خط و نشان شرکت برق و بی خیالی مقروضین حکومتی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۳    ۱۳۹۶/۷/۲۵ کد خبر: 140140 منبع: پرینت

جنرال دوستم، سفارت آلمان، محمد کریم خلیلی، کمیسیون انتخابات، اعضای پارلمان و ده ها مقام سابق و کنونی حکومتی میلیاردها افغانی صرفیه برق خود را پرداخت نکرده اند.

بر اساس حکم ریاست جمهوری افغانستان قرار است تا دو هفته آینده هیاتی متشکل از ریاست امنیت، وزارت داخله، وزارت حج و اوقاف و شرکت برق، به خانه شماری از مقام‌های برحال و پیشین حکومت افغانستان که پول صرفیه برق شان را نپرداخته اند، بروند و آنان را وادار به پرداخت قروض شان کنند.

وحیدالله توحیدی، سخنگوی شرکت برق افغانستان به صدای امریکا گفته است که شرکت برق برای کسانیکه توان پرداخت یکباره قروض شان را ندارند، فرصت می دهد تا صرفیه برق شان را به اقساط بپردازند.

توحیدی هشدار داده است که اگر با این تدابیر نیز مقروضین حاضر به پرداخت صرفیۀ برق شان نشوند هیات یاد شده از طریق ادارات مربوط شان، مقروضین شرکت برق را به میدان های هوایی و سرحدات افغانستان ممنوع الخروج معرفی خواهد کرد.

شرکت برق افغانستان سال گذشته فهرست 73 تن از مقروضین خود را نشر کرد که در آن نام شماری از زورمندان، اعضای ولسی جرگه و چهره های برحال و پیشین حکومت به شمول عبدالرشید دوستم، محمد کریم خلیلی و عبد الرب الرسول سیاف شامل بود. این درحالی است که اسناد تازه نشان می دهد که از این میان تنها 3 تن بدهکاری خود را پرداخت کرده اند.

براساس تازه ترین فهرست شرکت برق، عبدالرشید دوستم 35 میلیون و یکصد هزار افغانی، سفارت آلمان 22 میلیون و 800 هزار افغانی، کریم خلیلی 5 میلیون و 600 هزار افغانی، عبدالظاهر قدیر 5 میلیون و 800 هزار افغانی، قصر بختاور 2 میلیون و 400 هزار افغانی، حضرت علی 1 میلیون 500 میلیون افغانی، کمیسیون انتخابات 42 میلیون و دو صد هزار افغانی کلان ترین مقروضان این شرکت هستند.

در میان فهرست طولانی مقروضان شرکت برق، نام ده ها مقام حکومتی، زورمندان و فرماندهان محلی وجود دارد که از پرداخت صرفیه برق خود ابا ورزیده اند و کسی هم توان قطع برق آنان را نیافته است.

ریاست برق گفته است که فهرست مقروضان را برای تعقیب عدلی و قضایی به دادستانی فرستاده است.

سخنگوی شرکت برق افغانستان گفت که پس از نشر این فهرست تنها سیاف تا یک میلیون افغانی محصول صرفیۀ برق خود را پرداخت.

اما مسوولان دفتر محمد کریم خلیلی، رییس شورای صلح افغانستان می‌گویند که خلیلی بخشی از بدهکاری خود را به شرکت برق پرداخته است و باقی آن را نیز پرداخت خواهد کرد.

شرکت برق افغانستان گفته است که در صورت جمع آوری محصول نپرداخته شدۀ برق از مشترکین این شرکت، می تواند شمار بیشتر مردم افغانستان را از روشنایی برق بهره مند سازد.

کد (26)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
شرکت برق
مقروضین
نظرات بینندگان:

>>>   عقب باقیداری دوستم، ایشچی و اگر او نرفت ،اشرف غنی را روان کنید!!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است