آقای کرزی؛ بحث دیورند تمام شده است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۹    ۱۳۹۶/۷/۲۳ کد خبر: 140036 منبع: پرینت

آقای کرزی در کنفرانس خبری اش گفت:
"من هیچگاه خط دیورند را به عنوان مرز رسمی نمی پذیرم و هیچگاه نخواهم پذیرفت"
آقای کرزی می داند که بحث خط دیورند از لحاظ حقوقی یک بحث تمام شده است، به لحاظ تاریخی زمان زیادی از آن گذشته است.
آقای کرزی می داند که پاکستان از مرز دیورند هم این طرف تر آمده است و این که افغانستان بتواند پشاور، اتک و چترال را به خاک افغانستان ملحق بسازد ناشدنی و امکان ناپذیر است.

پاکستان مرز را سیم خاردار کشیده و شروع به حصار کشی کرده است. چرا کرزی با پاکستان اعلام جنگ نمی کند، اگر این قدر جسور است؟
آقای کرزی و شوونیست ها فقط و فقط نگران این هستند که اگر این مرز بسته شود از ملیشه ها و نیروهای قبایلی آن سوی مرز نمیتوانند برای سرکوب اقوام دیگر استفاده کنند.

مشکل کرزی مشکل قدرت طلبی و تحکیم سلطه طلبی قومی است. من این را به خوبی میدانم و برای همین در برابر همه ی شوونیست ها منجمله کرزی ایستاده ام و مقابله می کنم.

باور من این است که جاری شدن قانون بر این مرز که از نظر این جانب، کنگره ی ملی و اکثریت قاطع مردم افغانستان مرز رسمی میان افغانستان و پاکستان است، امکان ادامه ی سلطه گری به وسیله ی شوونیست های پشتون بر اقوام دیگر، یا به شدت تضعیف می گردد، روبه به افول میگذارد و یا هم منتفی می گردد.

با توجه به این موضوعات و نیز اسناد حقوقی مرز دیورند مرز رسمی است و ما برای جاری شدن قانون بر این مرز مثل مرزهای دیگر کشور مان تاکید می کنیم.

آقای کرزی!
اگر به آنچه می گویی باور داری و منافقت نمی کنی، اگر قواله و سند شرعی و حقوقی در باره ی این مرز در دست داری چرا به سازمان ملل و قدرت های که در کابل هستند رسماً و کتباً شکایت نمی کنید و اقامه ی دعوا نمی نمایید؟

دو دوره ریس جمهوری بوده اید چرا همان زمان تکلیف این مرز را روشن نکردید؟ بگذارید آشکارا بگویم همینجا هم دروغ می گویید و مردم را فریب می دهید.

پدرام


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
کرزی
دیورند
نظرات بینندگان:

>>>   گلبدین می خواهد افغانستان رابا پاکستان توسط کنفدراسیون ساختن یکی سازد

>>>   صد فیصد با آقای پدرام موافقم راست میگه در تمام دعاوی حقوقی مدرک و سند نقش تعین کننده را ایفا میکند ( من آنم که رستم بود پهلوان) که نشد حرف تا کی میخواهید بد بختیهای خواب و خیال قبیلوی تانرا به ملت افغانستان تحمیل کنید از نظر همه مردم افغانستان مرز دیورند مرز رسمی است شما نمیتوانید از کشور های اروپای هم بابت این قضیه
پشتیبانی یا حمایتی را کسب کنید پس تمامش کنید
نه ما در حد و اندازه پاکستان هستیم که با جنگ بتوانیم آن مناطق را دوباره ضمیمه خاک افغانستان کنیم پشتون های آنطرف مرز هم دیگر این روزها خودشانرا افغانی نمیدانند آنها از پاکستانی هم پاکستانی ترند حقیقت تلخ است ولی همین است شما ها هم بپذیرید و مردم این طرف مرز را دریابید اینهاست که به هویت افغانی بودنشان افتخار میکنند نه انهاییکه تا حالا ثابت نموده اند که هروقت از خورد و بورد در افغانستان خبری بوده آمدن خوردن و بوردن واتن ملی هم انداختن ولی بعدش به ریش تان خندیدن

>>>   Amiri
متاسفانه بهترین راه تجزیه است؛
هیچ امکان ندارد و راه دیگری برای حل این مشکلات وجود ندارد بجز تجزیه افغانستان به دو کشور مستقل خراسان و افغانستان؛
ما نمیتوانیم و نمیخواهیم کنار هم به خوبی زندگی کنیم؛
و در آینده نزدیک شاهد جنگهای داخلی و هرج مرج خواهیم بود.

