موافقان و مخالفان راهبرد آمریکا در نشست هرات
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۳    ۱۳۹۶/۷/۲۳ کد خبر: 140002 منبع: پرینت

نشست دو روزه امنیتی هرات که روزهای جمعه و شنبه (21 و 22 میزان 96) برگزار شد با انتقاد برخی کشورهای همسایه از راهبرد جدید آمریکا برای افغانستان و جنوب آسیا پایان یافت.

نمایندگان ایران و پاکستان در نشست امنیتی هرات راهبرد آمریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا را یک استراتژی مبهم خواندند که اختلاف ها میان نیروهای سیاسی در منطقه را افزایش می دهد.

صوفی استاد دانشگاه پاکستان در این نشست با بیان اینکه سیاست جنگ از سوی پنتاگون در این راهبرد دیکته شده بیان کرده است که در برنامه آمریکا راهکار مشخص برای صلح وجود ندارد.

نماینده ایران نیز در این خصوص اظهار کرده است که راهبرد آمریکا برای فشار آوردن بر ایران و پیدا کردن راه جایگزین برای کشورهای آسیای مرکزی است تا از نفوذ روسیه و چین در منطقه جلوگیری کند.

با وجود اظهار نظر نماینده ایران، نماینده چین از راهبرد جدید استقبال کرده و افزوده است که دولتش با تمام توان از راهبرد حمایت می کند.

سفیر پیشین هند نیز در این نشست موقف حمایتگرانه دولت خود را از موضع دولت افغانستان بیان کرده است.

نمایندگان آمریکا و افغانستان نیز نگرانی های کشورهای همسایه را بی بنیاد خوانده و تاکید دارند که این راهبرد منطقه را با ثبات می سازد.

گفتنی است که دونالد ترامپ در راهبرد جدید دولتش برای منطقه بر نابودی هراس افکنی و هدف قرار دادن لانه های امن هراس افکنان تاکید کرده است. این درحالی است که مخالفان راهبرد آمریکا بر این باورند که این استراتژی برنامه ای برای تداوم جنگ است و صلح در آن جایی ندارد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نشست هرات
راهبرد آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   هرکس به منافع خود فکر میکند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است