سرزمین مشق تروریزم
آنجا که طالب بر می خیزد و داعش می نشیند
طالبان وابسته به همسایه اما در حمایت امریکا بدل به نیروی ویرانگری شد که نه به انسانیت رحم می کند و نه به دین و مذهب که اکنون در قالب داعش در حال پوست اندازی است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۱۹    ۱۳۹۶/۷/۲۵ کد خبر: 140129 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، غرب برای دفع خطر شوروی سابق با حمایت بی بدیل افراط گری دهه هشتاد در پی تبدیل افغانستان به ویتنام سربازان سرخ بود اما آنچه برداشت کرد، گروه های تروریستی بود که جهان را در بُهت جنایت ها و کشور را در ویرانی و جنگ فرو برد.

طالبانی که از بدنه القاعده در افغانستان پایه گذاری شد هرچند متصل به همسایه خبیث اما در حمایت امریکا به وجود آمد و بدل به نیروی ویرانگری شد که نه به انسانیت رحم می کند و نه به دین و مذهب و اکنون خود را هم قالب داعش کرده است.
و حال مرزی میان طالب و داعش وجود دارد؟

اگر برخی درون حکومتی ها و بخصوص کرزی و غنی با تمامی توان سعی در جداسازی طالبان از عنوان دشمن و تروریست دارند جای بحث دارد که ریشه در منافع پشتونی است اما در حقیقت، آنجا که طالبان از مردم و جزی از کشور خوانده می شود در سیاست های پنهانِ غربی و تباری نهفته زیرا این گروه خشن افراطی به عنوان سلاحی برای تحقق اهداف در دست کاخ سفید به وجود آمد و دوام دار می باشد.

تلاش حکومت برای قایل شدن مرز میان طالب و داعش برای تلطیف کردن چهره طالبان است و مشروعیت سیاسی و اجتماعی بخشیدن به این گروه تروریستی که طی دهه های گذشته، جان هزاران هزار تن را گرفت، میلیون ها تن را آواره کرد و اسفناکتر: ریشه دواندن خشونت و افراط گری در جامعه است و تضمین بقای خود.

کرزی و غنی یا هر رهبر پشتون دیگر، هرچند در مقابل یکدیگر بر سر قدرت به ستیز بپردازند در فکر و عمل خواهان طالبان هستند و آنگونه که آنان را ذخیره های قومی و رقمی برای بلندکردن جمعیت پشتون ها می بینند نه از مردم بلکه از این گروه تروریستی حمایت می کنند و خواهند کرد.

هرچند تلخی طالبان بر این سرزمین تمامی ندارد اما این نکته را نباید فراموش کرد که آنان نفوذ بالایی در میان قومیت های پشتون دارند و زیر چتر حمایت حکومت به سادگی در تمامی نقاط کشور جابه جا شده و به کشتار و ویرانی می پردازند.

از سوی دیگر، داعش تنها پروژه ای برای بدل کردن تروریسم به بعدی ویرانگرتر می باشد و تنها دلیل نبرد طالب و داعش در شرق، منابع مالی بوده و شمال و بخصوص میرزاولنگ نشان داد که چه اتحادی در میان آنان با اهدافی مشترک در جریان می باشد.

امریکا که دهه هاست با سلاح طالبان توانست خاورمیانه را زیرسلطه قرار دهد و به قدرت نمایی مقابل دشمنان دیرینه خود بپردازد اکنون در پی جابه جایی داعش و ادغام نیروهای طالب به این گروه تروریستی است زیرا هیچ گروه افراط گری نمی تواند تا ابد زیر یک نام و مکتب دوام آورد.

اینکه طالب با داعش متفاوت است برای مردم افغانستان یک معنا می دهد: جنگ و کشتار اما برای حکومت مرز میان طالب و داعش سبب کناررفتن فشار جنایت های عظیم از شانه طالبان است که همان سرعت بخشیدن به برنامه صلح و ادغام در قدرت می باشد.

و حال اگر این دو گروه زیر یک پرچم قرار گیرند نیز برای ارگ نشیان می تواند توام با امتیازهای گذشته باشد اما با هزینه ای بیشتر و به عبارتی، زمانی که منشا پیدایش و منبع تمویل و حمایت کنندگان گروه های تروریستی یک قدرت باشد، تفاوت تنها در نام خلاصه می شود باقی یکی است.

