ربانی اولین بنیانگذار نهضت در کشور است
استاد شهید اولین کسی بود در فضایی که در آن الحاد و بی خدایی شروع شده بود، اساس نهضت اسلامی را به عنوان اولین رهبر جمعیت اسلامی افغانستان را تعیین کرد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۸    ۱۳۹۶/۷/۲۴ کد خبر: 140083 منبع: پرینت

همایش بزرگ مردمی به مناسبت بزرگداشت از ششمین سالگرد شهادت رهبر جهاد و مقاومت و شهید صلح مردم افغانستان، برهان الدین ربانی در فیض آباد مرکز ولایت بدخشان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، بسم الله محمدی وزیر دفاع پیشین و عضو شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان در این مراسم می گوید: استاد شهید تمام عمر انسانی شریف خود را در راه دعوت، در راه مبارزه، در راه خدمت به اسلام و وطن گذراند. برای ایشان جنات برین آرزو می کنیم.

وی افزود: امروز ششمین سالیاد استاد بزرگوار است. شخصیتی که دور اندیش بود و تمام عمر خو را در راه خدا و دفاع از وطن وقف کرد. خون خود را در همین راه به خاطر نجات وطن داد.

محمدی می گوید: صحبت کردن در مورد چنین شخصیتی که در نیم قرن تاریخش را رقم زد و تاثیرگزارترین شخصیت در تاریخ پنجاه سال اخیر افغانستان بوده است و این کار ساده ای نمی باشد. هر زاویه و هر گوشه شخصیت استاد را که مرور کنیم روزها و ماه ها کافی است که درمورد آن صحبت کنیم. من هم افتخار آن را داشتیم که از سال 58 به این طرف در کنار این استاد بزرگ خدمت کنم.

محمدی وزیر دفاع پیشین، در خصوص بنیاد گزاری استاد از حزب جمعیت می گوید: استاد شهید اولین کسی بود که نهضت اسلامی را در یک فضایی که داشت در آن دولت، الحاد و بی خدایی شروع شود در افغانستان و فضا را زهر آلود کرده بود. در چنین شرایطی اساس نهضت اسلامی را به عنوان اولین رهبر جمعیت اسلامی افغانستان را تعیین کرد.

وی افزود: جمعیت اسلامی افغانستان از بدو پیدایش تا به امروز یک حزب فراگیر، یک حزب ملی، یک حزب اسلامی و یک حزبی که توانست تاثیرگزاری کند، در طول دو دوره جهاد و مقاومت تا اکنون هم قرار دارد. استاد ربانی به عنوان رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان، حزب مطبوع خود را به پنجه آهنین مانند سایر احزاب دیگری که وجود دارد آن را اداره نمی کند. آن ها فرصت می دادند برای فرماندهان خود که از خود ابتکارات داشته باشند و حزب را به بهترین سمت هدایت کنند و در این راه موفق هم بود.به همین دلیل است که می بینیم که جمعیت اسلامی افغانستان در طول دوران جهان و مقاومت همگی در گوشه گوشه افغانستان نقش داشتند و جمعیت اسلامی افغانستان با داشتن فرماندهان بسیار قهرمان و محبوبی که اکثریت شان در اینجا هستند و برخی از آنها هم شهید شدند نقش پر رنگ و مثمر ثمری امروز در افغانستان دارند.

محمدی بیان داشت: شهید ربانی میخ محکمی در عرصه شهادت و رشادت و فداکاری برای مجاهدین کوبید و راه و یاد و خاطره وی تا هنوز ادامه دارد و همچنان ادامه خواهد داشت. حزب وی محبوب مردم عام افغانستان بوده و همچنان هم می باشد و این مایه افتخار و مباهات اعضای حزب که از هر قومی است و همه مردم افغانستان و بخصوص مردم مجاهد افغانستان می باشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محمدی
ربانی
نظرات بینندگان:

>>>   بلی ربانی کسی بود که بنیاد نهضت اسلامی را گذاشت و این درحالی بود که بی خدایی در کشور مروج شد اما وجدان حکم قاضی را به خود گرفته بود! مردم با وجدان پاک زندگی میکردم و با نعرۀ الله اکبر دست به قتل، کشتار و چپاول نه زدند، خدمت مردم مرام آن به اصطلاح بی خدایان بود و برتری جویی و انحصار قدرت وجود نداشت! اما این نهضت اسلامی تحت نام دین چی کرد؟ جانی را قوماندان ساخت، چپاول گر را رئیس ساخت، تجار پشقل را وزیر داخله ساخت، قاچاقبر و فروشندۀ مواد مخدر را به قدرت رساند، غاصبین زمین را در مدیریت ها گماشت، تولین کننده گان هیروئین را مسند نشین حکومت ساخت، انسانیت را از ارزش انداخت، اسلام را به سطح جهان بدنام ساخت، طالب را بوجود آورد و صد ها رضالت دیگر!
هرآنیکه عمال این همه جنایات را مورد خطاب قرار داده و جنایات شان را به رخ شان بکشی، میخزند در تحت چتر ننگین جهاد و نهضت اسلامی! ننگ تان باد! زمانی خواهد رسید که مردم الله اکبر گفته شما تجاران سیاسی را به جهنم خواهند فرستاد انشاءالله
میهن زرغون

>>>   واقعا استاد خوب بود اما تعدادی با استفاده از نام جهاد ومقاومت کدام دزدی اختلاس بود که نکردند مثلا یکی تنها چهارملیون دالربشقل خریداری کرده بود قسم این چندین اختلاس ودزدی دیگر
ر

>>>   بسم الله خان ترا بخدا، ترا به قران، ترا به پیغمبر که تو براستی در غم دین هستی یا در غم ملیونهایی که ازین راه پیدا کرده ای؟؟؟؟؟

>>>   گروه اخوانی ها در زمان ظاهرشاه وداود شاه تاسیس شده بسم الله میکوید درفضایی که در آن الحاد و بی خدایی شروع شده بود، !
یعنی افغانستان درزمان مجاهدین به اسلام مشرف شده!