>>>   این دیورند برای برادران پشتون گاو شیری شده هروقت خواستن جنایتی را امجام دهند صدای دیورند را بالا میکنند تا جیب ها پر کنند پ تو سط آن پولها دیگر اقوام را تهدید کنند.
خارکش

>>>   هرکس دیورند را برسمیت میشناسد خاین ووطن فروش است

>>>   تو کدام .....ومالک ای وطن هستید شما خود یک مها جر از سمت تا جکستان است اول باید همرای شما پنجشیری و بد خشنانی و اولاده چنگیز معا مله شود شما بروید به تا جکستان قوم چغتای و اوکتای برود به مفلستان باز ما پشتونها معا مله خط دیورند را حل فصل می کنیم شما هیچ اختیار و حق ندارید که تبصره در مورد خط دیورند بکنید شما خود اب خودرا پف پف کرده بخورید که دهن شما را نسوزاند خوب یادم است در شورای ملی روزی از دست چند تا وکیل پشتون به اندازه بی اب و بی ابروبی عزت شدید که جراات نفس کشیدن را نداشتید والله حتی دل من برایت سوخت جرا انسان به ای قدر بی عزت و بی ابرو شود همان روزیکه شما شدید کدام تاجک ویا هزاره در همان روز از خودت دفاع کرد همه مانندی موش خودرا ارام گرفتند خودت سر خم نگاه می کردی

>>>   اگر بحث دیورند تمام شده یک موضوع دیگر را بگوئید تا ازان سو استفاده کنم
کرزی

>>>   تجربه ای تاریخی نشان میدهد که در جدال سیاسی و حقوق مربوط به آن
کشوری برنده است که زور دارد . مخصوصآ در قضیه ایکه ۱۲۴ سال ازان
میگزرد و اسناد قطعی که توان ثبوت را از ما می گیرد وجود دارد که یکی
چند بار هم از آرشیف و موزیم مشهور ارایه شده .
نتیجه ای این دعوی جز تشدید به تنش فایده ای ندارد .
فروغ کابل

>>>   همی تو کی هستی که به رسمیت بنشناسی یا نشناسی و باز کی ازتو پرسان کرده که پایت را بالا میکنی که مرا هم نعل کنید،؟؟؟؟؟؟

>>>   کمپاین میکند تا رئیس جمهور بعدی مردم دالر دوست شود و کم کم پروژه امریکا را موفقیت بخشند

>>>   آقای پشتون بی سواداولا که ما تاجکان از تاجکستان نیستیم وریشه5هزار یاله در این مرزو بوم داریم خراسان بزرگ 5هزار سال است که توسط تاجکان رهبری میشود واقوام دیگر شما پشتون ها 300سال هست حکومت فاسدتان خراسان ما را خراسانی که تا ما رهبرش بودیم مولوی متولد میشد ابو علی سینا متولد میشد ناصر خسرو متولد میشد تا شما اسراعیلی حکومت را از صفویه پس گرفتین ازان موقع افتخاری نبوده که هیچ خودتان راهم بد بخت ووطن فروش کرده اید در ضمن شما پشتون ها خیال نکنید که اثلیت تان خراسانی هست نه شما ریشه اسراعیلی وهندی دارید ودر زمان تیموری ها به شما اجازه داده شد که به خاک ما وارد شوید که بد بختانه صاحب شدید وگر نه پشتون را چه به کابل وهرات ومزار وجوزجانان دیگر شهر ها

>>>   بعث به رسمیت نشناختن دیورند به مانند همان طنزیست که گفته اند مسافری را کسی درقریه جاه نمیداد وآن مسافر میگفت اسپ بنده ره در منزل شاه ببندید.
متاسفانه یک توده ازمردم درین سرزمین میزیند که اگر اجازه داده شوند بالای اروپا وسه قاره دیگر ادعای ارضی خواهند کرد.خوب این هم ازشوربختی مان است که با همچون یک طرز تفکر هم وطن باشیم وتاقیام قیامت به مثابه یک انسان که در عصرحجر زنده گی میکرد محکوم به ادامه حیات باشیم.
نوید نشید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است