ترکیه از بارزانی خواست تا کرکوک را ترک کند
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۷    ۱۳۹۶/۷/۲۵ کد خبر: 140115 منبع: پرینت

منابع خبری اعلام کرده‌اند که نخست‌وزیر ترکیه به مسعود بارزانی پیشنهاد داده است تا در مقابل بازگشایی گذرگاه های مرزی ترکیه، کرکوک و نفت آن را رها کند.

یک منبع خبری به پایگاه الغد پرس گفته‌ است که «بینالی ییلدیریم» نخست‌وزیر ترکیه در تماس تلفنی با «مسعود بارزانی» به وی پیشنهاد کرده است که در مقابل بازگشایی گذرگاه های ترکیه به منطقه کردستان، کرکوک و نفت آن را رها کند.

بنا بر این گزارش، بارزانی نیز از ترکیه خواسته است تا برای توقف پیشروی نیروهای عراقی واسطه شود.

این منبع خبری که خواستار عدم افشای نامش شده، در ادامه گفت: پس از اینکه ایران گذرگاه های خود را به روی منطقه کردستان بست، ترکیه تنها راه تنفس این منطقه محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه اطلاعی از موافقت یا عدم موافقت بارزانی از پیشنهاد ترکیه ندارد؛ تاکید کرد: گذرگاه ترکیه منافع بسیاری برای بارزانی دارد و مسیر 7 میلیارد دالر تبادل تجاری سالانه با ترکیه است.

وی افزود: عملیات تسلط بر کرکوک بسیار عالی و بدون تلفات قابل ذکری پیش می‌رود و بیشتر مناطق در عرض چند ساعت به کنترل نیروهای عراقی در آمده است و همچنین هیچ درگیری با مردم کرکوک که رسانه‌های کردی تلاش داشتند آنها را به خیابان بکشانند به وجود نیامد.

این منبع خبری همچنین گفت: استان‌های منطقه کردستان مدتی است که با خروج شرکت‌ها و سرمایه‌داران و تجار، بیشتر ذخایر غذایی خود را از دست داده‌اند و این مساله باعث شده است تا گذرگاه شمالی کردستان عراق با ترکیه نزد مسعود بارزانی اهمیت بالایی پیدا کند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترکیه
کرکوک
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است