طالبان را جزو مردم افغانستان می دانم
طالبان، امروز ۴۰ تا۵۰ درصد خاک افغانستان را به دستور امریکایی ها در اختیار دارند. به طالبان نامه نوشتم که به پروسه‌ی صلح باور کنند، با آمدن صلح ما همه چیز در افغانستان داریم 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۱۴    ۱۳۹۶/۷/۲۰ کد خبر: 139901 منبع: پرینت

طالبان را جزو مردم افغانستان می دانم و با آنان مذاکره می کنم.
حامد کرزی رییس جمهور سابق کشور با شرکت در یک کنفرانس خبری در باره آخرین اظهاراتش توضح داده و به سوال های خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ داد.

وی به صورت ضمنی طالبان را بزرگترین قدرت افغانستان نام برده گفت: طالبان، امروز ۴۰ تا۵۰ درصد خاک افغانستان را به دستور امریکایی ها در اختیار دارند.
وی تاکید کرد: به طالبان نامه نوشتم که به پروسه‌ی صلح باور کنند، با آمدن صلح ما همه چیز در افغانستان داریم.

کرزی، جنگ کنونی افغانستان را در راستای منافع بیرونی ها خوانده اضافه کرد: داعش و القاعده بدون شک گروه های تروریستی هستند؛ اما طالبان اعمال شان که علیه شهروندان افغانستان است، تروریستی است؛ ولی خود طالبان از همین کشور هستند و شهروندان افغانستان اند و نیز بمب باران نیروی های آمریکایی که مردم افغانستان را می کشند، اعمال تروریستی است.

وی خاطر نشان کرد: جنگ طالبان و امریکایی ها در خاک افغانستان جریان دارد، در حالیکه قربانی مردم افغانستان هستند و این جنگ به نفع افغانستان نیست. جنگ تروریزم در افغانستان ۱۵ سال پیش پایان یافته و جنگ فعلی برای کشورهای دیگر سودمند است نه افغانستان.
گروه طالبان را ما مردم افغانستان دانسته آماده گفتگو هستیم اما اعمال شان تروریستی است. گروه حقانی هم دست ثابت شده آی اس آی است.

رییس جمهور سابق کشور ناخرسندی خود را از راهبرد جدید آمریکا در افغانستان ابراز داشته گفت: راهبرد جدید آمریکا برای افغانستان، پیام صلح و امنیت به همراه ندارد، بلکه این راهبرد تداوم جنگ و ناامنی و رقابت های منطقه ای را به دنبال دارد، ما نمی خواهیم که افغانستان به میدان رقابت های قدرت های جهانی و منطقه ای مبدل شود.

کرزی تشکیل لوی جرگه را تنها راه حل مشکلات دانسته اظهار داشت: تنها راه حل مشکلات امروز کشور تدویر لوی جرگه عنعنوی است که در آن از تمام قشرها جامعه، جریان های سیاسی، جامعه مدنی، بزرگان و متنفذین قومی، کارشناسان و استادان دانشگاه اشتراک داشته باشند و وحدت و همبستگی خود را تمثیل کنیم.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
طالبان
نظرات بینندگان:

>>>   از تشکیل لوی جرگه های فرمایشی چیزی بدست نمی آید مثلیکه نیامد.
و جناب کرزی پیش از امریکا جنگ طالب با کی و به نفع کی بود؟ از این دلقک بازی ها چه سود . رفتن پیش خدا شاید به فکرت هیچ نیست.

>>>   سخنان دلچسب حکمتیار!
==============
* از جمله ۴ ملیون مهاجر بیش از ۹۸ درصد آن پشتون ها اند...
* تمام جنگ ها در مناطق پشتون ها جریان دارد...
+ + +
نسل جوان کشور بیدار شوید:
جنگ بر سر لحاف ملانصرالدین است، شعار از «اسلامیت» و عمل از «افغانیت»...
همان تیوری غنی: متعادل سازی در زندان ها و بمباران ها...
kabuli

>>>   وقتی که طالبان به دستور امریکا چهل تا پنجاه فیصد افغانستان را در اختیار داشته باشند،پس چیزی که امریکا بگوید ،به آن عمل میکنند. تو چکاره که به گفت تو کنند؟
تا بحال تو به گفت امریکا میکردی و طالبان هم به گفت امریکا میکردند، حالا نوبت اشرف غنی و عبدالله است که به گفت امریکا بکنند و طالبان هم و یک گروپ دیگر نیز به آن علاوه شده است که عبارت از داعش است.
موضوع همسایه های افغانستان که چقدر به گفت امریکا میکنند، هنوز مسأله جداگانه است.
این که هنوز هم تو به گفت امریکا مبکنی، موضوعی است که باید سی،آی،ای روشن کند.
پس بدرنگان که حساب و کتاب برابر شد.

