دره فندقستان به تصرف نیروهای دولتی درآمد
 
تاریخ انتشار:   ۱۶:۵۵    ۱۳۹۶/۷/۱۲ کد خبر: 139514 منبع: پرینت

پس از پنج روز نبرد سنگین با طالبان سرانجام کنترل دره فندقستان ولسوالی سیاه گرد بدست نیروهای دولتی افتاد.

محمدهارون مبارز، فرمانده پولیس نظم عامه ولسوالی سیاه گرد تایید می کند که منطقه فندقستان صبح امروز چهارشنبه 12 میزان 96 از وجود طالبان پاکسازی شده است.

هر چند که گفته می شود طالبان در جریان این پاکسازی شکست سنگینی خورده اند اما تا هنوز از تلفات نیروهای امنیتی در جریان این عملیات معلوماتی نشر نشده است.

طالبان روز جمعه 7 میزان 96 با راه اندازی عملیات های گروهی و تهاجمی چندین روستا را در منطقه فندقستان سقوط داده بودند و در جریان این حمله ها نزدیک به 2 هزار خانواده از خانه هایشان فرار کردند.

گفتنی است که فعالان مدنی پروان در یک کنفرانس از دست داشتن عبدالستار خواصی، نماینده پروان در مجلس و شیرین گل، فرمانده سابق حزب اسلامی از همکاری با طالبان در سقوط فندقستان سخن گفتند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فندقستان
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   تاوقتیکه .... یعنی گل بیدین زنده باشد در افغانستان وبخصوص در منطقه شمالی و ولسوالیهای غوربند و ولایت پروان مردم روی آرامی را نخواهند دید منطقه غوربند از سالهای متمادی یکی از پایگاهای مهم گل بیدین راکیتیار بوده است تا وقتیکه این غده پلید سرطان زنده باشد همین بدبختی دامنگیر مردم است خداوند شفتر غنی کلمرغ را در غضب خود گرفتار کند که این جنایتکار حرفه ئی و قاتل مردم افغانستان را در پلوی خود گرفت .

>>>   Azad
بخاطروحدت ملی چه چیز را داده اید ، چه چیز را گرفته اند و چی ها را میگیرند؟؟؟؟

جمعیت اسلامی افغانستان ، وارث حکومت تاجیک تبار افغانستان بخاطر وحدت ملی ، در چند مرحله چیزهای را که از دست داده ، از انها گرفته اند و‌میگیرند قرار ذیل است :
مرحله اول = چیز هایکه بخاطر وحدت ملی دواطلبانه داده شده است ،

ریاست جمهوری
وزارت ها ی کلیدی
سرود ملی
بیرق

مرحله دوم _ چیزهایکه گرفته شده است :

استاد برهان الدین ربانی رهبر جمعیت اسلامی افغانستان
اشخاص سطح رهبری
جنرال داود داود ، جنرال عبدالرحمن سید خیل وغیره...
ازسال۲۰۰۱ تاکنون ،،
۵۲۵۰۰نفر جوان شامل عسکر و افسر در صفوف قوایمسلح افغانستان متعلق بملیت تاجیک در جنگ با تروریستان طالب ، داعش ، حقانی ، گلبدین وغیره در سرتاسر افغانستان شهید دادند.

چیز هایکه گرفته میشود :

هویت تاریخی ، ملی و فرهنگی
زبان مادری
نابودی نسل عدالت خواه ، بلاخره از دست دادن همه حقوق طبیعی مادی و معنوی ، محتاط جوانان به مواد مخدر ، مهاجرت بیکاری و اجباری .

اتفاقات و‌اجراات جاری :

فاشیزم مذهبی (طالبان ، داعش ، حقانی ، گلبدین و..)
فاشیزم قومی (کرزی ، خلیل زاد ، اشرف ، اتمر ، احدی و..)

مشترکا در حال تطبیق برنامه های حذف و‌نابودی اقوام غیر پشتون بوده است .
عمق فاجعه و توطیه از زمان عبدالرحمن خان و‌نادر کرده عمیق و‌دقیق است.

تبصره :

برهان الدین ربانی ، هیت رهبری دولت انوقت ،شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان ، متحدین سیاسی و نظامی دولت ربانی ( حزب وحدت و حزب جنبش ) بخاطر وحدت ملی
(قطع جنگ و خونریزی ،زنده گی در فضای صلح و‌ترقی ، کسب کمک های خارجی ، برادری و برابری ،تعالی و ترقی )
صادقانه به امید روز های درخشان اقوام افغانستان بصورت مصالمت امیز قدرت را انتقال نمودند .

ولی افسوس :

فاشیست قومی (خلیل زاد ، کرزی ، غنی ..‌...‌)قلبهای پاک نداشته ، افراد کینه توز ، عقده یی و‌نامرد با وارد نمودن خنجر از عقب و ما در استین وحدت ملی را ازمیان بر داشته در هماهنگی با فاشیزم مذهبی امیدهای مردم افغانستان را بخاک‌سیاه زدند و در کشور حالتی بوجود اوردند که هر روز بدتر از روز دیگر خواهد بود ، ملت به قوم و‌قبیله پارچه گردید ، نه قوم خود شان نه اقوام دیگر ی که در جغرافیای بنام افغانستان قرار دارند روز خوش را نخواهد دید

>>>   تمامش محصول دزدان مسلح تحت نام پولیس محلی و جنایتکاران همان منطقه هست. اگر اینها همچون فجایع از قبیل مسدود ساختن راهها را انجام نمیدادند این کار نمیشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است