مجازات یک میلیون مقام چینی به دلیل فساد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۴    ۱۳۹۶/۷/۱۷ کد خبر: 139726 منبع: پرینت

دیدبان مبارزه با فساد چین از مجارات نزدیک به 1.34 میلیون تن از مقام های دون‌ پایه این کشور در راستای برنامه مبارزه با فساد و اختلاس "شی جینپینگ" از سال 2013 تا کنون خبر داد.

شی جینپینگ، رییس جمهور چین که برای کنفرانس بزرگ رهبری حزب کمونیست در اواخر ماه جاری آماده می‌شود، برای مقابله با فساد همه مقام های، از عالی رتبه تا دون پایه که آنان را "ببرها و مگس‌ها" خوانده، یک کمپین مبارزه با اختلاس تشکیل داده است. مبارزه با اختلاس، اولویت اصلی سیاست‌های شی طی دوره 5 ساله ریاست جمهوری‌اش بوده است.

چین برای نوزدهمین کنگره حزب کمونیست در اواخر ماه جاری آماده می‌شود. این کنگره یک رویداد رهبری است که هر 5 سال برگزار شده و پیش‌بینی می‌شود طی آن، شی جینپینگ قدرت خود را تحکیم کند و جایگاه سیاسی‌اش را ارتقا دهد.

به گفته کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی، آمار اعلام شده از مجازات شدگان بر سر اختلاس از سال 2013 شامل 648 هزار تن از مقام های در سطح روستایی است که جرم اکثر آنان مربوط به فسادهای کوچک بوده است.

در حالی که بسیاری از برنامه‌های مبارزه با اختلاس، مقام های روستایی و شهرستانی چین را هدف قرار داده است، چندین شخصیت عالی‌رتبه این کشور نیز از سمت خود برکنار شده‌اند.

در ماه اوت، رییس هیات مبارزه با اختلاس وزارت دارایی چین، خود به اتهام اختلاس مورد بازجویی قرار گرفت.

همچنین بر اساس گزارش رویترز،‌ در ماه سپتامبر یک افسر ارشد ارتش که در کمیسیون نظامی مرکزی چین حضور دارد، برای اتهاماتی مرتبط با فساد دستگیر و بازجویی شد. کمیسیون نظامی مرکزی چین، نهادی قدرتمند است که به طور مستقیم تحت نظارت رییس جمهور این کشور قرار دارد.

کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی چین اظهار کرد، 155 هزار دفتر حزبی در سطح کشوری، از ماه اوت از سیستم اداره مبنی بر مبارزه با فساد پیروی می‌کنند که این آمار، 94.8 درصد از کل دفاتر و ادارات چین را تشکیل می‌دهد.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
چین
فساد
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است