نام وطن جورکردن.

>>>   حالا هم همين هزاره ها زن ومرد شان در خدمت اشغالكران اند .

>>>   درود بر شما. واقعا عالی فرمودی

>>>   هزاره ها انتحاری انفجار، قتل وطن فروشی به پاکستان میکنند هزاره ها داعش و طالب هستندهزاره ها با لباس زنانه هنگام شکست شان فرارمیکنند هزاره ها برادارن و خواهران ناراض اند
اریامهر ازکابل

>>>   پس حامد كرزي و اشرف غني هم هزاره هستند! عجب نميداتد كه رحب كيست. گيج شدم.

>>>   بهاره نامزد ثواب الدین میخ کش است حرفش اینقدر ارزش ندارد بهاره اگر می خواهی مشهور شوی میتوانی یک هنری داشته باشی مثلا یک اختراع کن یک کتاب تالیف کن یا دریک مسابفه شرکت وبرنده شود هیچ چیز نمیتوانی مانند آریانا سعید هنر مند شو تا همه جهان ترا بشناسند

>>>   هزاره ها افتخار افغانستان هستند اگر براستی از مغولستان باشند کاش تعداد زیادتری ازانها اینجا می بود تا این وطن حال آباد میبود ، درهرلیسه بروی شاگرد ممتاز هزاره است اول نمره عمومی کانکور هزاره مدال آور هزار طفل مخترع خورد سال هزاره مردمان حلیم مودب با نظافت قانع زحمت کش ، کاش دیگر اقوام هم مانند هزاره مردم خوب می بودند ، منکه هزاره نیستم قلبا حسادت میبرم ومیگویم کاش هزاره می بودم
ر

>>>   .u. Amin
حكومت وطالبها
حكومت وطالبها مكمل يكديگر هستند. نه تكنوكراتهاي حكومتي پشتون دموكرات ومردم سالار هستند ونه طالبها مسلمانان واقعي هستند .
هردو گروه فاشيست وقوم گرا در دو نماد هستند و يك هدف را دنبال ميكنند حاكميت بلامنازع پشتونها بر اين آب و خاك .حكومت تلاش ميكند تمام ارگانهاي دولتي را از غير پشتونها پاكسازي بكند وهمچنان مناطق غير پشتون را عمدا بدست مخالفين طالب واگزار ميكند.
اگر چند نفر مبارز فيسبوكي غير پشتون را جدا كنيم ، غير پشتونها بخصوص تاجيكها خيلي از مسئله دور هستند . اهميتي چنداني بر هويت تاريخ وسرزمين قايل نيستند .
واين به چند دليل است:
عده اي بيش از حد مسلمان افراطي هستند ووقعي بجز مسايل مذهبي به چيز ديگر نميگزارند .
عده اي بيش از حد كمونيست افراطي هستند
وبازهم بدلايل ايديولوژيك نظير گروه اول فكر ميكنند.
عده اي بيش از حد دموكرات وسكولار هستند كه بدلايل روشنفكري زياد اين مسايل را كوچك ميشمارند ودر اسمانها سير ميكنند.
عده اي از ما هم چون سواد كافي نداريم اهميت هويت ، تاريخ وسرزمين را بدرستي درك نميكنند.

>>>   احسنت بر عبدلله وطندار که واقعیت را چنین باادبیات بیان کرده واز حق دفاع می کند
سید محمد مصباح

>>>   هرجایکه پای خیانت ومعامله ونلموس فروشی باشد قوم پ ش ت و ن دست بالا دارد

>>>   رحمت به نویسنده این طنز واقعی تا حال چنین طنز بازگو کننده حقیقت را نخوانده بودم

>>>   اگر به این نوشته دقیق متوجه شویم،مفهوم آن چیزی دیگری است، یعنی که تمام این کارهارا برادران پشتون مادرگذشته انجام داده است وحالی هم ادامه دهنده همین ها است دراینجابشکل کنایه یادآوری شده است که چه کسی متوجه قضیه میشود،زمام دارانیکه اینجا ذکر شده هیچکدام هزاره نیست،اگر قبول یکبار به تاریخ مراجعه کنید.
فهیم الدین، فهیم- تخار

>>>   مدال تاریخ نویسی را به فیض محمد کاتب هزاره دادند شما در خواب خرگوش بسر میبرید و خواننده تاریخ شما پسر و دختر تان است تاریخ تان را بیاورید و بعد از تایید آن توسط مردم افغانستان مدال تان را ببرید
وای بر شما مردم چطور میتوانید تمام گناهان تان را به گردن دگران بیندازید
وای بر شما