>>>   ( کــــــرزی بدنبـــال تــــاج وتخـــــت )
از روزیکه بنابه مجبوریت فشار جامعه جهانی ومحدودیت قانون کرزی مجبور شد از قدرت بگذرد اما از همان زمان تا امروز هیچگاهی از قدرت وتصرف دوباره صلاحیت قلبا دست بردارنبوده او انتظار داشت میراثش برای حکومت بعدی که فساد گسترده بانک هابی خالی وخروج نیروهای بین المللی وپروپاگند فراوان براینکه سال 2014 قیامت برپا میشود طوری زمینه سازی شود که گویا بدون رصائیت خودش بنابرمجبوریت دوباره قدرت رابدست گیرد اما این انتظارش تاحال نتیجه نداده است
برای اینکه پشتوانه کشورهای همسایه را کسب کند سفرهای متعدد به کشورهای ناراض از سیاست امریکا ازجمله ایران چین روسیه انجام داد ودرین روزها برعکس گذشته درنقش پاکستان به تامین صلح خیلی تاکید میکند تابتواند لطف پاکستان را برای خود جلب نماید به همین هدف از ابتدا تاحال اشرار را برادر خطاب میکند ، در داخل کشور کسانیکه از جاری شدن قانون وتامین عدالت درهراس هستند نمیخواهند حکومت درمسیر پختگی وقانون مداری بیشتر رشد کند آنها برای اینکه زیر پرسش از اعمال گذشته خود قرار نگیرند بدنبال کسی هستند که مانند خود شان به فساد وبی عدالتی ملوث باشد بنا بهترین پناگاه برای شان اینست که کرزی در قدرت باشد و آنها بازهم بنام مقاومت وجهاد بنام قوم وتنظیم هرچه خواستند انجام دهند
از طرف دیگر این یک میراث نامیمون تاریخی برای افغانستان است که افراد مطرح همیشه به نیروی خارجی ها قدرت را بدست می آورند مثال شاه زمان وشاه محمود شاه شجاع ودوست محمد خان عبدالرحمن خان نادر خان کرزی حتی حبیب الله کلکانی وکارمل ،
حالا که کرزی می بیند انتخابات در پیشرو است وامریکا قویتر از گذشته بهر دلیلی که دارند از حاکمیت دفاع وپشتبانی میکنند هراس دارد که مبادا او فراموش گردد بنا می خواهد پیشگیری کند و بنام لویه جرگه برای خود یک راه رسیدن دوباره به قدرت را سازماندهی کند ،انتظار دارد به اینطریق دوباره تاج سلطنت رابر سر او بگذارند واورا ناجی ملت معرفی کنند ،

ر

>>>   یک زن امریکائی با شوهر کانادائی که پنج سال پیش توسط وطنفروش های حقانی پاکستان الاصل اختطاف شده بودند امروز آنانرا به آی اس آی دادند تا پاکستانی ها هیئت بلند پایه امریکائی را خوش دوباره به امریکا بفرستندوبگویند پاکستان دوست شان است

>>>   اگر کرزی توانست بنوعی دوباره قدرت را غصب کند این مراتبه باید بانک ها پیش از پیش دروازه های خودرا ببندند پول مردم رابه مردم تسلیم دهند

>>>   این یکی از خیانت های بزرگ اشرار است که مسیر راه ابریشم که توسط چین ساخته میشود افغانستان را ازان حذف کرده اند

>>>   تو .....جاسوس بایدم طالبان را افغانی بدانی چون تو جاسوس هستی آنها هم جاسوس ومزدورند

>>>   گپ یک غلام تاثیر ندارد ..
تو سر باداران خود شکایت نکن بلکه خودت شریک تمام جنایات هستی...

>>>   آقای حکمتیار باید برود و کورس های باقیمانده انجنبری را تمام کند چون ریاضی اش زیاد ضعیف است.

>>>   کرزی مثلی یک روباه مکار است کسی نباید گول این ادم را بخورد.

