ترامپ در مقابل کوریای شمالی کوتاه آمد
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۶/۷/۲۴ کد خبر: 140059 منبع: پرینت

ترامپ که در هفته‌ها و روزهای گذشته پشت‌سر هم کوریای شمالی را تهدید می‌کرد و دیگر اعضای دولتش را برای آغاز گفتگو با پیونگ‌یانگ مورد انتقاد قرار می داد اکنون از آمادگی خود برای گفتگو با کوریای شمالی می‌گوید.

رییس‌جمهور آمریکا در عقب‌نشینی آشکار نسبت به اظهارات اخیر خود اعلام کرد که آمادگی دارد با کوریای شمالی وارد گفتگو شود.

بنا به گزارش لس‌آنجلس تایمز دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا روز شنبه در جمه خبرنگاران در پاسخ به تهدیدهای اخیر کوریای شمالی گفته که آمریکا آمادگی کامل برای رویارویی با هر اتفاقی را دارد اما در عین حال تاکید کرده آمادگی دارد تا درباره مساله برنامه هسته‌ای پیونگ‌یانگ با این کشور گفتگو کند.

لس‌آنجلس‌ تایمز یادآوری می‌کند که دونالد ترامپ که اخیرا به رکس تیلرسون وزیر خارجه خود طعنه می‌زند که با تلاش برای گفتگو با کوریای شمالی وقت خود را تلف می‌کند حالا از آمادگی برای گفتگو با پیونگ‌یانگ می‌گوید.

رییس‌جمهور آمریکا در هفته‌های گذشته و همزمان با افزایش تنش بین واشنگتن و پیونگ‌یانگ در واکنش به خبرهایی مبنی بر تلاش وزیر خارجه و وزیر دفاع آمریکا برای آغاز گفتگو با کوریای شمالی با تحقیر نوشت: رکس تیلرسون وقت خود را تلف می‌کند بیش 25 سال است که با کوریای شمالی گفتگو می‌کنیم و میلیاردها دالر خرج کرده‌ایم اما هیچ چیزی به دست نیاورده‌ایم، مساله کوریای شمالی تنها یک راه‌حل دارد!.

پس از تحریم های یک‌جانبه آمریکا و تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه کوریای شمالی و رزمایش های تحریک‌آمیز آمریکا و کوریای شمالی و کوریای جنوبی در مرزهای کوریای شمالی و تهدیدهای دونالد ترامپ مبنی بر نابودی کامل کوریای شمالی، پیونگ‌یانگ بارها تهدیدکرده که با موشک های قاره‌پیما خود قلمرو آمریکا و به‌ویژه جزیره گوام را هدف قرار خواهد داد.

دونالد ترامپ اما تاکید کرد: باورم کنید اگر مساله با گفتگو حل نشود، ما کاملا آمادگی داریم، بیش از هر زمانی آمادگی داریم.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
کوریای شمالی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است