همانگونه که طالبان طی زمان از یک گروه افراطی با سرمنشا خارجی بدل به جزی از کشور و ملت شده اند داعش نیز با تلاش درون حکومتی های خاین، زیر نام افغانستان قرار خواهند گرفت و کشور تبدیل به سرزمین افراط گری و مشق تروریست خواهد شد.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
طالب
داعش
نظرات بینندگان:

>>>   طالب گوساله یی بود که به لطف پرورش کرزی تبدیل به گاو شد و حالا نامش را گذاشته اند داعش و مسوولیت غنی است
که از این گاو ها به گونه تخصصی مراقبت کند و گله گله آنهارا به چراگاه های آسیای میانه بفرستد.
شاید هم شایعه نامزدی مریم غنی و پسر ملا هیبتالله به این مثله ارتباط دارد.

>>>   آنجا افغانستان است

>>>   زهی طالب خبیث داعش خبیث است
خبیث اندر خبیث اندر خبیث است
هر آنکو فرق میگزارد در این دو
یقین میدان خبیث ابن خبیث است

>>>   مشكل ما ؛ بيشتر دروني است.
اگر شما تاريخ را بحيث يك درس عبرت قبول داريد، اين را بايد قبول كنيد كه:
درين وحشت سرا كه نامش را افغانستان گذاشته اند، پادشاهان وخاندان هاي حاكم؛ خود؛ جاده صاف كن هاي قواي اجنبي شده اند.

>>>   این داعیش صهیونیست =پیروی هیچ دنی نیست===
این داعیش شیطان است= دشمنی خدا دشنمنی قرآن است=
این داعیش بی پدر = از دین ندارد خبر==
چشمی داعیش کور است= داعیش آدم خور است==
لعنت بر اسرائیل لعنت داعیش لعنت بر طالیب نما ها

>>>   لطیف پدرام:

ما مردمان مظلوم همه ی اقوام خواهران و برادران هم هستیم. اما برای تشدید مبارزه ی ملی و تحقق عدالت قومی باید مرز ما با کرزی، غنی، حکمتیار، اتمر و بقیه ی شوونیست ها روشن باشد. یک عده تاجیک های مزدورمنش، ذیل نام همبستگی، وحدت ملی، اتفاق ملی و برادری سلطه و رهبری ی شوونیست های پشتون را بر ما تحمیل میکنند.مرز ما با شوونیست های پشتون باید روشن باشد. اگر گفتگو می کنیم موضوع باید روشن و علنی باشد. به سخن زنده یاد سیدجلال آل احمد مرز میان خدمت و خیانت کجا است؟ من با مظلوم های قوم پشتون و هر قوم دیگر برادر هستم، اما با ظالمان و ستمگران شان در نبرد قرار دارم.همکاری با کرزی و کرزی ها خیانت به مردم مظلوم افغانستان و در عین حال خیانت به طبقات فقیر مردم پشتون است.

>>>   بهروز جلال آبادی
تاریخ اوغان جعلی ! بابا هایشان دوزد و رهزن ! شعار هایشان لاف و پتاق ! رهبران ایشان نوکران و غلامان درجه یک بیگانه ها ! بیسواد ایشان طالب و داعش و با سواد ایشان نهایت جاهل و متعصب !
این قوم که نام اش اوغان است از اینها چه توقع کنیم !

>>>   آنجا که کرزی برمی خیزد غ می نشیند افغانستان است

>>>   آزادی AZADI
فقط در یک روز
انفجار پکتیا 41 تن شهید 158 نفر مجروح
انفجار غزنی 30 تن شهید 55 نفر مجروح
انفجار ولسوالی جغتو میدان وردک 2 تن شهید 2 نفر مجروح
انفجار جلال آباد 1 تن شهید 2 نفر مجروح
انفجار پل باغ عمومی کابل 1 تن شهید 2 نفر مجروح
انفجاردر 4 راهی منار ترینکوت 10 نفر مجروح بجا گذاشت.

>>>   فقط خواست طالب وداعش نابودی وبخاک خون کاشانیدن مردم مظلوم افغانستان است

>>>   ریس تدارکات غنی احمد زی لطف کنند در پهلوی تدارکات کار احصایه و ثبت شهدا و مجروحین را هم به دوش بگیرید.

من به غنی احمدزی لقب های
ترسو
بی غیرت
ایزک
نا مرد
عوام فریب
نوکر نوکران
متفکر بی عقل
و
..............
دلم در گرفت ار دیدن این همه شهید و مجروح در یک روز که دیروز بود و امروز در قند هار و فردا شاید کجا
با این سر قوماندان و این زیر قوماندان ها وضعیت از این هم بدتر میشود.
ملت تصمیم بگیرید.
ملت اگر تصمیم نگیرید نابود میشوید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است