خلیلی به دیدار سیاف رفت
 
تاریخ انتشار:   ۲۱:۵۸    ۱۳۹۶/۷/۲۴ کد خبر: 140097 منبع: پرینت

محمد کریم خلیلی رییس شورای صلح و معاون پیشین ریاست جمهوری، روز دوشنبه با عبدالرب رسول سیاف رهبر جهادی و رییس شورای رهبری حراست و ثبات، دیدار نمود.
در این دیدار روی اوضاع جاری کشور، به ویژه چگونگی روند صلح، گفتگو شد.

خلیلی رییس شورای صلح، نقش و همکاری رهبران سیاسی و شخصیت های ملی را در حمایت از روند صلح با اهمیت دانسته و خواهان همکاری استاد عبدالرب رسول سیاف رهبری جهادی، در این زمینه، شد.

عبدالرب رسول سیاف رییس شورای رهبری حراست و ثبات، ضمن اینکه بر حمایتش از روند صلح کشور، تأکید کرد، به برخی از فرصت ها و چالش های موجود در این روند، اشاره نمود.

رییس شورای عالی صلح، در روزهای آغازین کارش گفته بود که برای پیشبرد روند صلح با رهبران جهادی و ملی، شخصیتهای سیاسی، نهادهای ملی، احزاب سیاسی، نهادهای مدافع حقوق بشر و حقوق زنان و جامعه مدنی مشوره می‌ نماید.
به گفته وی صلح زمانی امکان پذیر است که تمام طرفها در آن مشارکت مؤثر داشته باشد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
خلیلی
سیاف
نظرات بینندگان:

>>>   سر خلیلی هم بوی قورمه میته فکر کنم نوبت رفتنش نزدیک است به اسم شورای صلح یک یک دانه چیده میروند.

>>>   خلیلی و سیاف سالها پیش در همان جا در همان مکان از کشته ها پشته ها ساخت
جاغوری

>>>   خلیلی که رئیس شورای صلح است بدیدار سیاف رفت تا بین او وحکومت صلح کند حالا که اشرار صلح نمیکنند باشد کمبیبون هم بیکار ننشبند واقلا در بین خود صلح کنیم چون کمیسیون داریم

>>>   دزد ها باز به تحرک در آمده اند!!
آیا مردم افشار جنایات سیاف و خلیلی را که باعث کشتن اطفال در گهواره شدند فراموش کرده اند؟؟
آیا آن حرفهای سیاف را در روزهای اول آمدن اش "شیعه ها" را کافر میدانست فراموش کرده اند؟؟؟

>>>   میگویند که خلیلی نزد پشم الله خان رفته و زاری کرده که به لحاظ خدا چند حدیث در تقبیح "لویه جرگه عنعنوی" و تقدیس شورای "حل و عقد" جور کو اگه نی در به در میشیم وگلیم "جهاد" ساختگی ما جمع میشه و باز ما را هم "گیلم جم" میگن!!

>>>   گفته میشه که اشرف غنی،گلمرجان، خلیلی و سیاف موافقه کرده اند که برای جلوگیری از جور شدن لویه جرگه هرچه زودتر شورای حل و عقد دایر شود. البته درینمورد از جان کری هم کمک خواسته اند.

