مردم باید در کنار نیروهای امنیتی بایستند
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۴    ۱۳۹۶/۷/۱۰ کد خبر: 139423 منبع: پرینت

رییس جمهور غنی نیز در مراسم گرامیداشت از روز عاشورا گفته است که یزیدی های زمان می خواهند زندگی را بر مردم تلخ بسازند و از مردم خواسته است که در کنار نیروهای امنیتی کشورشان بایستد تا برای هراس افکنان اجازه ندهند تا به دهشت افکنی شان ادامه دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، سالم حسنی عالم دین در برنامه «خط کابل» همکاری میان مردم و دولت را برای امنیت بسیار حیاتی دانسته و می گوید: دقیقا نکته ای را که رییس جمهور اشاره کرده است نکته ای بسیار اساسی و مهم است که اگر مردم در قریه ها و قصبات و در شهرها و ولایت ها در کنار نیروهای امنیتی خود بایستند و نیروهای امنیتی به مثابه محافظان استقلال ارضی کشور به مثابه حافظ منافع کشور و به مثابه حافظ جان و مال و ناموس و اقتدار کشور نگاه کنند و دشمنان را و کسانی را که در قالب نیروهای مسلح می آیند پل ها را پلچک ها را و مکتب ها را و کلینیک ها را تخریب می کنند اینها را به عنوان ایادی دشمن بشناسند و مردم همکاری کنند یقین کنیم که در هیچ ولایتی و در هیچ ولسوالی ای دشمن نفوذ نمی کند.

وی افزود: البته این در صورتی است که مردم هم حمایت شوند و از طرف دولت به مردم رسیدگی هم شود. در این صورت جایی برای لانه سازی تروریست ها، جایی برای لانه سازی این خفاش های ظالم و جنایتکار باقی نمی ماند. زمانی که عرصه بر اینها تنگ شود و مردم منسجم و همراه با حکومت و هم دیگر شوند در چنین وضعیتی قطعا وضعیت امنیتی تغییر خواهد کرد. و وقتی رییس جمهور از مردم می خواهد که در مسایل امنیتی با دولت همکاری کنند از آن طرف مردم هم خواسته هایی دارند. یعنی دولت هم باید در جهت تامین منافع و وفاق ملی کار کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عاشورا
رییس جمهور
نظرات بینندگان:

>>>   .u. Amin
حكومت وطالبها
حكومت وطالبها مكمل يكديگر هستند. نه تكنوكراتهاي حكومتي پشتون دموكرات ومردم سالار هستند ونه طالبها مسلمانان واقعي هستند .
هردو گروه فاشيست وقوم گرا در دو نماد هستند و يك هدف را دنبال ميكنند حاكميت بلامنازع پشتونها بر اين آب و خاك .حكومت تلاش ميكند تمام ارگانهاي دولتي را از غير پشتونها پاكسازي بكند وهمچنان مناطق غير پشتون را عمدا بدست مخالفين طالب واگزار ميكند.
اگر چند نفر مبارز فيسبوكي غير پشتون را جدا كنيم، غير پشتونها بخصوص تاجيكها خيلي از مسئله دور هستند . اهميتي چنداني بر هويت تاريخ وسرزمين قايل نيستند .
واين به چند دليل است:
عده اي بيش از حد مسلمان افراطي هستند ووقعي بجز مسايل مذهبي به چيز ديگر نميگزارند .
عده اي بيش از حد كمونيست افراطي هستند
وبازهم بدلايل ايديولوژيك نظير گروه اول فكر ميكنند.
عده اي بيش از حد دموكرات وسكولار هستند كه بدلايل روشنفكري زياد اين مسايل را كوچك ميشمارند ودر اسمانها سير ميكنند.
عده اي از ما هم چون سواد كافي نداريم اهميت هويت ، تاريخ وسرزمين را بدرستي درك نميكنند.

>>>   مردم باید درکنار نیروهای امنیتی بایستند وقوماندانان نیروهای امنیتی بایدمصروف اختلاس تیل فروشی مهمات فروشی واخذ معاش سربازان خیالی باشندواز رنجرها مانند کراچی دستی شخصی خویش استفاده کنند وزمین های دولتی رابین هم تقسیم کنند بلدنگ بسازند بعد بفروشند یا کرایه بدهند سربازان ومردم جان خودرا قربان کنند تا این تجاران بیشتر ثروتمند شوند

>>>   کدام نیرو های دولتی همه شا ن یهو دی و کفار اند اگر نمی بو دن زما نیکه قوای اشغال گر با لای هم سنگرانشا ن بم انداخته بود همه شا ن مظاهر می کردن علیه رزیم اشغا ل گر کفری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است