کرزی بدنبال تاج و تخت
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۳۴    ۱۳۹۶/۷/۲۰ کد خبر: 139905 منبع: پرینت

از روزیکه بنابه مجبوریت فشار جامعه جهانی و محدودیت قانون کرزی مجبور شد از قدرت بگذرد اما از همان زمان تا امروز هیچگاهی از قدرت و تصرف دوباره صلاحیت قلبا دست بردار نبوده او انتظار داشت میراث اش برای حکومت بعدی که فساد گسترده بانک هابی خالی و خروج نیروهای بین المللی و پروپاگند فراوان براینکه سال 2014 قیامت برپا می شود طوری زمینه سازی شود که گویا بدون رصایت خودش بنابر مجبوریت دوباره قدرت را بدست گیرد اما این انتظارش تاحال نتیجه نداده است.

برای اینکه پشتوانه کشورهای همسایه را کسب کند سفرهای متعدد به کشورهای ناراض از سیاست امریکا از جمله ایران چین روسیه انجام داد و در این روزها برعکس گذشته در نقش پاکستان به تامین صلح خیلی تاکید می کند تا بتواند لطف پاکستان را برای خود جلب نماید. به همین هدف از ابتدا تاحال اشرار را برادر خطاب می کند.

در داخل کشور کسانیکه از جاری شدن قانون و تامین عدالت در هراس هستند نمی خواهند حکومت در مسیر پختگی و قانونمداری بیشتر رشد کند. آنها برای اینکه زیر پرسش از اعمال گذشته خود قرار نگیرند بدنبال کسی هستند که مانند خود شان به فساد و بی عدالتی ملوث باشد بناء بهترین پناهگاه برای شان این است که کرزی در قدرت باشد و آنها بازهم بنام مقاومت و جهاد بنام قوم و تنظیم هرچه خواستند انجام دهند.

از طرف دیگر این یک میراث نامیمون تاریخی برای افغانستان است که افراد مطرح همیشه به نیروی خارجی ها قدرت را بدست می آورند. مثال شاه زمان و شاه محمود و شاه شجاع و دوست محمد خان و عبدالرحمن خان و نادر خان و کرزی حتی حبیب الله کلکانی و کارمل.

حالا که کرزی می بیند انتخابات در پیشرو است و امریکا قویتر از گذشته بهر دلیلی که دارند از حاکمیت دفاع و پشتیبانی می کنند هراس دارد که مبادا او فراموش گردد بناء می خواهد پیشگیری کند و بنام لوی جرگه برای خود یک راه رسیدن دوباره به قدرت را سازماندهی کند، انتظار دارد به اینطریق دوباره تاج سلطنت را بر سر او بگذارند و او را ناجی ملت معرفی کنند.

ر


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
نظرات بینندگان:

>>>   Haroon Mutaref
اينجا كشورِ قانون مدار است، نه آزمايشگاه جرگه هاي عنعنوي كه هر خان قبيله بيايد به ميلش جرگه هاي شخصي برگزار كند و قانون و دموكراسي را به مسخره بگيرد. متوسل شدن در ٢٠١٧ به «جرگه هاي قبيله يي» برگشت به قرون وسطا و بدويت است. كشور بايد از سياست هاي قبيله يي و قرون اوسطايي به دموكراسي نوين و شهروند محور گذار كند. مردم افغانستان به كسي اجازه نمي دهد كشور را به لجن زارِ بدويت و آزمايشگاه جرگه هاي قبيله يي تبديل كند.

>>>   گپ یک غلام تاثیر ندارد ..
تو سر باداران خود شکایت نکن بلکه خودت شریک تمام جنایات هستی...

>>>   Haroon Amirzada
سه برابر شدن تعداد تروریستان روی تصادفی نیست. از زمانیکه حکمتیار تحت پروژه صلح از کمپ شمشتو به افغانستان آمده است تعداد ترورها و انفجارات و انتحارات سه برابر شده است. حکمتیار با خود همه تروریستان و انتحاری های وابسته به خود را یکجا از پاکستان به افغانستان آورد و مدیریت خشونت را در کابل در منطقه دارالامان کابل بدست خود گرفته است. هر روز از کاخ های مجلل خود پیام جنگ، نفرت و نفاق افگنی می فرستد.
جناب حنیف اتمر بحیث حفیظ الله امین جدید افغانستان رابطه نزدیک
با گلبدین دارد و مدیریت ترور را هماهنگ به پیش می برند.

>>>   سمونوال نعمت الله طوفان قوماندان امنیه ولسوالی دولت آباد به آژانس خبرى پژواک گفت که سه پولیس محلی و دو تن از خیزش های مردمی توسط یک فرد ارتباطی با طالبان در پوسته امنیتی بین منطقه چغاتک و تورته عطا این ولسوالی کشته شدند.

یک منبع محلی که نخواست نامش گرفته شود، به پژواک گفت که یکی از پرسونل پوسته چغاتک نزدیک ساختمان قومندانی امنیه ولسوالی زمینه را برای ورود طالبان در داخل پوسته مساعد ساخته است.

وی افزود که دو تن از کشته شده گان سرگروپ نیروهای خیزش مردمی بنام های علاء الدین و آستانقل و یک دیگر قومندان پوسته پولیس محلی بود.

منبع علاوه کرد که یک میل پیکا و چهار میل کلاشنکوف پوسته نیز به دست طالبان افتاده است

>>>   چون کرزی حا لا فهمید که امریکا دشمن اسلا م است
و او مردم شما به گفتار کرزی صا حب گو ش دهید چو ن وی در طول 14 سال جکومت خود این شیطان امریکا را شنا خت و دیگر به کفر دوستی نکنید

>>>   در "دموکراسی چورکان"!!!! و "نظام اسلامی افغانستان " همه چیز ممکن است، مخصوصا که تکنوکراتان جاسوس غربی و مجاهدین دزد بخاطر غارت و چپاول مردم جبهه واحد ساخته باشند.

>>>   این بار مردم افغانستان به کسی رٲی دهند که اول امنیت آورده وترورستان رانابود کند، چراکه امنیت ازنان شب برای مردم واجب تراست. دوم مبارزه با فساد و اختلاس ودزدی ورشوت، چراکه بیت المال مال همه ملت است ودولت واسطه برای رساندن درست آن به ملت است، نه مٲمورخیانت به آن. سوم مبارزه باقوم پرستی وپارتی بازی. چونکه قومگرایی با شایسته سالاری درضدیت است، زیرا که ازانصاف دوراست که افراد لایق وتحصیل کرده برای خدمت وترقی کشور بیکار، ولی افراد بیسواد وعامل عقب ماندگی کشور، باپارتی بازی شامل ادارات دولتی شود. باکول باتجربه

>>>   سلطنت شاه شجاع باردوم ، پاشاهی امیر دوست محمد خان باردوم سلطنت شاه محمود مرتله دوم پادشاهی حامد کرزی بار سوم پادشاهی میراثی میرویس کرزی بار اول

>>>   دلم سوزد که کرزی زود میرد
حنای دست میرویس را نبیند
خودش پاشیده بذر کشت و کشتار
همان پاشیده را اکنون بچیند

>>>   کرزی صاحب باید ارام درجای خود بنشیند وازکارهای که کرده جواب بگوید وبس

>>>   کرزی این ارمان را در گور خواهد برد.کور یک بار آسای خود را گُم میکند.مردم ما یک بار تورا آزمودند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است