حتی یک معلم بی واسطه استخدام نمی شود
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۶    ۱۳۹۶/۷/۱۴ کد خبر: 139590 منبع: پرینت

گزارش کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی نشان می دهد که هنوز هم سلیقه گرایی در روند استخدام ها در نهادهای دولتی چالش بزرگ در برابر عدالت و شایسته سالاری است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)،عبدالرحمان رحمانی عضو مجلس نمایندگان در برنامه «فراخبر» گفت: تابحال یک معلم نتوانسته است بدون واسطه و بدون رابطه در افغانستان استخدام شود. عدالت و شایسته سالاری کجا است؟ این حکومت و این کارگزارانی که برای حکومت انتخاب کرده اند پیوسته به چشم مردم خاک می اندازند. کمیسیون اصلاحات این گزارش ها را که می دهد وقتی دردی دوا نمی کند چه فایده دارد. کاش این کمیسیون اصلاحات از خود صلاحیتی می داشت و مطابق با صلاحیت کار درست می کرد. در بالاتر از اینها کسانی دیگر هستند که فیلتر ها به دست آنان می باشد. فیلتر ها هم به رابطه و واسطه بر می گردد.

وی افزود: در حال حاضر این کمیسیون هیچ صلاحیتی ندارد و فقط نام آن را به یدک می کشد. صلاحیت ها در جای دیگری و در نزد رییس جمهور مملکت است.

نماینده مجلس ادامه داد: در این کشور ولو که کسی دکترا داشته باشد اما واسطه نداشت و چندین سال در ادارات کار کرده باشد و سابقه های درخشانی هم داشته باشد وی را از جایی که دارد پایین می کشند و کسی دیگر را به جای آن جایگزین می کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
معلم
استخدام
نظرات بینندگان:

>>>   Raheel

آیا جنگ در فندقستان غوربند قومی بود؟ فندقستانیها تاجیک اند. کدام قوم بر فندقستان حمله کرده و آنرا از باشندگانش خالی کرده اشغال کرده بود؟ اگر این جنگ قومی بود، نیروهای دولت کابل علیه کدام قوم عملیات کردند؟ اگر این جنگ میان تروریستهای طالب و مردم محل صورت گرفته بود، پس چرا حالا مساله به شکل قومی حل و فصل می شود؟

اگر دولت مرکزی پشتیبانی قومی از طالبان غوربند که همه پشتون اند، نداشته باشد، وظیفه دارد که از تاجیکان به صورت خاص دفاع کند. در غوربند جمعیت پشتون آن با طالبان همدست اند و با استفاه از نیروی ترور و وحشت بر مناطق تاجیک نشین و غیر پشتون حمله می کنند تا به تصفیۀ قومی بپردازند. تصفیۀ قومی در غوربند در همدستی با طالبان و حلقات نزدیک به ارگ و حزب اسلامی حکمتیار ادامه دارد. آنچه در غوربند رخ داده است، پایان ماجرا نیست؟

آیا کسی هست پاسخ بدهد؟

>>>   Sadiqie
حق را فرمودید ما همیشه از عقب خنجر مخوریم.گناه از خودمان است چرا که ما با این اشخاص پلید اعتبار کرده بودیم ولی مان را بسوی بدبختی فلاکت وابستگی به افراد ....بی سواد کشاند. برادران خواهران بر خیزد از خواب گران دیگر امید از را نداشته باشید که کسی برای تو مدت کند. این غفلت و تنبلی در جسم مان باعث بدبختی و تباهی مان شده است ما از ملاهای که اهمیت حالی چیزی نمی آموزیم. بردارید کتاب و قلم را خود را خودتان وبیاموزانید. مان در جهان قرار داریم که علم به چنان سرعت رشد می کند که از سرعت نور هم کی نزدیک تر.ما چی دست آورد داریم. چرا و تا به چی وقت دست مان به گدایی دراز باشد.

>>>   حقایق تلخ را بازگو کردید و در پهلوی واسطه و رابطه پیسه را علاوه فرمائید ...

>>>   به یک معلم دارای دکتورا در رشته ریاضی و ساینس،در یکی از مکاتب دهاتی بکی از قریه های ولایت ارورگان با معاش ماهوار سه هزار افغانی ضرورت است.
اشخاصی که واجد شرایط فوق باشند،بدون واسطه و بطور عاجل مقرر میشوند.
وزارت تعلیم و تربیه.
نوت: به طبقه اناث حق اولیت داده میشود.

>>>   اینهم یکی از افتخارات عین و غین است!!

>>>   مسئولین محترم استخدام در پکتیا یک معلم را دربدل یک کیلو چرس خام استخدام کردند ازین بیشتر همکاری ؟

>>>   حاجی اقبال وکیل کاپیسا از هر معلم 80000 هشتاد هزار افغانی توسط رابط های خود که در معارف کاپیسا دارد میگیرد وبعداً‌شخص معلم تقرر حاصل می کند.
کجاست حقوق بشر کجاست کسانی که به داد این ملت به خون غلتیده برسند.
قاسم کوه بندی

>>>   واسط درتمام ادارات دولت یک رواج شده
تعینات تقرر فقط واسطه خودم نوراحمد ولد محمد افسر امریت مخامخابره لوای سوم مدتی ازسال 1368 الی سال 1396 میباشد رتبه جګرن میباشم ونظر بااینکه واسطه ندارم به یک رتبه مدتی 26 سال است که مانده ام

>>>   درست است

>>>   گمنام " ولا راست است درهیچ جای نمیتوانی بدون واسطه مقررشوی حتی چپ راسی یک مکتب


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است