ترامپ با متحد پیشین خود سرشاخ شد!
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۴    ۱۳۹۶/۷/۱۷ کد خبر: 139715 منبع: پرینت

ترامپ در پاسخ به انتقادهای تند و تیز سناتور باب کورکر، نماینده جمهوریخواه ایالت تنسی در مجلس سنا، او را "صدایی منفی در سنا" نامید و گفت: سناتور باب کورکر مسوول توافق هسته ای دهشتناک با ایران است.

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه یو اس ای تودی، چند هفته است باب کورکر با ارایه ی ارزیابی های سوزناک از اوضاع در کاخ سفید به انتقاد از عملکرد ترامپ می پردازد. دامنه ی انتقادها تا جایی گسترش پیدا کرده که ترامپ روز یکشنبه دست به توییتر شد و از نقش منفی باب کورکر در مجلس سنا سخن گفت.

کورکر به تازگی انتقادهای شدیدی از عملکرد ترامپ و دولتش ارایه می کند. او هفته ی گذشته اعلام کرد برای انتخابات سال 2018 از حوزه تنسی نامزد نخواهد شد.

ترامپ در یکی از پیام هایش نوشت: سناتور باب کورکر به من التماس کرد از او برای انتخاب دوباره از حوزه انتخابیه ایالت تنسی در مجلس سنا پشتیبانی کنم.

پاسخ من منفی بود و او مجبور شد از رقابت کنار برود (خودش گفت اگر از او حمایت نکنم برنده نخواهد شد). او همچنین می خواست وزیر خارجه باشد. گفتم نه تشکر می کنم. سناتور باب کورکر مسوول اصلی توافق هولناک هسته ای با ایران است. از این رو کاملا انتظار دارم که کورکر نقشی منفی ایفا کند و برای دولت به مانع تراشی بپردازد. او جرات نداشت بار دیگر در انتخابات نامزد شود.

کورکر در پیامی توییتری پاسخ داد: شرم آور است که کاخ سفید به مرکز مراقبت از سالمندان تبدیل شده است. روز صبح (یک شنبه صبح) یکی از پرستاران نتوانسته خودش را به شیفت برساند (دونالد ترامپ را به حال خودش رها کرده اند).

ترامپ هفته گذشته با کورکر تماس گرفت و از او خواست در تصمیمش برای بازنشسته شدن تجدیدنظر کند و تاکید کرد از او در انتخابات حمایت خواهد کرد. 2 نفر در کنگره که از این گفتگوی تلفنی آگاهی داشتند اما اجازه نداشتند آن را فاش کنند، گفتند ترامپ چندین بار به کورکر گفت از او پشتیبانی می کند و در کنارش تبلیغات انتخاباتی خواهد کرد.

از کورکر، رییس کمیته ی روابط خارجی مجلس سنا با نام معمار لایحه ای یاد می شود که سال گذشته اجازه داد توافق هسته ای ایران به سرانجام برسد.

ترامپ قرار است روز 15 اکتبر در گزارشی به کنگره، پایبندی ایران را به این توافق تایید کند. بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) آمریکا و 5 قدرت دیگر دنیا توافق کردند تحریم های ضد ایرانی را کاهش دهند و در عوض نظارت بین المللی بر برنامه ی هسته ای ایرانی اعمال شود.

ترامپ و کورکر از ماه اوت هنگامی که سناتور جمهوریخواه شایستگی ترامپ را برای ریاست جمهوری زیر سوال برد سر شاخ شده اند.

کورکر هفته ی گذشته در انتقادی شدید از اوضاع در کاخ سفید گفته بود: تیلرسون وزیر خارجه، متیس وزیر دفاع و جان کلی رییس کارکنان کاخ سفید افرادی هستند که دارند تلاش می کنند کشور دچار هرج و مرج نشود. وی تلویحا ترامپ را عامل هرج و مرج شناسایی کرده بود.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
سرشاخ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است