زنانی که اسناد دارند سکوت نکنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۳    ۱۳۹۶/۷/۱۷ کد خبر: 139706 منبع: پرینت

بازرس ویژه آمریکا برای افغانستان می گوید که بیوه های سربازان افغانستانی در بدل گرفتن معاش تقاعدی شان مورد آزار و اذیت جنسی قرار می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، لیلا جعفری فعال جامعه مدنی در برنامه «نگرش» گفت: بدون شک این رفتار نهادهای امنیتی در قبال بیوه های هم مسلکان شان آب در آسیاب دشمن ریختن است. وقتی می بینم که سیگار این موضوع را تا این حد شاخ و برگ داده است شاید بتوانیم به این پی ببریم که سیگار بخواهد به نوعی روحیه نیروهای امنیتی را خراب کند و روحیه جنگ و نابودی دشمن را از بین ببرد.

وی افزود: پس ما باید خودمان به این نکته توجه داشته باشیم که این موضوع با دقت بررسی شود و شخص رییس جمهور به این موضوع رسیدگی کند تا کل افراد و مقام ها در نهادهای امنیتی زیر سوال نروند. زنانی هم که اسنادی در دست دارند باید سکوت نکنند و بیایند از حق خودشان و از حق زنانی که بعد از آنها امکان دارد به این سرنوشت دچار شوند دفاع کنند و شخصیتی که از آنها سوء استفاده کرده است را افشا کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
زنان
تجاوز
نظرات بینندگان:

>>>   سیگار راست می گوید فساد وفحشا به اوج خود رسیده در بخش وزارت دفاع وداخله وهم در مجلس پارلمان.
خداوند همه فساد پیشه گان افغانستان را نیست ونابود نماید
لیلا از تخار

>>>   مانند هیچی کی خود را بی ابرو میسازد در جامعه ما و دولت ما چنین کار ها است اگر کسی نام کسی را افشا کرد فکر کنید که همراهی عمر خود وفامیل خود خدا حافظی کند این جامعه از فساد غرق است پی کدام خیانت ها برویم

>>>   ینطور جنایات و خیانت ها نباید به اخرت بعد از مرگ گذاشته شود۰ فرض است بر ملت و دولت تا از بازماندگان شهیدان سرپرستی درست کنند۰ اما از خاینین و جنایتکاران وقتی سر قدرت اند و انها حالا بر افغانستان حاکم اند و با چند خود فروخته ای ضعیف و نا توانی ذلیل که با انها همراه اند چه چیزی میتوان انتظار داشت غیر از خاموشی و به طرفی دیگری دیدن۰

>>>   هرکسی از بیوه سرباز دفاع میکند یعنی ازفامیل خود دفاع میکند چون مرگ درتقدیر هرانسان وجود دارد.پس تلاش کنیم تابخودمان تکرار نشود.
عبدالله

>>>   کجاست گوش شنوا بهر مرجع که شکایت کنند بازازشان تقاضای جنسی میشود تمام کارهارا زنها در. دوایر رسمی حل نمیکند
معلومدار درمحکمه مراجعه کنند قاضی ازشان طلب میشود. درکدام جای وکدام دفتر مردانه زن ازاد بوده خود دیدبان حقوق بشر باعت همینکار ها میشود.
. ( میرویس )

>>>   حالاتعداد زنان در صفوف نیرو های مسلح زیاد است. چرا زنان در سطح رهبری توزیع معاشات شوهران زنان بیوه قرار نمیگیرند ، تا از ایجاد چنین پروبلم ها جلوگیری شود.
مسؤلین ادارات قوای مسلح باید غرض توزیع معاشات شوهران زنان بیوه، زنهایی را که (لیسبیش و یا هومو سکسویل ) نباشند،مقرر کنند تا زنان مورد آزار و اذیت جنسی قرار نگیرند.

>>>   تا ساختار فاسد باشد انسان های خوب نیز با ورود در ساختار فاسد خراب می شوند.

>>>   بیچاره بیوه های شهدا چه سند ومدرکی داشته باشند؟ شاهد، یا عکس وفیلم، یاکدام اقرارنامه باامضاء مجرم؟ لطفا بهتراست مدرک وسند را برای آن زنان مظلوم نشان دهید، چونکه آنها درس حقوق نخوانده اند.
افضل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است