>>>   زنده باد هزاره های افغانستان و تمام جهان!
زنده باد افغانستان متحد و یکپارچه! مرگ بر تفوق طلبان، خاک فوشان و نوکران و وطن ستیزان!
سیاق
از بی بی مهرو(ع)

>>>   وطندار تارېخ صد سال پیش یک تاریخ. افتخار افرین است. باید ګفت که شر حاضر را میبیند. فعلا لوطی ها کی هستند فحاشی کی میکند دزدی و چور کی میکند حتا بی مذهب کې میشود همه میداند که حالا خاصیت خوک را برای خود اختیار کرده اېد و چیزی که میکنید برای تان بی تفاوت است. شما صد سال دیګر بخوانید تا به معنایی کتابچه جلالی بفهمید.

>>>   هموطنان عزیز:
هزاره واژه آشنااست وبه یکی ازملیتهای ساکن درافغانستان اطلاق میشود، هزاره اکنون دودسته شده اند،یکی هزاره های اصیل که پای بندبه همه ارزشهای ملی، دینی ،مکتبی وفرهنگی خویش ا ندمثلا مسلمان استند،به خداوپیامبروروزقیامت ایمان دارند، باظلم مخالف اند،حلال وحرام خدارا رعایت میکنند، اخلاق انسانی واجتماعی را مراعات میکنند وبه سایرین احترام دارند.
اما دسته دوم وهزاره های معاصر، مزاری راجاگزین پیامبرکرده اند و اوراسیدالشهدامیخواننددرحالیکه خداوند فرموده ا ست محمد پیامبرآخرالزمان است وهیچ پیامبر دیگری بعدازونخواهد آمد وپیامبر امام حسین راسیدالشهدا معرفی کرده است وفرموده است که هیچ شهیدی نه قبل ونه بعداز وبه درجه شهادت امام حسین میرسد، هزاره های معاصرنامها ونسب شانرابه بوداوصلصال و... منتسب مینمایند مثلا اسد بوداوجوادضحاک و...یعنی بت هارا نصب العین ومرحع افتخارات شان میدانند، آنهاگاهی ضحاک ماردوش جرثومه کشتارو وحشت و شرک را وگاهی مغل وچنگیزراکه در سفاکی وکشتار تاریخ نظیر شانراندیده است اجداد و نیاکان خویش میخوانند وخودراازنسل های آنها میدانند،عده آنهامائوی چین وبودیزم جاپان رانیز ازسلسله اجداد هزاره قلمدادمیکنند، آنهابرای رسیدن به قدرت و چوکی ازهرارزش هزاره میگذرند مثلاگاه دشمن پشتون میشود گاهی پشتون برادرشان است، گاهی ازبک دشمن شان است گاهی برادرشان است، زمانی سادات پیرو پیشوای شان است وزمانی دشمن پدرکشته شان میشود، گاهی میگویندکه هزاره مسلمان واقعی است وزمانی دموکراسی جدیدرا توسط زنان ودختران به جامعه به نمایش میگذارند، گاهی میگویندکه خدا وپیامبر چنین دستور داده است وگاهی چنان میکنند، یک دسته برضدنظام می ا یستندویک عده در دسترخوان حکومت نان میخورند، یکطرف میگویندحرام دراسلام منع شده است و ازطرف دیگربقول خودشان غرب کابل راکه مال ملت است مثل میراث پدر میبلعند، ازیکطرف میگویند هزاره مظلوم واقع شده است و ازجانب دیگرشغل لباسشویی، کراچی وحمالی وکلفتی را رهاکرده تمام چوکیهای دولت رااشغال کرده اند، ازیکطرف در زیرلباس پیامبر میگویند ماتیکه دار دین پیامبر استیم وازجانب دیگر بافرزندان وسلاله پیامبردشمنی میکنند ومزاری راپیامبرزمان معرفی میکنند ،هزاره درسایه اسلام هزاره است درغیرآن معنا نخواهدداشت. بادروغ پردازی وفریب وخدعه نمیشود تومارهزاره را راست کرد.
خداوندهمه مارادرراه راست و درست هدایت کندانشاءالله.
هموطن شماازکابل

