هشدار رییس سرویس جاسوسی انگلیس
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۲    ۱۳۹۶/۷/۲۷ کد خبر: 140230 منبع: پرینت

رییس سرویس جاسوسی انگلیس می گوید که با توجه به «رشد چشمگیر» تروریسم، تشدید حمله های تروریستی در انگلیس امری حتمی است.

به گزارش گاردین، رییس سرویس جاسوسی انگلیس هشدار داد که «این کشور با بی سابقه ترین تهدید تروریستی در تاریخ معاصر خود روبرو است» و اینکه «وقوع حمله های تروریستی جدید در انگلیس امری حتمی است».

«اندرو پارکر» مدیر کل «ام آی فایو» (MI۵) گفت که «انگلیس طی سال میلادی جاری شاهد رشد چشمگیر تهدیدات از جانب تروریسم اسلام گرا بوده که در حمله های تروریستی وست مینستر، منچستر و پل لندن شاهد آن بودیم».

این جاسوس بلند پایه انگلیس همچنین گفت: «این تهدید چند بعدی است، به سرعت تکامل می یابد و در مقیاس و با سرعتی عملیاتی می شود که ما تاکنون ندیده ایم».

وی در ادامه افزود: «این بالاترین سرعت [رشد و تکامل عملیات تروریستی] است که من طی 34 سال فعالیت خود شاهد آن بوده ام. امروزه میزان فعالیت های تروریستی افزایش یافته و با سرعت بیشتری علیه ما اجرا می شوند و کشف و [خنثی سازی] آنها ممکن است دشوارتر باشد».

اندرو پارکر همچنین خاطر نشان کرد که سرویس جاسوسی انگلیس- MI۵- توانسته است بیش از مجموع حمله های تروریستی که به مرگ و زخمی شدن شهروندان انگلیس منتهی شد، نقشه اینگونه حمله های را خنثی نماید.

گفتنی است که پس از فرار 4 مظنون حمله های تروریستی از عملیات ردیابی «ام آی فایو»، این سرویس جاسوسی تحت فشار فزاینده ای قرار گرفت.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
انگلیس
جاسوسی
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است