زنان بارداری که آل‌سعود قربانی می‌کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۸    ۱۳۹۶/۷/۱۹ کد خبر: 139839 منبع: پرینت

صفا عیسی، یک مادر یمنی با ابتلا به بیماری تب کلر جنین 9 ماهه خود را از دست داد.

با افزایش شمار قربانیان تب کلر در یمن به بیش از 2000 نفر، شیوع این بیماری خطرناک به مرحله تازه‌ای رسیده است. در این مرحله، حتی ممکن است جنین‌ها در شکم مادرشان به علت این بیماری کشته شوند!

صفا عیسی، یک مادر یمنی است که برای وضع حمل جنین 9 ماهه خود به بیمارستان بندر الحدیده رفته بود. صفا با 37 سال سن خطاب به پزشک می‌گوید: «اخیرا دردی که در شکم (معده) خود درد بی‌سابقه‌ای را حس می‌کنم. این درد روزانه بیش‌تر و بیش‌تر می‌شود!»

بعد از بررسی‌های پزشکی معلوم شد جنین در شکم وی کشته شده است! علت فوت این جنین، بیماری مادر به تب کلر بوده است! این پانزدهمین نمونه ثبت شده طی 2 ماه اخیر است که جنین در شکم مادر به علت ابتلا به تب کلر کشته می‌شود.

سازمان جهانی صلیب سرخ اخیرا هشدار داده که در یمن حدود یک میلیون نفر به بیماری تب کلر دچار شده و 13 میلیون نفر نیز در معرض ابتلا به آن در آینده نزدیک قرار دارند!

مهم‌ترین علت رشد تب کلر در یمن، فقدان آب آشامیدنی سالم است. رژیم آل سعود نزدیک به 30 ماه قبل، در آغاز حمله به یمن، تمام تاسیسات‌های تصفیه آب این کشور را نابود کرد! نه‌ تنها آب آشامیدنی، بلکه سو تغذیه نیز در یمن بیداد می‌کند؛ زیرا آل سعود ضمن محاصره شدید کشور، مزارع یمنی‌ها را بمباران می‌کند.

گفتنی است تقریبا نیمی از مبتلایان به کلر یک سوم قربانیان آن را کودکان تشکیل می‌دهند. سو تغذیه نیز برای کودکان بسیار خطرناک است؛ تعداد کودکانی که به علت سو تغذیه در یمن درگذشته‌اند، تقریبا 6 برابر بقیه کودکان متوفا در یمن است!

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آل‌سعود
قربانی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است