تغییر اقلیم، حیات مردم را با خطر مواجه می کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۳    ۱۳۹۶/۷/۱۹ کد خبر: 139829 منبع: پرینت

افغانستان یکی از آسیب پذیرترین کشور های آسیایی در برابر تغییر اقلیم است.

سرور دانش، معاون دوم رییس جمهور روز سه شنبه 18 میزان 96 در نشستی بمناسبت هفته جهانی تغییر اقلیم در کابل گفت: آسیب پذیری افغانستان در برابر تغییر اقلیم نگران کننده است و ادامه این روند حیات مردم را با خطر مواجه می کند.

معاون دوم رییس جمهور تاکید کرد که باید برنامه‌های جدی در این زمینه روی دست گرفته شود و بدون کمک جامعه جهانی بیرون شدن از این بحران ناممکن است.

بگفته دانش، هر چند افغانستان کشور صنعتی نیست اما وابستگی نزدیک به 70 درصد افغانستان به زراعت، آسیب پذیری کشور را در تغییر اقلیم بسیار افزایش داده است.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هفته تغییر اقلیم
سرور دانش
نظرات بینندگان:

>>>   به نظرمن حفاظت از محیط زیست بخاطر حفظ محیظ زیست شهر ها باید یکی از سیاست های ملی اصلی دولت باشد ٬ به این معنی که حفاظت محیط زیست در حال حاضر در سطح بسیار ضعیف از طرف اداره ملی حفاظت محیط زیست در طی 14 سال اجرا شده است .
باید خاطر نشان ساحت که این جابجایی های نادرست کارخانه های صنعتی و بلند منازل های غیر معیاری در طی عمر 14 سال اداره ملی حفاظت محیط زیست ، بنابر شناخت نادرست رهبری این اداره و دگر ادارات مسوول در پاسداری از محیط زیست کابل در درون شهر و اطراف شهر کابل جای گرفتنه اند و امروز رهایی این میه غلیظ گاز مضر کشنده دی اکسید کربن در هوای منطقه باعث بروز مشکلات می شود . سوخت های فیسلی مثل نفت ، زغل سنگ و زغال چوب که از طرف دانشمندان محیط زیست در جهان انواع سرطان زا شنا خته شده است و برای شهروندان و سایر جانوران در طبیعت خطرناک است که در کل منجر به نابودی اکوسیستم منطقه می شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است