رابطه نماینده ولایت پروان با طالبان بسیار خوب است
 
تاریخ انتشار:   ۰۰:۰۰    ۱۳۹۶/۷/۱۹ کد خبر: 139814 منبع: پرینت

ولایت پروان در شمال پایتخت افغانستان در ماه های پسین دستخوش تحولات و دگرگونی های امنیتی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، رامش نوری استاد دانشگاه و فعال سیاسی در برنامه «مثبت و منفی» در خصوص ناامنی های پروان و در خصوص نقش آقای خواصی نماینده پروان در ناامنی های این ولایت می گوید: دو سال پیش خانه آقای خواصی بررسی می شود و از خانه اش جلیقه های انتحاری پیدا می شود. حالا پرسش این است که این جلیقه های انتحاری برای چه و برای که بوده است. قبلا هم اسناد انتحاری ها در خانه اش بوده است که اسناد و ویدیوهای مربوط آن موجود است.

وی افزود: بحث دیگری که می ماند این است که وقتی می گوییم که وی دست در ناامنی ها دارد اگر از بعد سیاسی آن بحث کنیم هم به نتیجه می رسیم و اگر از بعد اقتصادی آن هم بحث کنیم به نتیجه می رسیم. هم اکنون نه پروژه در غوربند از نگاه اقتصادی جریان دارد و وی نه پروژه را به برادرش عبدالله داده است و هیچ شرکتی نمی تواند در ساحه طالب نشین فعالیت کند به جز پروژه و شرکت برادر آقای خواصی. در جایی که دیگر شرکت ها در آنجا نمی توانند بروند اینها می آیند نه پروژه از آن را می گیرند. در اینجا هم فساد اداری وجود دارد و هم نشان داده می شود که آقای خواصی به نحوی رابطه هایش با طالبان خیلی خوب است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالبان
پروان
نظرات بینندگان:

>>>   خواصی یکی از معروفترین سودخورهای غوربند است که ازپدروپدرکلانش سودخوری به این دود مان مشهوربفساد مانده است تجاوز بناموس غوربندیها فراموش هیج غوربندی نیست واین .....مدتها برویت تصویر با قاتلترین مردم کابل درتماس رویا روئ بوده است وپیوسته ازهدایات تخریب کن کلب دین برخرداراست مامردم غوربند ازشر این مفسد بستوه امده ایم چون فهمیده ایم که پرسان وباز خواست ازافغانستان رخت بربسته است طیارات جدید تحت قیادت بین المللی ضرور یک بم جانانه درمنزل فساد این خائن پرتاب کند وما را ازشر این جیفه نجات دهد مردم غوربند

>>>   هم با طالب هم با گلبدین هم با امریکا هم با پاکستان هم با حکومت وهم معالش دالری همه را می خواهد

>>>   "حقیقت یاب "عامل بدبختی مردم دره غوربند شریف همین آدم است وبس

>>>   پرواندارد فعلا اسلام پیروز شده وقدرت دردست اسلام های واقعی است چی تشویش دارید

>>>   این آدمک دستارش بقسم شیطان رجیم رانده شده است. اکثریت مردم بالای اش شک دارند وازجمله ستون پنجم در داخل نظام(مار داخل آستین)این نظام موجوده را از عقب خنجر میزند.ریاست امنیت ملی باید سخت متوجه اعمال وکردارش باشند.شاید درگزشته ها عضو فعال گروه طالبان ویا حزب اسلامی گلبدین بوده باشد.

>>>   این جریقه های انفجاری را غواصی صاحب بخاطراین در خانه اش نگهداشته است که او میرود غوربند و به طالبان عذر و زاری میکند که ازجنگ دست بکشند و به صدای صلح دولت لبیک بگویند و به دولت تسلیم شوند.
اگر آنها این کار را نکنند، او مجبور خواهد شد که با جلیقه های انفجاری که در خانه دارد، پوشیده و خود را انفجار دهد.
چند دانه را بخاطری نگاه کرده بود که اگه یکدانه اش کار نداد، دیگرش را بپوشد و انفجار دهد.

>>>   بلی این بکلی واضح و ثابت است که خواصی و برادراش و شخصی بنام فرید از وکلای سابق پروان با طالبان رابطه تنگنا تنگ داشته ودارد و این سه نفر از جمله اعضای فعال و برجسته حزب اسلامی گلبدین حکمتیار هستند همین ها بودند که سازماندهی تظاهرات را علیه دولت و قوای ناتو و امریکا بنفع طالبان با بلند کردن بیرق طالبان راه اندازی کرده بودند که اگر جلو شان گرفته نمیشد ممکن مشکلات و خسارات زیادی را در ولایت پروان و دیگر جاها بار میاورد .

>>>   امنیت از کار های جناب خواصی آگاهی کامل دارد چون هر عملی که ایشان انجام میدهد مقامات و رهبری با خبر است و با همآهنگی کامل انجام میشود مردم خود را فریب میدهند و چشم به دولت دارند که کاری انجام بدهد ولی دولت خود کامه مصروف کار های قومی خود اند تا جابه جایی ها تکمیل گردد

>>>   امنیت خود شان اکثرا اختطاف چی سارق ودزد است

>>>   اقای خو اصی یک ضخص مسلما ن واقعی است زیرا وی می داند که ما تحت اشغال امریکا هستیم و باید از این غلا می رها یا بیم
خداوند خو اصی صا حب تو فیق بد هد تا از شر این کفار بی دین ره یابیم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است