انتقاد مجلس از برخورد بد مسوولان سفارت افغانستان
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۱۷    ۱۳۹۶/۷/۲۴ کد خبر: 140093 منبع: پرینت

برخی از وکلای پارلمان افغانستان از برخورد نادرست برخی مسولان سفارت افغانستان در سویدن و آلمان با مهاجران افغانستانی، به شدت انتقاد کردند.

برخی وکلای پارلمان کشور در نشست روز دوشنبه گفتند که برخی مسوولان سفارت افغانستان در سویدن و آلمان با مهاجران برخورد نادرستی دارند و حتی در برخی موارد مهاجران را لت وکوب و توهین کرده‌اند.

به گفته این وکلا، مهاجرانی مربوط به اقوام خاص افغانستان در سفارت سویدن و آلمان اهانت شده‌اند.

شاه گل رضایی یک عضو مجلس نمایندگان افغانستان گفت: مسولان سفارت افغانستان در سویدن و آلمان بدون در نظرداشت معیارهای قانون اساسی، با مهاجران برخورد قوم گرایانه و متعصبانه دارند و به برخی مهاجران از یک قوم خاص کشور را لت وکوب کرده و گفته است که شما به گورستان بروید.

در همین باره عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان گفت: لت و کوب مهاجران و توهین به زبان رسمی کشور از سوی دیپلمات‌ها غیر قابل تحمل است، نمایندگی‌های سیاسی در بیرون از کشور مسوولیت دارند به مشکلات مهاجران رسیدگی کنند نه این که به آنان توهین کنند.

رییس مجلس نمایندگان افغانستان به کمیسیون روابط بین‌المللی دستور داد تا مقام‌های وزارت خارجه این کشور را در پیوند به اتفاقاتی که در سفارت افغانستان در سویدن و دیگر سفارت‌های کشور دعوت کرده و مورد بازپرس قرار دهد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مجلس
مهاجران
نظرات بینندگان:

>>>   باید هرکسیکه در برابرش بد رفتاری فاشیسم انجام می‌شود باید بزود ترین فرصت به بخش شکایات حقوق بشر آلمان مراجعه کند.

>>>   این پدیده در اکثریت سفارت خانه ها و قونسلگری ها جریان دارد و در اکثریت موارد سفراء نقش دارند، سفراء از حمایتهای مقامات فاسد برخوردار هستند که آنها را مجازات خواهند نمود؟ اینگونه افراد فورا منفک و به سارنوالی معرفی گردند ولی در برخی از سفارتخانه ها برای افراد متعصب امتیازات داده میشود. برادران پشتون ما آزرده نشوند اینها در پدیده یک مقدار پیشقدم هستند وناآگانه برنامه آی ایس آی را بالای هموطنان عزیز خود تطبیق مینمایند.
بااحترام
شیرزی بغلانی

>>>   تبعیض و توهین را بیاید در جنرال قونسلگری بن بینیبد. فاشیست های سازمان یافته حکومت میکنند. حتی بوی و کثافت داخل جنرال قونسلگری بوی تبعیض را گرفته است. با وجود اینکه سخت از این کلمه نفرتم می اید اما مجبورم واقعیت های عینی را که بد بختانه بالا مردم مجبور و بیگناه کشورم در آلمان تاثیر گزار است بیان کنم. بیبینید چرا تعدادی دیپلوماتان تاجک یا هراز و غیر از سفارت و جنرال قونسلگری هاافغانستان در جرمنی دور و بجای آنها همه از برادران پشتون را حاکم ساخته اند.واقعیت تلخ سفیر برلین پشتون جنرال قونسل در مونشن پشتون جنرال قونسل در بن پشتون. ایا هدف ریاست جمهوری اشکار نیست که چه می خواهد؟

>>>   بیچاره ها و درمانده ها کدام مجلس؟ کدام نماینده؟ به این شاه گل ها بگویید که شوهر کنند زمان و زمین به زن عذب نفرین می کند. به ابراهیمی باید گفت خجالت نمی کشید این چه ریاستی است و کدام پارلمان؟ بی ننگ های تاریخ گروگان های شکم و هوس خود فروخته های بی غیرت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است