والی متعصب بغلان مانع توسعه ولایت (سند)
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۴    ۱۳۹۶/۷/۱۷ کد خبر: 139697 منبع: پرینت

ظريف ظريف نماينده شورای ولايتی بغلان مي گويد كه والی بغلان مانع افتتاح كار ساخت شفاخانه دولتی 100 بستری در شهر پلخمری می شود.
بغلان سال ها است كه بخاطر عينک تعصب واليان اش از روند توسعه عقب مانده است.
قاسانی


بغلان افغانستان شفاخانه پلخمری والی بغلان

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
بغلان
والی
نظرات بینندگان:

>>>   همه برای یک قوم هزاره در بغلان که همه مردم ان اعم از تاجک پشتون وازبک زندگی می کنند قرار تبصره اقای میخکوب یک تعداد از قوم هزاره و یک تعداد از لنده غران شورای نظار وهزاره های جهنمی سینه بر و میخکوب انهم از جنایت های که در حق مردم پشتون کرده خانه زمنین خانه باغ ودیگر املاک شانرا ای بی غیرتان وبی همتان اوباش قومندانان بی خیرد ای دو طایفه چور کردند از روی قوم پرستی وتعصب میخوهند همه کار بنیادی در شهر پلخمری باشند نه در دیگر ساحات ب بغلان

>>>   در ارزگان اشرار شفاخانه هارا بسته اند تا مریضان همراه با پول های خود به پاکستان بروند و آنجا مصرف کنند

>>>   در پاسخ به عزیزی که گفته است همه زمین ها شهر پلخمری در اختیار مردم هزاره و تاجک است و قوم پشتون در بغلان محروم است:

برادر عزیزم امید است که این متن ام باعث آزرده گی ات نشود اما بیاییم که غرض آلود صحبت نکردو به قضایا واقع بینانه صحبت نماییم.

همان قسمی که همه میداند مردم هزاره در هر گوشه افغانستان و در هر برهه زمانی از مظلوم ترین مردم این مرز و بوم بوده و تاریخ افغانستان گواه این امر است که مال و ملک این مردم در طول تاریخ توسط حکام ظالم غضب شده یا هم مالیات چند برابر حاصلات شان بالای آنها وضع شده تا جایداد شان را برای یک قوم دیگر که روشن تر بگویم برادران پشتون ما مسترد نماید"تاریخ غبار"
به عوض اینکه دیگر اقوام در بغلان شکایت داشته باشد شما به اصطلاح دیده درایی نمود و با چشم سفیدی ادعا دروغ می نمایید در حالیکه به برکت ظلم حکام گذشته قوم پشتون بر سایر اقوام و و سهمیه بخشی آنها برای تان،بهترین و سرسبزترین موقعیت های شهر پلخمری مثل دند غوری، حسین خیل، زمانخیل، دند شهاب الدین، باغ شمال، فابریکه ... و همچنان در مرکز شهر بهترین و قیمت ترین مارکیت های شهر مثل زدران مارکیت، زازی مارکیت، پشتون مارکیت ... در اختیار قوم پشتون است که از گذشته به شما میراث مانده است.

بر علاوه اگر رهبریت بغلان را برشماریم، والی بغلان، معاون ولایت بغلان، رئیس امنیت بغلان، آمر امنیت قومندانی امنیه بغلان، رئیس شورای ولایتی بغلان، و دهها رئیس، آمر و مدیر دیگر در ولایت بغلان که به جز والی بغلان که از ولایت فراه دیگران همه از قوم پشتون بغلان میباشد.

>>>   در ضمن حالا که چند نفر از قوم تاجک آنهم از اندراب یا خوست و فرنگ در رده های پایینی ولایت بغلان قرار دارند و از این طریق امرار معاش می کنند در حالیکه سالانه دهها جوان رشید و با شهامت این مردم در خطهای اول جنگ در ولایات جنوبی و جنوب شرقی افغانستان برای دفاع از ناموس و ننگ این وطن جانهای شرین شان را از دست می دهد. و شما باز هم دیده نتوانسته و انها را اوباش خطاب می کنید.

در قسمت اعمار شفاخانه 100 بستر در حسین خیل باید گفت که زمانی که مسئله اعمار دانشگاه یا به گفته شمه پوهنتون در حسین خیل ساخته می شد همه در قسمت ساخت آن در آن محل مشکل داشتند اما من به عنوان شهروند این ولایت خوشبین به ساخت آن بودم و می گفتم شاید شما برای حفظ آبروی تان و جلوگیری از تبدیل شدن موقعیت دانشگاه نگذارید طالبان محلی که یقین دارم جز مردم محل که در برابر پول پاکستان در مقابل نیروهای شجاع وطن میجنگند وضعینت امنیتی ان ساحه را مختل کند که نشد و حالا در طول سال دانشجویان این دانشگاه از 9 ماه درسی شاید تنها سه ماه انرا درس بخوانند و 6 ماه دیگر را از دست طالبان وحشی که خود تان هستند از دست می دهند. و اگر شفاخانه هم در ان ساحه ساخته شود از یکطرف از مرکز شهر دور است و از طرف دیگر سنگر مستحکم خواهد شد برای طالبان در برابر نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان. زیرا شما نه اهمیت درس را می دانید و نه هم اهمیت دوا را.

>>>   بهترین مکان اعمار ساختمان شفاخانه 100بستربغلان درباغ پاشی پشک میباشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است