از سلاح هسته‌ای علیه کوریای شمالی استفاده می‌کنم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۴    ۱۳۹۶/۷/۲۰ کد خبر: 139866 منبع: پرینت

ماتیس و ترامپ کاخ سفید اعلام کرد که در نشست رییس‌جمهوری آمریکا با تیم امنیت ملی، راه‌های مقابله با تهدیدهای کوریای شمالی از جمله استفاده از سلاح‌های هسته‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش «اسکای‌نیوز»، «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته با تیم امنیت ملی خود درباره خطرات و تهدیدهای احتمالی برنامه هسته‌ای کوریای شمالی رایزنی کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، در نشست ترامپ با «جیمز ماتیس» وزیر دفاع و «جوزف دانفورد» رییس ستاد مشترک آمریکا «رایزنی‌ها بر بررسی گزینه‌هایی برای پاسخ به هرگونه تجاوز کوریای شمالی حتی از طریق استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در صورت لزوم، متمرکز شد».

کاخ سفید در این بیانیه، توضیح نداد که آیا نشست ترامپ با تیم امنیت ملی‌اش به‌ این معناست که تهدید کوریای شمالی در حال بزرگ شدن است.

ترامپ، شنبه گذشته در توییت‌هایی جداگانه نوشته بود: «روسا و دولت‌های‌شان به‌مدت 25 سال در حال مذاکره با کوریای شمالی بوده‌اند، توافق‌هایی امضا و مقدار زیادی پول پرداخت کرده‌اند». او بدون ارایه توضیح نوشت: «تنها یک چیز درباره کوریای شمالی نتیجه‌بخش خواهد بود».

ترامپ همچنین در دیدار با مسوولان ارشد نظامی در کاخ سفید، پس از آن‌که درباره پرونده‌های ایران و کوریای شمالی سخن گفت، اظهار داشت: اینک «آرامش قبل از طوفان است».

این اظهارات مبهم ترامپ سوال‌هایی را در واشنگتن و در خارج مطرح کرده است که آیا آمریکا گزینه نظامی علیه کوریای شمالی را اجرا خواهد کرد یا خیر، به‌ویژه این‌که رییس‌جمهوری آمریکا در نخستین حضور خود در مجمع عمومی سازمان ملل، به «نابود کردن کامل» کوریای شمالی تهدید کرده است.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است