پاپ: به جنگ و خشونت پایان دهید
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۲۱    ۱۳۹۶/۷/۲۴ کد خبر: 140094 منبع: پرینت

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک جهان خطاب به رهبران کشور های جهان گفت: به جنگ و مبارزه پایان دهید و انسان هارا به رنج و آوارگی نکشید.

رهبر کاتوليک های جهان روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی غذا از رهبران کشورهای سراسر جهان خواست جهت جلوگيری از موج مهاجرت شهروندان کشورهای فقير برای به دست آوردن نان روزانۀ خود به جنگ پايان دهند. و برای مقابله با مصايب ناشی از تغييرات جوی کره زمين و محو گرسنگی در جهان به پا خيزند.

رهبر کاتولیک های جهان روز دوشنبه در سخنانی بمناسبت روز جهانی غذا خواهان مبارزه با گرسنگی در سراسر جهان از طریق پایان دادن به جنگ و مبارزه با تغییرات آب و هوایی مرتبط با بلایای طبیعی شد که مردم را برای امرار معاش ناگزیر به ترک خانه هایشان می کند.

پاپ فرانسیس چالش گرسنگی، تغییرات آب و هوایی و مهاجرت را مرتبط به یکدیگر توصیف کرد و از توافق پاریس بعنوان نمونه مطلوب همکاری و تعهد دولت ها برای مبارزه با آلودگی هوا و افزایش دمای ناشی از آن نام برد و در عبارتی که بنظر می رسد طعنه ای به آمریکا باشدف گفت متاسفانه بعضی کشورها تلاش می کنند از توافق پاریس فاصله بگیرند.

بر اساس پیمان پاریس آمریکا متعهد شده بود بین ۲۶ تا ۲۸ درصد گازهای گلخانه ای اش را کاهش دهد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ماه ژوئن و تنها مدتی پس از دیدار با پاپ که از موافقان سرسخت این توافق است، اعلام کرد آمریکا از پیمان پاریس خارج می شود.

یکی از مقامات واتیکان این تصمیم را سیلی ای به صورت پاپ و واتیکان نامیده بود.

رییس جمهوری آمریکا می گوید توافق تغییرات اقلیمی به ضرر آمریکا تنظیم شده و هزاران فرصت شغلی در این کشور را از بین می برد. آقای ترامپ خواستار مذاکره دوباره درباره تغییرات اقلیمی شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پاپ
جنگ
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است