>>>   راست می گویند طالب هم خداوند هست نمو ده است حالا که کفار مردم را از مسلما نی دور می کند

>>>   مردم ترا جز طالبان میدانند

>>>   ( خواب دیدن کرزی صاحب )
کرزی صاحب درمجلس که از مردم نورستان بدیدارش آمده بودند وکریم خرم و اسپنتا هم حضورداشتند گفته است:
روز جمعه بعد از ادای نماز پیشین وتلاوت قرآن مجید درفکر این بودم که سرنوشت افغانستان چی خواهد شد ، این حکومت وحدت ملی نه وحدت شد ونه حکومت در ین اثنا در یک خواب عمیق فرورفتم درخواب یک محاسن سفید را دیدم که ریشش از کافور سفید تر وتقریبا بیشتر ازدومتر دراز بود ونامش را از بسکه طویل بودتوانستم حفظ کنم تنها همینقدر یادم هست که گفت :
من شیخ الاسلام حافظ مولانا بن فلان بن فلان بن فلان هستم وبرای تو مژده میدهم که بمن هدایت داده شده تاتورا مامور نجات افغانستان بسازم حالا برخیز وازعزلت و گوشه نشینی دست بدار ، من با اصرار گفتم که نمیخواهم دوباره مسئولیتی را قبول کنم ،
آن شیخ گفت: مامیدانیم که تو قلبا نمیخواهی ! اما دیگر چاره نیست جز تو کسی دیگر نمیتواند این ماموریت را انجام دهد ، برخیز وبرای برادرانت نامه ئی بنویس ،ولویه جرگه رابخواه !درین اثنا چون من هنوز هم اصرارمیداشتم وازین ماموریت امتناع میکردم دست هایم درحرکت بوده که میرویس متوجه میشود وپدر پدر گویان مرا ازخواب بیدار میکند ، که اسپنتا صاحب هم شاهد است ، اسپنتا با اشاره سرتائید میکند،
بعد کرزی صاحب برای مردم حاضر درجلسه میگوید خیلی امتناع کردم اما آن شیخ گفت بدان این ماموریت ازطرف کسی برایت داده شده که انکار آن گناه کبیره است !
کرزی گفت : حالا من مجبورم برخلاف میل قلبی ام برای نجات کشور ومردم کاری کنم ورنه عاقبتم تباه میشود،
بهمین دلیل مجبور میشود خبرنگاران رابخواهد ودایرنمودن لویه جرگه رابه گوش حکومت ومردم برساند ودَین که عیبی برایش داده شده اداکند
( گیلگمش )

>>>   شرم و وجدان داشتن هم چیز خوب وانسانی است.
حرف از هویت دیگران میزنید،شماها که از بقای اعراب مهاجم در این سرزمین سرازیر شدید ودر اطراف کوههای سلیمان زندگی را آغاز کرده و به کوچیگری ورمه چرانی پرداختید،وبگفته الفستون انگلیسی در۱۸۰۹ خود را گاهی پشتون،وگاهی پتان خطاب مینمودید،ومطابق قول الفستون این نام وهویت افغان را هم خراسانی ها به شما اطلاق نمود،وانگریز ها نظر به سیاست جیوپولیتیک خود در منطقه از شما استفاده کرده و تکثیر تان در مناطق دیگر بنام ناقلین نمود. مهمان ازبکها وتاجکها زمین های خویش را در اختیار تان قرار داد،و نان ونمک خود را همراه شما تقسیم کردند،مگر شما طایفه نمک ناشناس نمک خوردید وحال به نمکدان شاش می‌نمایید.
خط دیورند توسط عبدالرحمن خان پشتون تبار خاین شما همراه باداران تان انگریز ها به امضاء رسید خلاف منافع ملی واراده مردم، وعبدالرحمان خان در بدل فروش این خاک خیلها پول وسلاح های مخرب بدست آورد ،که از آن سلاحها برای سرکوب دیگر اقوام استفاده غیر انسانی نمود.
همینطور عبدالرحمن،نادر کور،ظاهرعیاش،داود دیوانه،کرزی مریض روانی چشمکی وغنی مغز گندیده ومتعفن همه وهمه مزدوران استعمار بودند وهستند،اینها اصلا در قصه وطن و ترقی آن نبودند و نیستند،قوم گرایی وتضاد های زبانی اقوام بخاطر بقای قدرت طاعونی بالاتر از همه مسایل برای این هاست.

>>>   امروزافغانستان،توستی،پشتون،هابرای،،امری،کای،ها
تمام،دارای،یش،بغاردمیرودسگی،زردبرادری،شغال،
است،کرزی،غنی،یاطالیب،دورازخدا،یاامریکاه،تمامش،
دشمنی،دین،موببن،اسلام،است،فرقی،بین،پتون،
وامری،وجودندارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است