>>>   حقیقت اینست که وقتی تمام جان فشانی ها و کاکردگی های جمعیت اسلامی را در یک قرن میبینیم حقا که جهاد ایشان در مقابل شوروی سابق قابل قدر است
لیکن، معاملات شان بخاطر رسیدن به قدرت خصوصآ و خصوصآ اشغال افغانستان توسط چهل و هشت کشور به همکاری جمعیت اسلامی اشتباه بزرگ، نابخشودنی و گناه جبران ناپذیر است
همچنان برادران جمعیت اسلامی باید بپذیرند و قبول کنند که در طول شانزده سال اشغال اضافه از ۸۵ فیصد پول، چوکی و امکانات دولت که توسط خارجی ها تمویل شده نزد ایشان ( جمعیتی ها ) بود و است اما ، چه کردند ؟؟؟
اگر جمعیت اسلامی جهاد در مقابل شوروی را به اصطلاح در رخ مردم میکشند باید بدانند که همین جمعیت اسلامی وطن را به امریکا فروختند
سیدعبدالغفور

>>>   استاد شهید اولین کسی بود در فضایی که در آن الحاد و بی خدایی شروع شده بود، اساس نهضت اسلامی را به عنوان اولین رهبر جمعیت اسلامی افغانستان را تعیین کرد مګراشخاصی درین نهضت جای ګرفتند که بنا بر دزدی فساد و بچه بازی بینی استاد را از بیخ بریدند.

>>>   میهن زرغون چیزی که گفتی نظرهمه مردم است بجز این دزدان
تجارت بنام اسلام حتی از تجارت تریاک هم بادرامد تراست

>>>   بسم الله خان تنها ده هزاردالر دارد باقی اگرداشته باشد ازگوشت خوگ هم برایش حرام تر حالا باورکردید؟؟
صرف ده هزاردالر دربانک جرمنی کنار بول کرزی صاحب

>>>   شما آن دورآنها را الحاد وغیره ...... وانمودکرده اید
ولی در امان وقت یک دست آورد بسیار بزرگ که تماما
جهان اسلا افتخار میکند وآند آور تفسیر قرانگریم کابلی
است وهمچنان دخترها و خانمها همه همه دراهنیت روحی
زندگی میکردن ما از دست آورد شماها قتل دوذدی جنایت
رشوت ویرانی کشور چیز دیگر راندیم
آفتاب به دوانگشت پت نشده درغیر ایصورت دست آورد
شما چه بوده است.
مهاجر ایران

>>>   پنچرمین شنا تا حال از دنیا هیچ خبر ندارید تمام عمر تان همرایی موبلین سوخته و ګریس تیر شد و همین چپاولګران وطن فرړش بود که شما دزدان به این سطح رسیدید ایا شما متن کامل بخاطر ساخت یک ولسوالی نوشته میتوانید. و اګر بنویسید اولین کلمه تان حرف دزدی خواهد بود و ساخت پلان برای وند زدن دالر. منافقین در شرف زوال هستند و انشاللله به زودی روانه دوزخ میشوید

>>>   بسم الله خان واقعآ یک مردمبارز وقوی در برابر گروه های تروریزم ودهشت افگن است این آدم قابل توصیف است.

>>>   آقای محمدیاز پولهاییکه از راه دزدی وغارت وزارت دفاع واز سوی استفاده از نام احمد. شاه مسعود هنوز هم دم از اسلام میزنی ،یک مسلمان باید. ترس از الله داشته باشد،توکل به الله متعال داشته باشد نناز های پیجگانه را به خضوع وخشوع اهدا کند از پول ودارای خود. در راه الله متعال نفقه دهد،اگر خودت این خواص ها داری پس خود. را مسلمان بنام گرنه همه تو. را دزد ،سو استفاده از دارای دولت جابجای اشخاص وافرادی وابسته به خودت تان در دستگاه دولتی ،چور وچپاولگری نشانه مسلمانی نیست ،صبر وتعمل واز خود گزری ودر راه هدف راستکار بودن ودر اخیر شما به اساس نامه برنامه حزب جمعیت هم آراسته نبودید ورنه اعمال خراب وضد. اسلامی اجرا نمیکردید.
عبدالله ریحان

>>>   با وجود کاستی ها و که در وجود مجاهدین با آنهم میتوان به یکایک این مجاهدین واقعی حساب کرد.
آنهائیکه در صدد بدنام سازی آگاهانه یا غیر آگانه مجاهدین اند و از معایب کوچک بزرگنمائی میکنند و حقایق جامعه را درک ندارند که این همه داشته امروزی ثمره دست همین مجاهدین است.
غازی کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است