>>>   تاریخ همین است که جلالی صاحب نوشته ای کاش یکبار حاضر گردد و این مقوله زیبای خود را به زبان خودش برای مردم بگوید. تا بحال این هزاره های ابدالی در کجا بود که به داد غلجایی ها ودورانی ها نرسید؟ که وطن را در خاک وخون کشیدند به خاطر قدرت نا مشروع شان جلالی صاحب محترم در دوران وزارت شما چندین تن از کارمندان بلند پایه شما از اطاق های کاری شان مفقود گردید و تا امروز کسی مرده و زنده شان را پیدا نکرد شما از تاریخ این جنایت را آموختید. فساد که در دوران شما در وزارت رایج گردید افغانستان را فلج کرد شما از عذاب وجدان تان شانه خالی میکنید ؟ ملا عمرٰ ،تره کی ،خفییظ االله امین ،ظاهر شاه نادر غدار ،عبدالارحمان ،اسدالله سروری ، گلاب زوی ، گلبدین حکمتیار ، حقانی ، تره خیل ملارسول ، مولوی آخونزاده کرزی ،محمود کرزی ،ولی کرزی ، غنی اتمر،میرویس یاسینی ، استانکزی ، امر خیل متقلب صیاف ، اسماعیل خان ده ها تن دگر که قلم از ذکر آن عاجز است همگی هزاره است ؟ جلالی صاحب اگر واقعا چنین تاریخ را نوشته کرده باشید قبل از اینکه بدست کسی بیفتد تا نسل نسل ات عذاب این تهمت بزرگ را بکشد خوب است که آنرا خاموشانه بسوزانید و به اولادهای تا واقعیت را بگوید آنهانیاز دارد نگذارید که فرزندان تان نا خود آگاهانه بالای دگران حمله ور شوند این یکی از خیانت های بزرگ دگر شما در حق فرزندان تان خواهد بود ، چرا آنها در بیرون از افغانستان بزرگ شدند اگر کمک به مردم نمیتواند بنا باید فحش دادن را هم یاد نگیرد.

>>>   در همین دقایق 900 خانواده را از غوربند هزاره ها بیرون کرده و خانه هایشان را ویران ساخته و ده ها مردم این قریه را با خود به پشاور پاکستان برده این موضوع را هم به تاریخ تان اضافه نماید که فعلا مستند است تا مردم فراموش نکند و فردا شما را دروغ گوی معرفی نکند. اگر به گپ های ما باور ندارید میتوانید از شاهدوخت تان که برای امریکا و در خدمت امریکا در افغانستان قرار دارد بپرسید اگر علاقه به شنیدن واقعیت ها در افغانستان داشته باشند آها ناگفته نباید گذاشت که چندی قبل یک چوپان هزاره در مسجد قلعه فتح الله با رمه گوسفندان بی دست و پا به جان نماز گزاران حمله ور شد 10 کشته و 30 زخمی بجا گذاشت میبخشید چند روز قبلش همین هزاره های که شما در تاریخ از آن نام بردید در یک مسجد بنام امام زمان مربوط هزاره های شیعه بود حمله کردند و از انواع خدمات مفید شان در حق اینمردم استفاده کردند باید برای تان واضح بنویسم تا در تاریخ تان کدام اشتباه صورت نگیرد از صلاهای سرد و سنگین برای از بین بردن طفلان نوجوانان زنان و مردان کهن سال در داخل مسجد استفاده کردند با چاقو ذبح کردند ، با برچه به دهان اطفالان زدند ، با نارنجک فضای اطاق را معطر کردند،با صدا خفه کن سربازان سر به کف دولت را به خواب همیشگی فرو بردندو با کلاشنکوف مرد های کهن سال را خدمت نمودند و با صلالهی مدرن بادارانش خود را از دست یک عده هزاره های دگر نجات دادند و رفتند میبخشید فراموشم شد خانم ها را با کوبیدن سر شان به دیوار هم از بین بردند و با زدن سر شان به یکدگر هم و به کفتن به زمین هم چنان این بود خلاصه از خدمت هزاره های فعلی تا خدمت بعد شما را همراه با تاریخ تان به پاپ ها سپرده و منتظر نوشتن این موضوع جدید در تاریخ تان هستم

>>>   اگر اقدامات جدی درخصوص پاکسازی طالبان در غوربند صورت نگیرد فاجعه بزرگ بشری در این منطقه رخ می دهد.

شاه ولی شاهد، معاون والی پروان گفته است که دستکم 900 خانواده در غوربند ناچار به ترک خانه هایشان شدند و در بخش هایی از پروان جابجا شده اند.

وزارت داخله اعلام کرده است که نیروهای کمکی به غوربند فرستاده شده است و بزودی مناطق از دست رفته از وجود طالبان پاکسازی می شود و شاهد تغییرات قابل توجه در این منطقه خواهیم بود.

