نخست وزیر انگلیس به‌دنبال باقی ماندن در قدرت
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۶/۷/۱۶ کد خبر: 139666 منبع: پرینت

در حالیکه رهبر سابق حزب محافظه کار انگلیس از حمایت 30 نماینده برای برکناری نخست وزیر خبر داده است، ترزا می همچنان بر این باور است که در قدرت باقی خواهد ماند.

به گزارش رویترز، ترزا می نخست وزیر انگلیس روز جمعه در سخنانی تاکید کرده است که همچنان به عنوان رهبر به فعالیت سیاسی اش ادامه می دهد تا ثبات را حاکم کند.

اظهارات ترزا می پس از آن بیان شده است که رهبر سابق حزب محافظه کار گفت، 30 نماینده حامی و مخالف برگزیت خواستار برکناری ترزا می از قدرت هستند.

در حالی که انگلیس وارد مرحله حساس و مهم مذاکرات برگزیت شده است، ترزا می سعی دارد تا با شورش برخی نمایندگان حزب محافظه کار مقابله کند.

ترزا می در سخنانی تاکید کرد: چیزی که کشور به آن نیاز دارد یک رهبری آرام است و این چیزی است که من آن را با حمایت کامل کابینه تامین می کنم.

سخنان جنجالی گرانت شاپس رییس سابق حزب محافظه کار انگلیس موجب افزایش اختلافات بر سر آینده سیاسی ترزا می نخست وزیر این کشور شده است.

شاپس جمعه گفت: هم حامیان و هم مخالفان برگزیت در بین 30 نماینده‌ای بوده‌اند که از توطئه برکناری ترزا می حمایت کرده اند.

وی در مصاحبه با بی بی سی تاکید کرد: طیف وسیعی از نمایندگان از ترزا می خواسته اند تا کناره گیری کند.

اقتدار ترزا می پیش از این نیز به واسطه درخواست برای برگزاری انتخابات زودرس در ماه ژوین و در آستانه مذاکرات برگزیت با اتحادیه اروپا با کاهش روبرو شده بود.

شاپس طی سال های 2012 تا 2015 میلادی ریاست حزب محافظه کار را بر عهده داشته است. بنابر اظهارات شاپس، 5 عضو سابق کابینه ترزا می خواستار کناره گیری وی از قدرت شده‌اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انگلیس
نخست وزیر
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است