پرسش چند مجهولی نا امنی ها
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۴۸    ۱۳۹۶/۷/۲۶ کد خبر: 140166 منبع: پرینت

امروز از غزنی تا میدان وردک و پکتیا طالبان بیشتر از صد هموطن ما را شهید ساختند. به قول آقای کرزی، طالبان تروریست نیستند، حالا ماهیت عمل طالبان چیست و طالبان که تروریست نیستند کیستند؟

مجهول دوم ریاست شورای صلح ولایت پنجشیر است.
پنجشیر از امن ترین ولایات کشور بوده است، طالب ندارد و هنوز جنگ بر علیه این نظام نا مشروع نا توان در آن ولایت از سوی هیچ گروه دیگری هم اعلان نشده است، پس ریاست شورای صلح آنهم به رهبری ملای آدمکش ( عبدتلحکیم نا مجاهد) که در زمان گروه آدمخوار طالبی بزرگترین حسرت او شکستن دژ مقاومت " پنجشیر" بود، در پنجشیر فعال شده که چکار کند؟

مجهول سوم این است که فعال شدن ریاست شورای صلح در پنجشیر و کوچی بازی و آغاز درگیری ها با نیرو های پولیس در مناطق مرز پنجشیر، اندراب_ بدخشان، چرا همزمان شده است و آیا همزمانی را می توان کاملا تصادفی دانست؟

بعید نیست که برای توجیه ضرورت فعالیت شورای صلح در پنجشیر، درگیری ها شدت یابد و اوضاع شکننده ولایت پنجشیر، متشنج شود.

وقتی مردم در برابر بی عدالتی و ظلم و فساد یک رژیم نا مشروع بی تفاوت می مانند و مشغول مسایل جانبی می شوند، انتظار نداشته باشند که اوضاع خود بخود تغیر کند و ظالم ترک ظلم و دشمن ترک دشمنی و فاسد ترک فساد نمایید.

احمد بهار چوپان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ناامنی ها
مجهول
نظرات بینندگان:

>>>   وظیفه شورای صلح تنها موضوع اشرار نیست در ادارات دولتی بین مردنم بین دومقام اگر مشکلی باشد شورای صلح باید بین آنها صلح برقرار سازد هرگاه اشرار کاملا از بین بروند بازهم شورای صلح باید باشدمثلا شورای صلح مرکزی خلیلی صاحب چی کرده کدام دست آورد دارد؟
بازه م بیکارننشست ورفت تا بین استاد سیاف وحکومت دوستی را بیشتر سازد وصلح قویتر ازگذشته ایجاد کند که انشا لااه با دست پُر برگردند

>>>   اولن باید بساط شورای صلح را برچید.
دوم به کوجی ها باید فهماند که مثل سال هی قبل باید مثل کوچی بیایند و مثل کوچی برگردند.
یک تعریف کوچی این است که کوچی در تمام افغانستان اجازه رفت برگشت را دارد و در هیچ کجای افغانستان ملک و زمین ندارد. اگر در جایی صاحب ملک و زمین شد پس وطنی است نه کوچی.
سوم ابنکه مردم باید خود ابتکار عمل را بدست گیرند چون مسوولین در پی امتیاز هستد و روز بد تاوان را مردم میپردازند.
و اگر راستی نماینده طالبان در امریکا در پنجشیر حضور دارد اول باید از گذشته خود معذرت بخواهد و بد چون نیاز به وجود شورای صلح نیست میتواند در بخش حفظ و مراقبت سرک ها رول موثر انجام دهد.
اطفاییه باید به جایی برود که آتشی آنجا مشتعل است.
اگر پیش از اشتعال آتش اطفاییه در مجل آتش حضور پیدا میکند معنی اش اشتعال حریق است نه اطفایش.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است