تلاش اتمر برای آزادی 5 طالب از پاکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۹    ۱۳۹۶/۷/۱۷ کد خبر: 139739 منبع: پرینت

افغانستان خواهان بازگرداندن 5 زندانی طالب از بند پاکستان شده است.

قادرشاه، سخنگوی شورای امنیت ملی کشور می گوید که این درخواست در دیدار محمد حنیف اتمر، مشاور امنیت ملی با خواجه آصف، وزیر خارجه پاکستان در نیویورک مطرح شده است.

از این زندانیان نامی گرفته نشده اما روزنامه اکسپرس تریبون پاکستان نوشته است که ملاغنی برادر عضو سابق رهبری شورای کویته، ملا عبدالمنان نانی، ملا صمد ثانی و ملا سلیمان آقا شامل این 5 نفر هستند.

گفتنی است که قرار است در مکانیزم از سر گیری گفتگوهای صلح با طالبان، نمایندگان افغانستان، طالبان با نظات چین و آمریکا و میانجیگری پاکستان در عمان مذاکره کنند.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شورای امنیت
زندانیان طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   اتمر انگلیس است

>>>   ملا هاي مذكور حتماً بقاياي خلق هستند، كه اتمر لنگ در فكر رهائي شان است، چون اكثر بزرگان طالب نظاميان خلقي بودند، كه تنها پيش آوند ملا را در اسم هاي مستعار خود علاوه نموده بودند، از جمله مولوي ستانكزي مسؤل سياسي و نماينده شان در قطر هيچ ملا نيست، تحصيلات عالي نظامي را در هند تكميل نموده است، و حالا به بسيار بيشرمي خود ملا ستانكزي مينامد.

>>>   ور زمان مجاهدین وقتی طالب هارا دست گیر میکردند یک امتحان ملایی میگرفتند و طالب و غیر طالب معلوم میشد.
جالب این است که در زمان طالب کسی را به جرم منطقوی دریک حوزه پولیس محبوس کردند . وقت نماز شد طالب ها هرچه پالیدند در بین شان ملا پیدا نشد مجبور شدند در پشت همان محبوس نماز بخوانند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است