آمریکا را عامل شکست مبارزه با پولشویی پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۰    ۱۳۹۶/۷/۱۳ کد خبر: 139535 منبع: پرینت

یک عضو ارشد دولت پاکستان آمریکا را مسوول شکست این کشور در مبارزه با پولشویی و جلوگیری از نقل و انتقال منابع مالی گروه های تروریستی درداخل و خارج از این کشور دانست .

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا سید منصور علی مدیر عامل واحد نظارت امور مالی پاکستان با حضور در کمیته امور مالی مجلس سنای پاکستان گفت: آمریکا ضمن عدم حمایت از پیوستن پاکستان به گروه اگمونت در واقع به کوشش اسلام آباد در مبارزه با پولشویی لطمه می زند.

گروه اگمونت یک سازمان بین المللی و متشکل از واحد های اطلاعات مالی است که 156 کشور جهان عضو آن هستند.
در این گروه به کشورهای عضو برای شناسایی عاملان فساد و جلوگیری از نقل و انتقال منابع مرتبط با درآمدهای غیر قانونی و حاصل از پولشویی که ممکن است در عملیات تروریستی مورد استفاده قرار گیرد کمک می شود.

در این نشست که مدیران ارشد بانک مرکزی و وزارت دارایی پاکستان نیز حضور داشتند درباره راهکارهای مبارزه با پولشویی و ضرورت پیوستن این کشور به سازمان های جهانی مرتبط با مبارزه با پولشویی بحث و تبادل نظر شد.

به گفته این مقام دولتی در پاکستان هنوز دلیل عدم حمایت آمریکا از پیوستن پاکستان به این گروه مشخص نیست.
به گفته سید منصور علی، دولت پاکستان در سال 2011 میلاد نیز سعی کرد به این گروه بپیوندد اما تا کنون ناکام مانده است.

دولت سابق پاکستان در آن زمان موافقت کرد تا با شبکه مبارزه با جرایم مالی آمریکا و مرکز حفاظت مالی ژاپن برای عضویت پاکستان در گروه اگمونت همکاری کند.

سال 2012 میلادی نمایندگان این دو سازمان پس از سفر به پاکستان گزارش خود را تدوین و به گروه اگمونت ارایه دادند اما این اقدام به دلیل عدم حمایت آمریکا تا کنون هیچ نتیجه ای نداشته است.

سید منصور علی مدیر عامل واحد مونیتورینگ امور مالی پاکستان ضمن اهمیت پیوستن پاکستان به گروه اگمونت به اعضای کمیته امور مالی مجلس سنا گفت: امیدوارم با کوشش دولت پاکستان این کشور بتواند تا سال آینده به این گروه بپیوندد.

سلیم مندویوالا رییس کمیته امور مالی مجلس سنای پاکستان در پایان این نشست از وزارت امور دارایی این کشور خواست طی یکماه آینده ضمن بررسی این موضوع گزارش نهایی خود را به این کمیته ارجاع کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
پولشویی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است