آلمان نباید هیچ پناهجوی افغانستانی را اخراج کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۸    ۱۳۹۶/۷/۱۳ کد خبر: 139564 منبع: پرینت

هر مورد اخراج به افغانستان بیانگر نقض حقوق بین‌الملل است.

به نقل از دویچه وله، سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل در یک گزارش تازه از اخراج پناهجویان رد شده افغانستانی از آلمان بشدت انتقاد کرده است.
عفو بین‌الملل با نشر این گزارش زیر عنوان "بازگشت اجباری به خطر" آورده است که کشورهای اروپایی بصورت فزاینده پناهجویان را به کشور شان بازگشت می‌دهند، جاییکه آنها را خطراتی چون خشونت، شکنجه و مرگ تهدید می‌کند.

این سازمان حقوق بشری در یک اعلامیه خبری خاطرنشان کرده است که با وجود وخیم شدن وضعیت امنیتی افغانستان، پناهجویان این کشور در آلمان به ندرت محافظت یا پناهندگی به دست می‌آورند.

بگفته این سازمان، حکومت آلمان فدرال باید بدون درنگ روی این نکته غور کند که با توجه به وضعیت حقوق بشری و امنیتی افغانستان هیچ پناهجویی به این کشور اخراج نشود.

حکومت آلمان براساس یک بررسی موقت تصمیم گرفته است که تنها پناهجویانی را به افغانستان اخراج کند که مرتکب جرم شده اند، خطر تروریستی از ناحیه شان وجود داشته باشد یا اینکه در تثبیت هویت شان همکاری نکنند.

فرانسیسکا ویلمر، کارشناس امور مهاجرت و سیاست پناهندگی عفو بین‌الملل در برلین بیان کرده است که برخلاف آنچه اداره مهاجرت و پناهندگی آلمان فدرال ادعا می‌کند، فعلاَ هیچ منطقه‌ای در افغانستان نمی‌تواند بعنوان منطقه امن درجه بندی شود و امکانات بدیل محافظتی وجود ندارد.
ویملر با اشاره به وضعیت رو به وخامت امنیتی افغانستان گفته که "بعد از ختم حاکمیت طالبان در سال ۲۰۰۱، خطر برای جان و زندگی انسان‌ها در افغانستان هیچ زمانی اینقدر بزرگ نبوده است."

در گزارش سازمان حقوق بشری عفو بین الملل آمده است که اخراج‌شده ‌ها در افغانستان تنها رها شده اند و در میان آنها کسانی هم شامل بوده اند که از کودکی از افغانستان فرار کرده بودند و حالا به کشوری پس فرستاده شده اند که با آن بیگانه هستند.

آمارهای گزارش نشان می دهد که براساس اعلامیه مشترک همکاری آلمان و افغانستان در مساله پناهجویان، تاکنون 118 پناهجو افغانستانی اخراج شده اند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پناهجویان
آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   این اخراج ها پیشگیرانه است چون میدانند که در افغانستان خرد رهبری نیست و اگر همینگونه دوام کند 30 ملیون نفر رخت سفر میبندد.

>>>   الما ن با ید همه افغا ن های مقیم را خارج نمایند زیرا فعلا نه انتحا ر و نه انفجا ر است در افغا نستا ن و امنیت تا مین شده است
ما از وزارت خا رجه خود تقضا می کنمتا به وزارت خا رجه المان بگو ید که همه افغا ن ها را از وطن شا ن دوباره بر گرداندزیرا در وطن ما امنیت بر قرار است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است