غوربند یکی از دره های پر خم و پیچ در ولایت پروان است که درگیری ها میان نیروهای امنیتی و طالبان در آن وارد چهارمین روز خود شده است.

این موضوع توسط تلویزیون های افغانستان پخش گردیده اگر برای شما قابل قبول باشد در تاریخ تان علاوه نماید.

>>>   البته هزاره های خائن معاصر بیش از این است که عبدالله وطندار ان را یاد آوری نموده است. نورم محمد ترکی و حفیظ الله امین از هزاره های غلزایی بودند که کشور را به روسها فروخت و اتشی را در کشور روشن کردند که که تا مروز شعله های ان مردم بیچاره می سوزاند. این هزاره باعث شد که ارتش سرخ شوروی را وارد کشور کنند. یکی دیگر از بزگان هزاره که کشور را به خصوص شهر کابل را با خاک یک سان کرد و هزاران مرد و زن و طفل را کشت گلبدین خان است که امروز دوباره خوابهای چند سال پیش را در سر می پروراند. همین طور این هزاره های خائن و وطن فروش طاالبان بر کشور مسلط کرد و وهابیان عربستان وارد کشور نمود و موجب کشتارها و نا امنی در کشور گردید تا مردم کشور را ترک کنند و آواره کشورهای بیگانه شوند.امروز این هزاره ها در خدمت امریکا قرار گرفته و فردی از بزرگان هزاره به نام کرزی خان آمریکا را به کشور دعوت نمود و خودش در خدمت آمریکا برای سرکوبی ملت بیچاره قرار گرفت. اشرف غنی خان و دار و دسته او از قوم هزاره های غلزایی کاملا کشور ا به آمریکا سپرد. هزاره ها امروز به حدی یاغی و سرکش شده اند که با عملیات انتحاری مردم بیچاره را در مساجد، بازار به خاک و خون می کشند و به هیچ قانون و معیار انسانی پای بند نیستند. این خیانتهای مردم هزاره کشور را به باد فنا داده و نباید از آن گذشت و همه هزاره ها یا باید به عنوان خائن و وطن فروش توسط پشتونهای صلح دوست و خدمت گذار به وطن محاکمه و کشته شوند و یا از کشور اخراج گردند.

>>>   این دختر جلالی اصلا هویتش معلوم نیست به چه جراتی خود را افغان موگه، تاریخ افغانستان را برعکس نوشته.

>>>   هیچکدام شان به هلاکو نواسه چنگیز نمی رسد که شهر عزنی را که عروس شهر های جهان و پایتخت سلطان محمود عزنوی بود که با چهارده مرتبه حمله به هند، هندوستان را غارت کرده بود و شهر غزنه را منحیث عروس شهر های جهان آباد کرده بود، هلاکو به خاک و خون کشید و از مرغ گرفته تا آدم در آن زنده جان نماند و همه را کشت و شهر را آتش زد.
سلطان محمود در آن دنیا نزد خداوند دست شکایت بالا برد که یا خدایا! این چه حال است؟
خداوند جواب داد: هیچ، به همان نرخی که شهر را جور کرده بودی، به همان نرخ خراب شد.

>>>   علت و انگیزه چنین توهین به ملیت مردم هزاره از جانب بهاره جلالی از انجا منه گرفته که همین دخترک نادان تقاضای دوستی و ازدواج را بیکی از مردم ملیت هزاره کرده بود اما در مقابل این پسر بچه لایق و با دانش درخواست این دختر نالایق و نادان را نپذیرفته بود و اکنون عقد دل خود را با چنین حرفهای جاهلانه و زشت اش خالی کرد اما نمیدانست که چقدر خود را با این نادانی و نافهمی بدنام و منزوی مردمان این کشور کرده است خداوند انسان را اینقدر کودن و جاهل نسازد که بدست خودش چهره سیاه اش را سیاه تر سازد .

>>>   جلالی باید تاریخ افغانستان را مطالعه کند بعد درباره هزاره ها بنویسد نوشته هر بی سواد قابل اعتبار نیست
عبدالمتین میدان وال

>>>   هزاره هاهزاران شهید درراه افغانستان داده اند نیاز به شرح نمی باشد.
علی

>>>   وطندارای عزیز آفتاب به دو انگشت پت نمیشه به تاریخ مراجعه کنید و بعد قضاوت کنید .
مگر بلواهای ها بیجا و دستوری هزاره ها فراموش شان شده بر علاوه هزاره ها قزلباش ها در جاسوسی به انگلیس مهارت خاصی داشتند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است