>>>   انجا که شرم رخت بر بست وحیا وجود نداشت هرچه میکنند وهرطوری که دلشان خواست می نویسند شورای به اصطلاح صلح که یک منبع خوب اقتصادی برای گردانندگان ان است از تقریبا دو دهه بدینسو مشغول بدی وبستان اند وصدها ملیون دالر حیف ومیل گردیده ومیگردد هیچ نوع دست اورد ملموس وعملی نداشته تنها توانسته شکم کارمندان وجیب ممثلین خودرا سیر وپر نماید از ربانی تا حضرت وبلاخره صاحب ده ها شهرک وتعمیر وبنایات مفخم{خلیلی}منبع خوبی برای امتیاز دهی ومعاملات سیاسی بوده در بیرون جزءی ترین تاثیر ان را به ذره بین هم نمیتوان دید
در جای که کار به دست بیرونی ها باشد ومقترات ملت وکشور را خارجی ها در اداره ومنترول داشته باشند وتمویل وکلید جنگ هردوطرف را یک منبع در اختیار داشته باشد این دید وباز دید ها بی اثر وفاقد ارزش عملی بوده در طول سالیان متمادی جز قتل وکشتار وخون ریزی چیزی به بار نیاورده است
اقای خلیلی شاید سهم جناب استاد را ازین شرکت تجارتی برایش رسانیده وخود رسید سهمیه را از ایشان اخذ نموده اند زیرا نمی شود ونمی توانند این همه امتیاز ها ومبالغی هنگفت را به تنهای حیف ومیل نمایند باید برای انهای که نقش دارند وقدرت افشاگری وبیان حقایق را ایفا مینمایند سهم بدهند وبه اشتراک هم روی حقایق موجود پرده بی اندازند
همه میدانند که خارجی ها هم که برای گردانندگان این موسسه چک سفید داده اند و به جولان گران این بازی میدان میدهند استفاده های ابزاری خودرا صد چندان مینمایند وریشه های استعماری خودرا تا اعماق خاک می دوانند و اخرین میخ های اشغال واستثمار وبهره کشی را در تابوت این ملت ازاده می کوبند وهمیشه این نقش را به عهده ای حضرات کرام وعلمای عظام ومخدومها وبازماندگان انها !!! می سپارند واینها را بهترین اله ونزدیک ترین راه برای رسیدن ارمانهای خود یافته اند
معلم محمد داود از لیسه ای صمیم

>>>   هموطنان عزیز:
ترانه صلح آقای خلیلی هرروزازتلویزیون نگاه بلند است ،خبرشدیم که آقای خلیلی بدیدارآقای سیاف رفته است حالابپرسیم:
1-دراین دیدارروی اوضاع جاری کشوروروندصلح گفتگوصورت گرفته است،این بدان معناست که گویاآقای سیاف ازاوضاع بیخبروراجع به روند صلح هم چیزی نمیداند.
آقای خلیلی ،جناب سیاف درتمام جریانات شامل ونسبت به شمابیشترآگاه است معلوم نشدکه شماکدام گپ جدیدرابه آقای سیاف رسانیدیدکه مردم درجریان نشده است؟
2-تذکرداده شده است که آقای خلیلی بخاطرصلح بارهبران مشوره میکند،فکرمیکنیدهنوزصلح افغانستان درمرحله مشوره بارهبران قراردارد؟آیا16 سال که شماهم درراس قدرت بودیدوجناب سیاف صاحب هم درکنارشمابود برای مشوره بارهبران کافی نبود؟آیا16سال دیگرمردم بجان رسیده افغانستان تحمل قتل وکشتار را دارد که منتظرمشوره های شماباشند؟
3-یک امتیازوتحسین راداریدکه به بهانه مشوره برای صلح دردسترخوان سیاف صاحب نشستیدوشکررنجی های گذشته رانادیده گرفتید،این هم یک دست آورداست اقلا دوریش سفیدباهم دیداردوستانه کردند،آفرین برشما.
4-منفعت دیگراینست که برای تلویزیون نگاه اقلایک سوژه پیداشدکه چندروزلبخندهای صلح نمای شمارا درضیافت آقای سیاف به دیدغرب کابل بزند،این هم یک کارکلان است وگرنه مامورین نگاه چه میکردند؟
هموطنان عزیزاین حکایتهابسیارکهنه شده وازکارافتاده است فقط بزعم شان دوام واستمرارقدرت وچوکی را زیرسایه این نمایش ها جستجومیکنند.
پناه ببریدبه خداوندمنان وبرای نجات ازین ظلم درب عنایت اورابکوبید.
هموطن شماازکابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است